Auteur Topic: mic zelf maken  (gelezen 30157 keer)

Offline luc

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks !
Re: mic zelf maken
« Reactie #15 Gepost op: 12 november, 2006, 12:55:14 »
Neen , je hebt niet genoeg volume met een oortje. Ik heb een oorje geprobeert maar er komt bijna geen geluid uit.  Maar ik heb dus in het vliegtuig een hoofdtelefoon van ik dacht 4 euro gekocht van de DVD speler in het vliegtuig die je dan in je stoel moet pluggen en het zijn zo 2 aparte schelpjes om over je oor te hangen en die gaan dus fantastisch goed. Je hoeft er zelfs geen behuizing voor te maken als je niet wil. Gewoon de fische in een grotere fische steken en inpluggen in je versterker en je hoort het direct. Is beter dan mijn CAD mic. En of mijn green bullet nu echt beter klinkt dat weet ik ook nog zo niet. Je kan zeggen een ietwat andere klank maar beter ....??En wie wil nu altijd dezelfde klank dat is toch ook waar he.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline emile emile

• Newbie
  • *
  • let's battle across the stereo spectrum!
« Reactie #16 Gepost op: 03 december, 2006, 19:05:41 »
Ik had een vraagje. Ik ben zelf begonnen met een mic te bouwen (oude fietslamp, oude telefoon, kabel heb ik ook al). Maar als ik hem wil testen werkt ie niet. Ik heb geen ervaring met versterkers enzo. Ik gebruik een gewone gitaarkabel en geen speciale kabel voor een micro. Is die vereist?

Hulp zou zeer welkom zijn.

Offline smeagol

• Hero Member
  • BIGGER! FATTER! MEANER! UGLIER!
    • Webpaginaatje
« Reactie #17 Gepost op: 03 december, 2006, 21:37:38 »
Ik heb het ook gedaan met een normale gitaarkabel en dat werkte.
Is je element wel goed?
Heb je het ''hoor'' gedeelte wel gebruikt?
In stead of talking he plays,
and when he better play, he talks

http://homepages.ipact.nl/~smeagol/

Offline emile emile

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 05 december, 2006, 17:44:14 »
Eigenlijk niet, maar moet dat?
Ik snap eigenlijk ook niet hoe dat ge van het "hoor gedeelte" een "spreek gedeelte", maar ik zal het eens proberen.

merci

Offline smeagol

• Hero Member
    • Webpaginaatje
« Reactie #19 Gepost op: 05 december, 2006, 20:53:02 »
Zie ook de eerste post...
Heb je ook de i-mic links al gezien?

Offline emile emile

• Newbie
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 10 december, 2006, 21:10:31 »
Hallo

Ik had een vraagje;
is zo'n potmeter eigenlijk echt nodig? Kunt je niet gewoon het element direct met de versterker verbinden? Op de versterker staat ook een volume regeling. Anderzijds; zo'n knop is gewoon handig en ziet er cool uit dus ja.

bye

Offline smeagol

• Hero Member
    • Webpaginaatje
« Reactie #21 Gepost op: 11 december, 2006, 17:04:01 »
emile emile, Ik heb gehoord dat het ook erg handig kan zijn om je ingang te regelen.
Bij mijn eigen i-micje aangesloten op de my first sony-cd-achtige installatie van mijn zoontje was het iig niet nodig, hij staat altijd voluit...  ;)

Bob, Hier heb ik totaal geen ervaring mee. Bij de bovenstaande installatie was het niet nodig. Maar goed, dat is ook geen "goede" versterker...
Heb er al meerdere keren over gelezen, dat men last had van een bromtoon en dat de oplossing aarden was.

Iemand anders een idee?

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #22 Gepost op: 11 december, 2006, 17:37:38 »
Ik had dus ook een mic gemaakt van een oude telefoon en met de potentiometer had ik een brom.Zonder niet. Daarna heb ik een green bullet gekocht en bij nader inzien is dat toch het beste je ken doen. Dan ben je zeker van de kwaliteit en een zeer goede klank. Deze hangt veel af van de amp.Ik heb een deville en deze is veel te zwaar dus nu op zoek naar een junior pro of een champ. De champs zijn veel vlugger te vinden maar ik twijfel aan de 6 watt. Alhoewel als je er micro voor zet speelt het eigentlijk geen rol hoe zwaar deze is. Wat ik persoonlijk dus denk is dat al dat gepruts met die telefoons mischien wel leuk is maar dat je beter kan sparen voor een degelijk merk en dan jaren gerust bent.En de potentiometer zou ik voor geen geld meer willen missen.
Luc
Groeten Luc

Offline hasjlover

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #23 Gepost op: 11 december, 2006, 18:49:53 »
hallo mensen,

ik ben helemaal enthousiast geworden om een eigen mic te bouwen. Aangezien ik nog beginneling ben in het
mondharmonica spelen en niet veel geld heb wil ik niet gelijk een duur ding kopen.

