Auteur Topic: wanneer beginnen oefenen op benden?  (gelezen 2081 keer)

Offline Cel

• Newbie
  • *
wanneer beginnen oefenen op benden?
« Gepost op: 19 juli, 2004, 13:54:46 »
Ik vroeg mij af wanneer ik best begin te oefenen op benden?

Ik ben nog een totale beginner.
Maar ik ben nieuwsgierig en downloade de bendometer.
Ik kan de 1draw en de 2draw benden, maar nie echt consistent. (de 1 draw redelijk consistent)

Oefen ik beter eerst op single notes ? akkoorden ?
Of maakt dat niet zo veel uit ?

groeten uit Vlaanderen

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:wanneer beginnen oefenen op benden?
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli, 2004, 15:32:31 »
Hoi Cel,
om te kunnen benden is het verstandig/nodig om eerst enkele noten te kunnen spelen zonder luchtverlies aan de linker- of rechterkant. Die voorwaarden kan je al vrij vlot onder de knie hebben. Voor de rest: zo snel mogelijk mee beginnen met benden, laat je niet stoppen!
NB: je kunt als beginner alleen benden op de Draw notes 1 t/m 6 en op de Blow notes 8 t/m 10. Dit om te voorkomen dat je gaat lang en onsuccesvol gaat oefenen op de "verkeerde" gaten. Succes!
Jervis

Offline Cel

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli, 2004, 17:58:21 »
Ik heb wat opzoekings werk gedaan en blijkbaar doe ik het dus op de verkeerde manier.
De 1 draw lukt, maar tijdens het spelen kan ik hetgeen ik nu doe nooit gebruiken (te ingewikkeld)

Maar goed, ik blijf proberen op de 4 draw. Voor nu lukt het mij geen meter.
Ik krijg het geluid een heel klein beetje omlaag en dan verdwijnt de klank, hoor ik alleen nog lucht passeren, en krijg ik rare piepgeluiden. Iets is dus duidelijk verkeerd.

Het lijkt mij dat, hoe meer ik er over lees hoe slechter het gaat.