Auteur Topic: Bluesmuziek  (gelezen 1368 keer)

Bertil

• Gast
Bluesmuziek
« Gepost op: 08 oktober, 2004, 15:09:04 »
Ik ben op  zoek naar een cd waarop een blueszanger  alleen gitaar bluesgitaar speelt om op een c harp te improviseren. Wie heeft er suggesties?

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline tomtom

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • Ik hou van bluesharp!
    • www.bluesharp.nl
Re:Bluesmuziek
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober, 2004, 14:16:45 »
Hoi,

Ik weet dat er cd's bestaan met Standaart 12 bar blues muziek om mee mee te spelen. Vraag het eens bij een muziek winkel. Of kijk op amazone.com En als je er een vindt... laat het me weten :P
Met vriendelijke groeten,

Thomas de Groot

Offline Jervis

• Hero Member
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
« Reactie #2 Gepost op: 07 november, 2004, 18:30:56 »
Ik ben op  zoek naar een cd waarop een blueszanger  alleen gitaar bluesgitaar speelt om op een c harp te improviseren. Wie heeft er suggesties?
Niet echt een nieuwe tip, maar ik was er zojuist weer naar toegesurfd: kijk eens op http://www.onlinejam.org/ Dat is een site waarop diverse backing tracks te downloaden zijn, gekoppeld aan een soort wedstrijd om de beste improvisatie op zo'n backing track te spelen. Diverse vergevorderde spelers hebben hun inzending ge-uploaded (...) en je kunt er je stem op uitbrengen. Heel bruikbaar dus voor begeleiding van je eigen spel, en een prima manier om te horen wat anderen daar zoal aan toevoegen. Erg inspirerend.
Groet,
Jervis

Offline Frank

• Newbie
  • *
  • Nooit te oud om te leren
« Reactie #3 Gepost op: 23 december, 2004, 20:22:38 »
Hoi Bertil (and others)

Met Band-in-a-box kun je ook leuke resultaten bereiken.
Neem een midi van internet, importeer di emet BIAB en zet er een lekkere blues / shuffle / rock-style onder.

De resultaten zijn na even oefenen absoluut acceptabel.

Vervolgens maak je van je eigen gearrangeerde deuntje een mp3tje, branden en klaar is kees.

Let wel op bij het importeren. Niet alle muziek staat in de door jou gewenste toonsoort, moet je nog even aanpassen. Maar bij BIAB is dat een eitje.