Auteur Topic: Mh leraar  (gelezen 2692 keer)

Offline Franky

• Newbie!
  • *
Mh leraar
« Gepost op: 05 februari, 2007, 11:36:18 »
Leiden, blues harmonica, les 45 min 15 euro, mail naar F_Witkam@hotmail.com

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline smeagol

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • BIGGER! FATTER! MEANER! UGLIER!
    • Webpaginaatje
Re: Mh leraar
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari, 2007, 13:12:14 »
Hoi Franky,

Kun je wat meer over jezelf vertellen? (Hoe lang speel je al, speel je in bands, wat voor genre doceer je? enz enz enz)
Dan kan een eventueel geinteresseerde precies zien wat je aanbiedt...
Alvast bedankt!

Arjen
In stead of talking he plays,
and when he better play, he talks

http://homepages.ipact.nl/~smeagol/

Offline Franky

• Newbie!
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari, 2007, 20:42:47 »
Ja, natuurlijk, Smeagol.

Ik ben 18 jaar oud, speel een jaar of 3 MH. Ik speel niet in een vaste band maar treed eens in de zoveel tijd wel eens op. Ik kan mensen vooral de basis van blues harmonica spelen leren en geef in eerste instantie dus alleen beginners les. De 1e les waarin ik kijk wat iemand al kan is gratis.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari, 2007, 00:06:09 »
Hoi Franky

Als ik eerlijk ben, zou ik niet weten wat ik precies aan je zou hebben, natuurlijk kun je al 3 jaar spelen of oefenen, zeg je, maar welke achtergrond heb je , welke technieken beheers je,  van wie heb je het geleerd, ken je mensen van het Harmonica instituut die je kennen, heb je zelf les gehad.

Wat ik wil zeggen is dat ik op deze manier niet weet of je wel de goede basis hebt die een beginnend leraar nodig heeft en kan je op deze manier niet promoten naar anderen om les bij jouw te nemen.

Je zou een eerte stap kunnen nemen en ons op dit forum een helpend handje te geven in het sturen van de vragen van beginners  ;) enz
Dit zal een beter beeld van jezelf geven, denk ik !!! en ons gerust stellen dat het forum niet gebruikt wordt voor iemand die bv alleen een centje wil bijverdienen en forumleden de verkeerde techniek leren.

Ik wil je niet een verkeerde indruk geven, maar dit verdient dit forum en zijn leden, maar daarbij niet afdoende aan de eventuele kwaliteiten van jouw.

Hoor graag van je

Groet

Ron

Offline Bats

• Jr. Member
  • **
  • Just play
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari, 2007, 11:03:38 »
Beste Ron,

Bij mijn weten is MH leraar geen beschermd beroep oid. Het staat iedereen vrij om les te gaan geven of te nemen. Ik heb geen idee waarom Franky verantwoording aan jou moet geven omtrent zijn voornemen. Volgens mij staat het vrij om hiervan wel of geen gebruik te maken. Ik denk dat iedereen zelf wel kan bepalen of die dat wel of niet wil.

Overigens heb ik zaterdag zelf ook MH les gegeven. Ik hoor graag wanneer de bluesharppolitie mij standrechterlijk komt executeren!
Gear: Hohner bluesharp ms, Hohner special 20, Astatic T-3 MC 151, Pignose HOW 20

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari, 2007, 16:47:02 »
Ron maakt zeker een goed punt !
Dit forum is er voor om van elkaar te leren.
Er zijn altijd wel harmonica spelers die bereid zijn om anderen te helpen met technieken e.d.
Als er dan een nieuw lid komt, die direct reclame maakt voor zichzelf, dan is dat, hoewel wellicht onbedoelt,  misschien wat dubieus.
Ik vind dat Ron dat keurig netjes verwoord.

Dus lief zijn voor elkaar hoor ! ;D

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari, 2007, 18:44:32 »
Dag Allemaal

Kan me best voorstellen, dat sommige leden denken, lijkt wel de bluesharppolitie, is ook niet de bedoeling, Arnoud omschrijft het goed, mijn stelling is als je dan toch reclame wilt maken en dat mag best voor je zelf, probeer er dan toch iets voor terug te doen.

Verders vind ik dat ik als Moderator toch wel mag peilen of iemand een toevoeging als Leraar is voor onze Forumleden, om zodoende de kwaliteit die wordt gebracht op dit forum blijft gehandhaaft.

Heb er dus in eerste instantie niets op tegen en zou Franky zelfs op de goede weg willen helpen als hij dat graag wil ? ;)

Maar daar wil ik nu nog niet op ingaan, eerst wil ikgraag een reactie van hem hebben op het bovenstaande !!

