Auteur Topic: welke harp?  (gelezen 1056 keer)

Bertil

• Gast
welke harp?
« Gepost op: 09 juli, 2004, 18:56:04 »
Ik heb 2 Hohner's een C en een F harp. Nu ben ik bezig met een blues waarin je op de c harp al op
+4' +5' en +6' moet overblowen. Dat lukt me dus echt niet. Zijn er harpen van andere merken die makkelijker benden en overblowen of is hohner al een goede overblow harp.

Weet misschien iemand een plek waar je eens wat andere harpen kunt proberen?

Your Knowledge Can Be Mine!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:welke harp?
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli, 2004, 19:30:18 »
Hoi bertil,
ik speel nog steeds zonder overblow (ik oefen er niet op, dus dan kan ik het ook niet) dus ik kan je specifieke vraag niet beantwoorden. Is de Hohner XB-40 niet iets voor je (alle gaten, zowel blow als draw, zijn te buigen)?

Waar ik wel benieuwd naar ben: welk nummer ben je aan het uitzoeken? (NB stiekem denk ik: dat zal wel in een andere positie gespeeld worden zodat jij denkt dat je moet overblowen waarmee ik weer gelijk aan het hebben heb over het onnut overblowen wat weer moet verdoezelen dat ik gewoon geen discipline heb in het oefenen op overblows....lui kreng dat ik ben! ;))

Groet,
Jervis