Hoi Thomas en anderen,
geweldig dat Thomas weer bruist van de ide?en om op dit onderwerp een spetterende subsite te gaan ontwerpen. Zonder zijn energie had dit forum nooit op inmiddels 57! leden gestaan!
Ik geloof niet zo in on-line-lessen. Ik merk als muziekleraar dat het grote verschil juist wordt gemaakt in samen spelen en elkaar fouten horen maken en elkaar face-to-face de fijne kneepjes te laten horen. Harp spelen laat zich slecht vangen in woorden.... Ook ben ik niet zo weg van tabs. Een tab vangt in principe maar zo'n 10 seconden muziek, maar als dat je enige houvast is in een nummer van 3 minuten of meer, dan ben je nog steeds verloren. Harp leren spelen start volgens mij met het bewust toepassen van allerlei (blues)toonladders en kennis van de structuur van nummers (accoordenleer, accoordenwisselingen, etcetera) en vooral luisteren, jatten, oefenen, luisteren, jatten, zelf verzinnen, oefenen, enzovoorts. Blowin' 'till the day you die!
Ik geloof wel in een soort subsite met Frequently Asked Questions. Dat maakt het in de toekomst mogelijk om beginners snel wegwijs te maken, en als plek om naar te verwijzen. Ik doe graag mee om input te leveren, maar ik verzoek iemand anders het voortouw te nemen met het verzamelen en structureren van de onderwerpen die aan bod moeten komen (of zoals Thomas zei: de projectleider). Misschien dat Thomas (als webmaster) als eerste stap in dit project een enquete kan mailen aan de leden van dit forum om een (eerste) inventarisatie te doen van hot-faq's. Wie staat er op als projectleider?
Groet,
Jervis