Auteur Topic: Versterker  (gelezen 1390 keer)

Offline Jan

• Newbie!
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
Versterker
« Gepost op: 04 september, 2004, 16:48:49 »
Kan iemand mij vertellen of je ook een versterker kan gebruiken die normaal gebruikt wordt voor een basgitaar.
Jan

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:Versterker
« Reactie #1 Gepost op: 04 september, 2004, 17:26:43 »
Jan,
je kunt natuurlijk over een basversterker spelen, maar het geluid zal niet geweldig zijn. Te grote speakers, te weinig compressie, te weinig midden-tonen. Het typische harp-geluid komt er waarschijnlijk niet uit.
jervis

Ruurd van der Vegt

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 september, 2004, 13:54:37 »
Een (moderne) basversterker heeft waarschijnlijk te veel vermogen (feedbackproblemen) en, zoalsJervis al zegt, te grote conussen.

Je zou misschien eens kunnen kijken of je een oude bastop kan regelen, tot een watje of 50 en een kast met 10 inch speakers.
Trouwens, een basversterker die perfect is voor harmonica is natuurlijk onze grote vriend de Bassman 59 (reissue).Ze zijn hier en daar te koop, tweedehands,  en nog steeds nieuw te bekomen ook. Wel wat prijzig maar echt een versterker voor de rest van je leven, plus dat van je kroost!!

groeten,
Ruurd

Bennie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari, 2005, 16:10:13 »
Als je voor een oude Fender Bassman gaat dan is de sound wel echt vet hoor.
Heb er ook al eens op mogen spelen.
Maar zijn wel erg prijzig.

Zelf gebruik ik een Kitty Hawk 50 Watt buizen.
Ben er zeer tevreden over

Offline Bassistje

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re: Versterker
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni, 2005, 19:16:01 »
hey,

ik les jullie berichten maar is het niet zo dat je dan beter een gitaar versterker kunt gebruiken omdat deze meer mid en high heeft ?

(misschien niet in de goede rubriek maar ik vraag hem toch even: ik speel n ene band (bassist) en wil er mondharmonica bij gaan doen welke toon soort moet ik dan hebben C omdat dit standaard is of E, D of G omdat hier vele in gespeeld wordt door gitaristen ?

BVD
robert