Bedankt voor jullie reactie en mocht mijn vorige reactie iets te streng overkomen bij deze "Sorry"  ;)

groetjes

Ron

Offline Franky

• Newbie!
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 16 april, 2007, 21:24:14 »
Hoi Ron,

Excuses voor de late reactie maar ik had in eerste instantie hier alleen even gepost om een beetje reclame te maken om wat meer leerlingen te krijgen.(niet alleen hier overigens) Ik had eigenlijk ook niet zo'n reactie van de moderators verwacht. De doelstelling van dit forum was toch meer mensen aan dit prachtige instrumentje te krijgen? Ik heb zelf ook heel lang alleen maar uit boekjes en van dingen op internet gespeeld maar kwam hier bijna geen stap mee verder. Tot ik de luxe van een leraar bij mij in de buurt vond en ineens heel snel vooruit ging. Toen leerde ik snel technieken als afbuigen, heen en weer halen en tongslag. Nu speel ik vooral dingen van Little Walter, Sonny Boy,  Carey Bell, etc etc.

Overigens, de eerste les is gratis dus als blijkt uit die les dat ik iemand te weinig kan leren kost het hem of haar niks. Ik vind je reactie trouwens verder wel begrijpelijk maar een klein beetje meer vertrouwen in je medemuzikant mag ook wel weer. (Misschien zijn jullie stiekem toch een beetje bang voor concurentie met het MH instituut?)

Groetjes,
Franky

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #8 Gepost op: 16 april, 2007, 23:24:13 »
Dag Franky

Vertrouwen krijgen we vaak in het leven na bewezen diensten, jammer dat het harmonica instituut iedere keer in een minder daglicht terecht komt, als je dit forum eerst goed had bestudeert dan had je dit zeker niet gezegd en hen het vertrouwen gegeven wat ze verdienden bij het harmonica instituut,  verder ga ik er hier niet op in, lees mijn andere antwoordt even s.v.p en je zult het dan beter begrijpen ;)

http://www.bluesharp.nl/harmonica/index.php?topic=2023.new#new
groetjes

Ron

Offline Jervis

• Hero Member
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
« Reactie #9 Gepost op: 17 april, 2007, 12:13:21 »
Hoi allemaal,

Geweldig dat er op dit forum steeds meer mensen zijn die het 'heilig vuur' willen doorgeven door anderen te leren mh-spelen. De missie van het Harmonica Instituut is 'heel Nederland en Belgi? aan de mondharmonica' en dat lukt zeker niet in mijn eentje. Bang voor concurrentie? Nee hoor... in mijn visie zijn er nog minstens een paar miljoen mensen die graag willen leren spelen, en die ga ik in dit leven zeker niet allemaal bereiken.

Sterker nog, alle activiteiten die ik onderneem (bij het initi?ren en organiseren van Meetups en zo) hebben juist tot doel om veel mensen enthousiast te maken en elkaar te enthousiasmeren in hun passie. Overal beginnen mensen te groeien in hun spel en ook in hun leraarschap.  Daarmee wordt de wereld weer een stuk leuker (in ieder geval wordt mijn wereld een stuk leuker: ik weet mij omringd door allemaal mensen met een passie in dit leven!).

Dit Forum is ook zo'n voorbeeld. Alle onbetaalde uren die ik er (vooral in 2004/2005/2006) in heb gestopt leverden slechts af en toe omzet op, maar ik ben er wel trots op dat het aantal leden de afgelopen jaren explosief is gestegen. Gaaf, gaaf, gaaf! Dat is natuurlijk niet alleen mijn verdienste, maar ook die van de andere moderatoren en trouwe 'posters'.

Het Harmonica Instituut is geen liefdadigheidsinstelling hoor, ik moet er gewoon mijn brood mee verdienen. Ik heb er een zeer goedbetaalde baan als management consultant opgezegd en ben nu volledig financieel afhankelijk van mijn activiteiten in het Harmonica Instituut. Ik doe overigens redelijk veel onbetaalde/onkosten opdrachten, zoals workshops voor mensen met een geestelijke handicap, workshop voor terminale kankerpati?nten in het Antonie van Leeuwenhoek, voor het Astma Fonds, etcetera. Dat kan ik mij permitteren omdat ik regelmatig grote workshops doe voor bedrijven. In de particuliere markt maak ik nauwelijks voldoende geld om van te leven.

Zo, ik hoop dat dat duidelijk maakt hoe ik er in sta. Voorzover ik zie gaat deze discussie over 3 interessante dingen:

1. hoe voorkomen we dat dit Forum een reclamezuil wordt?

