Auteur Topic: Leer zelf je harp te customizen!  (gelezen 4493 keer)

Offline -peter-

• Full Member
  • Geslacht: Man
Re:Leer zelf je harp te customizen!
« Reactie #15 Gepost op: 09 augustus, 2010, 14:01:14 »
Net als Robin, heb ik hier toch ook soms men vragen bij.

Moet je al niet e  goed niveau hebben van spelen, voor je het juiste verschil en voordeel ervaart  tussen e  degelijke nieuwe MH, of eentje die is  afgesteld?

Als je zo'n customize-harp gewend bent, kun je dan op een gewone (niet-afgestelde) nog fatsoenlijk spelen?

grt Peter

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #16 Gepost op: 09 augustus, 2010, 14:09:09 »
Moet je al niet e  goed niveau hebben van spelen, voor je het juiste verschil en voordeel ervaart  tussen e  degelijke nieuwe MH, of eentje die is  afgesteld?

Ja natuurlijk,maar ...
als je iets probeert te leren en je probeert het te leren op een harmonica die daar helemaal niet toe in staat is dan gaat het lang duren voor je het leert.
Daarom moet je dus leren hoe je een degelijke nieuwe harmonica afsteld.

Offline -peter-

• Full Member
« Reactie #17 Gepost op: 09 augustus, 2010, 16:04:23 »
Ah dus.....

Op een niet afgestelde harp, moet je je dus met overblows en -draws, niet bezig houden?   Die zijn daar dus eigenlijk niet toe in staat?

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #18 Gepost op: 09 augustus, 2010, 16:57:00 »
Sommige wel, sommige niet. Soms op sommige gaatjes wel en andere niet. Vaak piepen ze. Dus ja het kan wel, maar je loopt snel tegen beperkingen aan van het instrument.

Offline -peter-

• Full Member
« Reactie #19 Gepost op: 09 augustus, 2010, 17:48:10 »
bedankt Tinus,

Dit was iets wat ik al vermoedde en stiekem hoopte, omdat het me niet echt lukte.    Dus ergens weer een opluchting.   :thumps:

peter

Offline Otto

• Sr. Member
  • www.cherrybomb.nl
    • www.cherrybomb.nl
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus, 2010, 09:11:05 »

Ik heb na een paar lessen een beta-harp van Ben besteld en dan lukt vader jakob een stuk makkelijker.
Ik denk dus niet dat je een goed of redelijk niveau moet hebben om verschil te merken, want ik merkte het verschil echt wel.

Wil niet zeggen dat een goed harpje (ze worden op dit forum regelmatig genoemd) niet goed genoeg is.
Rock & roll is the only religion I found that never lets you down. (Lemmy 1983)

Offline simonbull1

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 09 november, 2010, 17:31:52 »
Erg  mooilijke en je hebt geen stem apparaten te testen of het nu goed is

je kun beter customized harps kopen         ( Antony Dannaker  in de uk )    the beste harps ooit  en niet al te duur

als je op een van deze harps gespeeld heb wil je geen ander