Auteur Topic: benden en tongblokking  (gelezen 10686 keer)

Offline motorpeet

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re:benden en tongblokking
« Reactie #15 Gepost op: 12 april, 2007, 17:09:41 »
Kijk eens op www.harmonicagame.com en download de  bendometer  

Goed hulpmiddel Ik zoek zelf een manier hoe het te kopen via internet omdat ik de maker waardeer voor zo'n goed progje
Via internet krijg ik niks betaald (geen creditkaart)

Hallo,
Heeft iemand voor mij een wachtwoord om die bendometer aan de praat te krijgen? De server is constant unavailable.
Groet van in bending geinteresseerde Vlaardinger.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • Geslacht: Man
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
Re: benden en tongblokking
« Reactie #16 Gepost op: 15 april, 2007, 21:29:11 »
Dag Motorpeet

Heb heb de bendometer zelf ook weer eens geinstaleerd en geen wachtwoord nodig gehad !
Ik had Java al en heb op launch de bendometer geklikt, werkte prima na geinstaleerd te hebben, maar ja je weet nooit waar het soms aan ligt als je hem niet kunt openenen, mischien opnieuw instaleren
http://www.harpsoft.com/run/run.html

groetjes

Ron

Offline stoeptegel

• Newbie
  • *
Re:benden en tongblokking
« Reactie #17 Gepost op: 07 juli, 2010, 12:12:41 »
Hee mensen,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met mondharmonica spelen.
Heb op aanraden van jullie mijn hering free bleus vervangen voor een suzuki bleus master in C :Jam:.
Toch een stuk beter :thumps:.

Het tongblokking gaat erg goed bij mij. Alleen heb ik zoals de meesten nog steeds last met 2nd draw. Verder doe ik het tongblokking iets anders dan het normaal wordt beschreven. Ik heb namelijk meestal maar 2 gaatjes in mijn mond waarvan ik er eentje afdek met mijn tong aan de linkerkant. Maar als ik bij de lagere tonen kom, dan neem ik wel eens 3 gaatjes in mijn mond.

Leer ik het nu verkeerd voor latere technieken en kan ik het nu beter meteen doen zoals het hoort?
Of maakt het niet zoveel uit.

gr,

sander

Offline Mathieu

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • *** Harpen is Leuk! (maar wel moeilijk) ***
Re: benden en tongblokking
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni, 2011, 17:02:37 »
Na al die tijd waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar probeer tongblok op basis van 4 gaten, dit ivm octaves, slaps etc welke (dus) van 4 gaten uitgaan.
(bron: David Barrett).
To play the harmonica well is a life-long pleasure... don't be in a hurry... work hard and you will get there... you just don't know when... \ David Barrett