Terechte reactie van Ron (vrij vertaald door mij): iedereen is welkom om reclame te maken voor zijn priv?lessen, maar als dat je enige bijdrage is dan liever niet. Het aantal reclames-zonder-tegenprestatie op dit Forum valt overigens wel mee, maar het is volgens mij terecht dat Ron als moderator daar principieel in is (want dat zorgt ervoor dat het Forum werkbaar blijft)

2. hoe weet je of iemand die priv?les aanbiedt een goede leraar is? En hebben de Forum-moderators daarin een verantwoordelijkheid?

Ik denk dat het erbij hoort dat je als leraar iets laat weten over je geloofwaardigheid als docent, kwestie van goede manieren en communicatieve vaardigheden en klantgericht handelen. Wat mij betreft hoeft overigens niemand zijn hele CV op dit forum te zetten :-) Laat dat maar een risico zijn voor de klant, de Forum moderator heeft hier wat mij betreft geen verantwoordelijkheid (hoe integer ook de intentie van Ron was).
Overigens is het Harmonica Instituut een netwerk van docenten, en dat biedt de mogelijkheid om elkaar didactisch scherp te houden. Hoe de andere aanbieders dat hebben georganiseerd, weet ik niet, maar ook dat is vooral een risico voor de klanten. Forum-moderators hoeven zich daar wat mij betreft niet mee bezig te houden.

3. kun je niet beter je geld op zak houden en leren spelen via het internet? Al die dure leraren die hun eigen toko willen afschermen....
Ik wens je veel succes, maar in mijn visie heb je een persoon in vlees-en-bloed nodig die je feedback en vertrouwen geeft. Natuurlijk is dat preken voor eigen parochie (en de parochie van mijn 'concurrenten'). Tip: ga naar de videotheek en huur de film The Karate Kid, dan weet je wat ik bedoel met de waarde van een leraar.

Veel plezier allemaal,
Jervis

El Slomo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 17 april, 2007, 17:50:43 »
Jervis hulde en dank !

Je tip: ?ga naar de videotheek en huur de film The Karate Kid, dan weet je de waarde van een leraar?. Is voor mij het statement van de week! 

Ik wil toch ook even opmerken dat de blues harp van oorsprong een poormans instrument is. En dat ook tegenwoordig niet elk beginnend harmonica leerling het zich kan permiteren b.v een 2 daagse basis cursus van 195 ? aan het harmonica instituut te volgen. Vandaar mijn verwijzing naar het het www. waar veel goede cursussen worden gegeven !

Dat jij een andere mening bent toegedaan is logisch jij moet je brood er mee verdienen.

Dat je regelmatig belangeloos workshops geeft aan allerlei  charitatieve instellingen heeft natuurlijk niets met deze discussie te maken, maar toch hulde voor dit goede werk, ga zo door! Maar om toch een beetje in de sfeer van ?karatekid? te blijven. Confusius zei: ?doe het goede niet om er zelf behagen in te scheppen maar doe als een roos die haar geuren schenkt omdat het haar aard is ?

PS.  Op mijn vakgebied ben ik een bevoegd leraar jij ook? J

Vriendelijke groet ! El Slomo

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #11 Gepost op: 17 april, 2007, 19:40:40 »
Dag allemaal

Ik merk dat zo een ieder zijn eigen beweegredenen heeft voor een workshop, leraar, alleen via het internet of zelf helemaal op gevoel zoals het in de beginfase van dit instrument begonnen is, elk heeft zijn voordelen en nadelen..

Ik denk dat we hier wel uit zijn, waar het mij alleen om gaat is dat we elke methode welke dan ook, respecteren en een ieder in zijn waarde laten!!!

Het Bluesharpforum is een combinatie van allemaal en we doen allemaal ons best dit instrumentje voor iedereen toegankelijk te maken en  bv leraren zijn welkom, het harmonica instituut is welkom, het internet-Youtube is welkom en elkaar helpen is welkom.

Het enige wat telt is dat we met nu ca 1200 leden het peil van dit forum op een bepaald niveau willen houden en dan mag er zo nu en dan best wat meer info van iemand/leraar gevraagd worden.
Ik heb hier zelf helemal geen moeite mee en zou nooit een probleem moeten zijn, als je weet wat de bedoeling van het gevraagde is!

We dwalen met de soms wat negatieve opmerkingen af van de discussie en het wordt er jammer genoeg ook niet vriendelijker  op.

Maar ja een discussie moet mogelijk zijn, hopenlijk leren we er met zijn allen ook iets van ;)

groetjes

Ron