Dag Allemaal
Natuurlijk heb ik het er alleens over gehad, maar wil nu toch de knoop doorhakken en ga en wil dus graag vanaf heden les gaan geven aan de beginnende Bluesharpers, zelf speel ik nu bijna 2 jaar op dit mooie instrumentje en wil mijn kennis en motivatie graag aan de echte beginners doorgeven.
Met de echte beginner bedoel ik spelers die net beginnen of tot ca 6 maanden bezig zijn.
Wat kun je zoal verwachten en zul je beter leren:
De ademhalings/Embrouchure techniek( erg belangrijk voor goede toon en bendings)
Zuivere enkele noten(puckering) leren spelen, doormiddel van eenvoudige liedjes, waarbij de ademhalingstechniek weer terug komt.
Bendings oefeningen, hier leer je hoe je het mooie blues geluid creert(ook zullen we hier een begin maken met hoe je een overblow maakt)
Ritme spel in combinatie met accoordenspel(treintjes geluid etc)
Tongblock/split oefeningen die je spel drastisch verbeteren.
Vibrato's-Trill's en Wha wha's, verschillende technieken die je maakt met je keel en de cupping(plaatsing)van je handen om de mondharmonica en microfoon.
Bluesladders en 12 bar blues, leren waar je je in de muziek bevind, zodat je niet verkeerd buiten de accoorden om speelt.
Natuurlijk zorg ik voor de inwendige mens, met een kopje koffie of frisdrank erbij en ik hoop tot binnenkort

Als je interesse hebt kun je me ook mailen op
r.hal2@chello.nlIk woon in Arnhem!
groetjes
Ron