Auteur Topic: mic zelf maken  (gelezen 30160 keer)

El Mano

• Gast
Re:mic zelf maken
« Reactie #165 Gepost op: 13 december, 2009, 17:52:33 »
In het kader zoek en gij zult vinden heb ik een idee opgedaan om weer eens een mic te bouwen van een ander voorwerpje. Na de bottlemic, het thee ei en de strooibus en de fietskoplamp als silverbullit, de telefoonhoorns en isoleerflesdoppen, ga ik er een in elkaar zetten van een trekhaakdop een zwarte die er deksels Vintage uitziet. Als elementje komt er een speakertje uit een koptelefoon van Philips in die was gebroken maar een excellent geluid produceerde als koptelefoon. Het is een redelijk fors dingetje met als voordeel dat het al in een behuizing zit en een metalen roostertje heeft. Het dingetje getest op de gitaar amp, en de (Hohner C) MH en ik was stom verbaasd hoe leuk dat klinkt. Morgen de boel in elkaar zetten en eens kijken of er een mooi resultaat van te maken is. Ik zal er wat foto,s van op het forum zetten.
Het volgende project is "als deze speakertjes een goed resultaat leveren" mooie houten gelakte bullit achtige behuizingen te maken. omdat ik over een houtdraaibank beschik, en een mini metaal draaibankje. Als deze actie slaagt zal ik ook hier een foto serie van plaatsen.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline R-O-N

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
  • 50 !!!
    • Ramblin' Mind
« Reactie #166 Gepost op: 13 december, 2009, 20:22:29 »
Nou...ik ben zeer van de benieuwde !

Ik ben er nu met ??ntje bezig van een rvs zoutvaatje.
Dat ding is zo kogelhard, dat mijn boortje erop brak!
En boorde ik dus zo in mijn hand !!! :Lachen:
Het bloed stroomde eruit, over m'n toetsenbord van de pc, op de grond en overal.
Goed schoongemaakt, pleister erop en het ging weer.
T is nu nog maar een korstje, bijna genezen.
Dus je snapt zeker wel dat het zoutvaatjes-project even stilligt.
Music is what feelings sound like...

El Mano

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: 13 december, 2009, 20:51:47 »
OEPS!!!! Dat is een stuk minder grappig. Nou wil ik niet belerend overkomen maar heb je een centerpuntje in de onderkant geslagen voor je ging boren?? want anders verloopt je boor en schiet hij weg. Met zo,n puntje blijft hij meestal goed op zijn plaats. Het gaatje aan de zijkant voor de potmeter moet je zeker een centerpuntje in slaan!! De trekhaakdop is van kunststof dus weinig problemen met boren. Voor het roostertje moet ik nog even iets zoeken.

Offline R-O-N

• Super Hero
  • *
  • 50 !!!
    • Ramblin' Mind
« Reactie #168 Gepost op: 13 december, 2009, 21:21:48 »
Centerpuntje heb ik geslagen, maar het rvs vaatje is zo kogelhard, dat ik hard op de boor ging duwen en daar ik een dun boortje gebruikte (om voor te boren) brak ie in tweeen.

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #169 Gepost op: 14 december, 2009, 12:43:49 »
Citaat
Centerpuntje heb ik geslagen, maar het rvs vaatje is zo kogelhard, dat ik hard op de boor ging duwen en daar ik een dun boortje gebruikte (om voor te boren) brak ie in tweeen.

Das idd niet grappig.
Daarom boor ik altijd met een kolomboor en voldoende snijolie. Laat de boor maar netjes zijn werk doen en er absoluut niet te hard op gaan duwen!

Da's altijd een probleem als je met een accu boormachientje gaten gaat boren, je gaat automatisch teveel druk zetten en dan zijn de 3mm boortjes in grote aantallen te bestellen :P

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline R-O-N

• Super Hero
  • *
  • 50 !!!
    • Ramblin' Mind
« Reactie #170 Gepost op: 14 december, 2009, 18:19:02 »
Ik moet ook even met de grote stoeremannenboor aan het werk gaan. :P
Dan zal het ongetwijfeld stukken beter gaan, ja.

En ja, ik moet idd nieuwe kleine boortjes halen!!! ( 3mm 4mm 5mm) :Lachen:

El Mano

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: 14 december, 2009, 19:21:21 »
Zoals hierboven al gemeld heb ik het microfoon-zelf-bouw-virus opgepikt en kijk nu naar allerlei dingen om een elementje in te bouwen. Mijn doel is een werkende mic bouwen op basis van No budget dus alleen reeds in mijn rommel bakjes en oude spullen aanwezige onderdelen. Ook voor het elementje is niets waardevols gekocht of gestript. Eertse actie door het huis om bestaande en geschikte materialen te spotten

foto 1   een kapotte Koptelefoon. Philips goede kwaliteit, maar wel gebroken.

foto 2  Het elementje uit de houder gepeuters

El Mano

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: 14 december, 2009, 19:26:52 »
Nog wat foto's van een trekhaakdop, een dekseltje van een Ledlamp verpakkings kokertje. Het elementje past precies in het wat verlaagde deel van het dekseltje.
Verder heb ik een gootsteen roostertje en nog wat dekseltjes verzameld. een plug ingang en potmetertjes liggen hier in alle laatjes en doosjes evenals gitaar snoeren van alle mogelijke lengten.

El Mano

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: 14 december, 2009, 19:27:22 »
vervolg:

El Mano

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: 14 december, 2009, 19:29:07 »
Vervolg En zo moet het er ongeveer uit gaan zien

El Mano

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: 14 december, 2009, 19:35:48 »
En nog wat toekomstige idee?n!!Een stok oud ding dat ooit is gebruikt als testlampje , een odorex roller, en een cartridge inkt flesje van kunststof, en een tussen stukje ( het geribbelde kelkje ) van een ooit gewonnen prijsje. ( kan in de lengte uit elkaar met een lange bout!! )

El Mano

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: 14 december, 2009, 19:37:10 »
vervolg

Offline Darkrowdy

• Hero Member
  • its smiley blues
« Reactie #177 Gepost op: 14 december, 2009, 19:40:24 »
Nou...ik ben zeer van de benieuwde !

Ik ben er nu met ??ntje bezig van een rvs zoutvaatje.
Dat ding is zo kogelhard, dat mijn boortje erop brak!
En boorde ik dus zo in mijn hand !!! :Lachen:
Het bloed stroomde eruit, over m'n toetsenbord van de pc, op de grond en overal.
Goed schoongemaakt, pleister erop en het ging weer.
T is nu nog maar een korstje, bijna genezen.
Dus je snapt zeker wel dat het zoutvaatjes-project even stilligt.
weetje ............. een mic bouwen is gevaarlijk nonono jij door je hand geboort ik mijn vinger tussen de multi tool. hij is nog steeds heel dik. dus tip........... stop met bouwen als je je handen heel wil houden ;D
forumbluesharpnl.hyves.nl

El Mano

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: 14 december, 2009, 19:51:22 »
Tja voor een gitarist is het wel wat gevaarlijk, dus neem ik voornamelijk plastick omderdelen hahahaha

Offline R-O-N

• Super Hero
  • *
  • 50 !!!
    • Ramblin' Mind
« Reactie #179 Gepost op: 14 december, 2009, 21:24:50 »
Haha...!!!
Die houden we erin; EEN MIC BOUWEN IS GEVAARLIJK!!!