Auteur Topic: heel veel gaatjes  (gelezen 4057 keer)

Offline anita

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
heel veel gaatjes
« Gepost op: 08 december, 2007, 00:00:34 »
hallo allemaal,

Ik ben een fan van het horen van MH riedeltjes in popliedjes. Nu heb ik een MH gekregen voor mijn verjaardag.

Ik heb een Hohner C orchester Bravo 48 stimmen. Dit is een hele lange MH, de meeste die ik wel eens heb gezien zijn veel smaller? hij heeft twee rijen van 24 gaatjes. Is dit een speciaal soort? Kan ik hier wel op leren spelen, of is diet meer een MH voor gevorderden. Bij de muziek winkel hebben ze deze aangeraden, als MH voor beginners?

Ik heb geen ervaring in het spelen van een instrument. Ik ben nu aan het oefenen met simpele liedjes als vader jacob, klopt het dat ik dit liedje op 3 toonhoogtes kan spelen?

Ik hoor het graag. groetjes  ::)

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Charles

• Hero Member
  • Geslacht: Man
    • CJRDesign
Re: heel veel gaatjes
« Reactie #1 Gepost op: 08 december, 2007, 11:00:22 »
Hallo Anita,
Jij hebt een tremolo harmonica, lijkt mij niet eenvoudig om hierop te leren spelen, ik zou beginnen met een richter diatonic harmonica, eentje met 10 gaatjes..

Vader Jacob speel ik op de gaatjes 4,5 en 6

Groet,
Charles
shirts / mugs / bags / caps
http://www.cjrdesign.spreadshirt.net

Offline anita

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #2 Gepost op: 09 december, 2007, 14:26:29 »
bedankt, ik ga dan toch nog maar een simpele versie aanschaffen. Heeft iemand ervaring met de MH die ik heb. Wat kan je er allemaal wel mee?

gr Anita

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #3 Gepost op: 09 december, 2007, 14:49:46 »