Auteur Topic: welke harp?  (gelezen 1235 keer)

Offline blindowl

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
welke harp?
« Gepost op: 02 november, 2007, 21:25:33 »
Ik speel met onze band enkele nummer van Canned Heat en probeer het geluid van Alan Wilson te benaderen. Met een Hohner Proharp of een Lee Oscar lukt dat echt niet. Weet iemand toevallig welk merk en type harp hij gebruikte?
Groet, Gijs

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
    • www.tinuskoorn.nl
Re: welke harp?
« Reactie #1 Gepost op: 02 november, 2007, 21:49:30 »
Wat voor versterker gebruik je?

Offline blindowl

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #2 Gepost op: 03 november, 2007, 10:05:03 »
Tinus,

Ik speel direct over onze zanginstallatie. Beringer mengtafel + idem actieve 400 watt boxen.
Ik heb al geprobeerd om via klank en effect instellingen de sound te benaderen maar dat is tot nu toe nooit  erg gelukt. Daarom denk ik dat het toch ook voor een groot deel aan de keuze van het instrument moet liggen.
Groeten, Gijs

Offline The Kid

• Full Member
  • Addicted to blues!
« Reactie #3 Gepost op: 03 november, 2007, 11:34:40 »
Heey Gijs,
Ik weet in ieder geval wel dat je je harpje moet custumizen om 'On the road again' van ze te kunnen spelen.

Grtz,
Maarten
Het maakt niet uit hoe goed je speelt, als je het maar met gevoel doet!

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #4 Gepost op: 03 november, 2007, 12:59:57 »
Hoi gijs,

Harpje heeft er nix mee te maken.
Verschil in geluid zit'm in mic+amp.

Greetz Arnoud

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #5 Gepost op: 03 november, 2007, 14:48:48 »
Ik speel direct over onze zanginstallatie. Beringer mengtafel + idem actieve 400 watt boxen.
Daarom denk ik dat het toch ook voor een groot deel aan de keuze van het instrument moet liggen.

Het ligt niet aan de harmonica. Het licht aan de aparatuur. Alan Wilson speelt over een ov andere buizenversterker. Waarschijnlijk ook nog met een speciale microfoon. Dat is wat in combinatie met de speler zijn techniek het geluid bepaalt. De harmonica heeft daar heel weinig mee van doen.

Offline blindowl

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #6 Gepost op: 06 november, 2007, 21:25:21 »
Tinus,

Bedankt, niks customizen dus (hoe dat moet zou ik niet weten, als ik aan een harp pruts is ie vrijwel altijd meteen aan barrels) maar gewoon back to the sixties: buizen en koplampmikes....

Groeten, Gijs