Ik ben vandaag langs de kringloop gegaan en daar een telefoon gekocht, maar die is volgens mij niet goed. Je hebt toch een plus & min contactje nodig op het element om de draadjes aan te solderen?

Ook vraag ik me af waar je al die spullen kan halen.
Bijv.
- potmetertje en dopje voor het potmetertje, gamma / karwei ofzow?
- microfoonsnoer? In een muziekwinkel denk ik, maar heb je dan ook aan beide kanten zo'n jack?
   Het liefst heb ik zo'n snoer: http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=33_59&products_id=291
- Dan heb ik nog een jackplugje nodig, gamma?

Alvast bedankt,

hans.

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #24 Gepost op: 11 december, 2006, 19:20:29 »
als je er zin in hebt dan moet je het maar doen. Ikzelf heb het ook wel gedaan niet zozeer voor de prijs maar ook omdat ik er zin in had . Ik wil alleen maar zeggen dat bijna iedereen achteraf toch een merkmicro koopt.
Maar doe waar je plezier in beleefd en ik heb de
 de materialen in een elektronikazaak gekocht en die stukjes zijn zeker niet duur.Zie ook mijn vermelding hierboven ergens aangaande de hoofdtelefoon die ik gebruikt heb. Klinkt beter dan de telefoon mic. Maar smaken verschillen natuurlijk wel .
Luc

Offline smeagol

• Hero Member
    • Webpaginaatje
« Reactie #25 Gepost op: 27 januari, 2007, 00:07:06 »
....en YES! Hij zit in elkaar en het doetet ook nog es! Van mijn zus een oude dynamische mic gekregen, en van mijn lieftallige echtgenote een bodyshop flesje gesnaaid. Combineer dit met een oud potmetertje (die ik nog had liggen), een jack en wat oude telefoonkabeltjes.
Okee, het zou wat mooier kunnen, maar wat ik belangrijker vond: het geluid.
Op het versterkertje van mijn zoontje klinkt het enorm VET!  >:D
Qua uiterlijk ziet het eruit als een bottle o' blues.
Actions to do:
een verloopstekkertje kopen zodat ik ook via mijn peecee op kan nemen en toch nog maar even naar een ander potmetertje gaan kijken. (klinkt nog een beetje el cheapo)
Te zien op http://homepages.ipact.nl/~smeagol/Mic.jpg en op http://homepages.ipact.nl/~smeagol/twee.jpg
Geen idee dat er in zo'n klein &#!@!!!! dingetje zo'n geluid kon zitten... :o

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #26 Gepost op: 27 januari, 2007, 00:48:27 »
Cewl man!! Da's leuk he? Zukke dingen zelf in mekaar knutselen, ik heb er ook een paar gemaakt, gewoon omdat het leuk is om te doen en om te kijken wat het effect is op een versterker. Ik heb zelf ook een echte Bottle 'O Blues, vet geluid op mijn Smokey, nog nooit open gemaakt om te kijken wat voor element er in zit... PS: ik heb je CD'tjes klaar liggen, CU bij Harp Touching Hearts 3 februari! Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline 2LF

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari, 2007, 20:04:14 »
Erg leuk om te doen zo'n mic bouwen! Ik heb de elektronica in een oude fietslamp ingebouwd en het ziet er best wel gaaf uit. Ook qua klank vind ik 'm lekker klinken (hoewel ik nog geen ervaring heb met de harpmics die je in de winkel kunt kopen, zoals de green Bullet, om te vergelijken). Zeker de paar uur werk en de paar euro aan elektronica waard.  :)

Offline smeagol

• Hero Member
    • Webpaginaatje
« Reactie #28 Gepost op: 15 februari, 2007, 18:27:47 »
Leuk!!!! Kun je wat foto's laten zien van die fietslamp combinatie? (en ook geluiden?)
Ik zal binnenkort es wat laten horen hoe mijn combinatietje klinkt. (selfmade mic & not selfmade pignose versterkertje)
Zelf vind ik hem uberstrak  O0 maar ik heb natuurlijk geen ervaring met de ' echte' mics.

smeagolletje zou zo'n jt-30 wel es in zijn knuistjes willen hebben..

Offline 2LF

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #29 Gepost op: 16 februari, 2007, 11:41:30 »
Ik zal binnenkort wel wat opnemen. Ik heb hier helaas geen camera bij de hand.