Auteur Topic: Vannacht  (gelezen 1085 keer)

Offline Jer

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Breathin' music
    • Swamp Gaz Booger Men
Vannacht
« Gepost op: 25 mei, 2006, 21:46:54 »
Ik speel mondharmonica op het nummer "Vannacht" bij een bevriende groep (Amoebe)
Het nummer is te beluisteren op volgende url:
http://www.myspace.com/amoebetherockband

Commentaar altijd welkom!!

Ciao
Keep wailin' on that little saxophone

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re: Vannacht
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni, 2006, 18:12:52 »
Eerste gedeelte is smaakvol, sober, sfeerrijk, uiterst effectief, kortom prima werk!

Het ruige stukkie op het eind is af en toe gezocht, ik heb het idee dat je niet echt een plan of intentie had, het werd ook een beetje vals op die 3 Draw. Je probeert een beetje ritmisch gitaarpartij-achtig te spelen maar een betere keuze lijkt mij om f?ller en hoger te spelen, een soort saxofoon-partij, langere noten, wailing away. En dan met meer galm achter in de mix svp. Maar ja, da's allemaal een kwestie van smaak....  8)

Dat laatste stukkie kritiek zal de gemiddeld luisteraar niet echt interesseren, gewoon een relaxed nummer met prima harmonica-partij, weer een breed publiek bereikt dus wat loopt die harp-fanaat nou te muggeziften?  ;D

Offline Jer

• Newbie
  • *
  • Breathin' music
    • Swamp Gaz Booger Men
Re: Vannacht
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni, 2006, 13:18:29 »
Een plan was er idd niet. Gewoon s middags telefoon en enkele uren later ingespeeld. 2 of 3 takes that's it :-)
T enige dat met opzet gespeeld is en dus bij herhaling identiek moet zijn is dat rustige stuk in het begin. De rest is impro... ben er tevreden over maar vind zelf dat et beter kon maar ja... 1) geen tijd om iets te bedenken en 2) zo een klasse speler ben ik nu ook weer niet :-)

En die f***ing 3 draw, daar moet ik echt is die bend-o-meter of zo bij nemen en hem oefenen tot ik hem juist krijg....als ik ooit die discipline kan opbrengen :-)

Bedankt voor de reactie alvast Jervis.

Het probleem met die nummers is altijd wel, welke harmonica te gebruiken... Mijn kennis beperkt zich echter tot 1e of 2e positie... dan nog doek et meestal op gehoor..
Keep wailin' on that little saxophone