Auteur Topic: Wie kan deze tab eens voorspelen?  (gelezen 1197 keer)

Bertil

• Gast
Wie kan deze tab eens voorspelen?
« Gepost op: 27 juli, 2004, 17:15:49 »
Wie kan deze tab eens voorspelen en als bestand mij mailen Hoeft niet op harp mag ook op ander instrument. Ik kan namelijk geen noten lezen en ik ken het nummer niet. Wanneer je het nummer hebt is het ook goed

http://www.celticguitarmusic.com/juke1.htm

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Arnoud Deijll

• Gast
Re:Wie kan deze tab eens voorspelen?
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli, 2004, 17:44:00 »
hoi Bertil,
ik weet nog niet of ik het voor kan spelen,
ben erg slecht in Tabs.....
Heb wel het nummer voor je op cd:
Little Walter: The electric Harmonica genius.
"Blues with a feeling" van 'Blues encore' cd 52011 , gedrukt in 1990  

De cd is de moeite waard.
Als je mij jou adres doormailt maak ik wel een copy.
Groet,
Arnoud

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli, 2004, 21:22:58 »
hoi Bertil,
hier ben ik weer...
heb het nummer doorgespeeld, ben geen Little Walter, maar het gaat aardig.
Ik kan ook geen noten lezen, maar er staat met pijltjes en nummers aangegeven wat je moet spelen.
Het nummer staat voor het desbetreffende gaatje op je harp en de pijl voor blazen (omhoog) of zuigen (omlaag).
Als er bijvoorbeeld een 6 en 3 onderelkaar staan, dan moet je "tongblokken" of te wel: je speelt 3 en 6, en op 4 en 5 hou je je tong tegenaan, da's best lastig...
Onder sommige noten staat 234(5), die kun je dan allemaal blazen als accoord ipv single noot.
succes,
mail me maar als de cd wilt hebben
Arnoud

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli, 2004, 23:24:42 »
Hoi bertil,
ik lees dat verschillende mensen al bezig zijn je te voorzien van een geluidsfragment van "Juke" dus dat gaat allemaal wel lukken. Je kan ook op bijv. Amazon kijken om een stukkie te horen:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000005KQT/ref=ase_africangenesis/102-5287919-8114534?v=glance&s=music#product-details

For the record: toen Little Walter dit nummer opnam en uitbracht in het begin van de 50er jaren, was dat een regelrechte aardschok in de blues(harp)wereld. Nog niet eerder had iemand op deze wijze mondharmonica gespeeld. Optimaal gebruik maken van de versterking, en bovenal een heel eigenwijze swing, een pakkende melodie. De harmonica als volwaardig melodie-instrument, niks onderdoen voor een saxofoon. Het nummer heeft een flinke tijd nummer 1 gestaan in de rhythm&blues-charts. Sinds die tijd heeft de harp een enorme vlucht genomen. Een regelrechte mijlpaal van grote (muziek)historische betekenis, die niet mag ontbreken in je verzameling... Kopen die plaat!
Groet,
Jervis