Hoi Ron,
Ik had even zitten luisteren en dacht... Laat ik voor de verandering ook eens feedback geven

.
Ten eerste moet ik wel zeggen dat ik die backingtracks echt afgrijselijk vind, haha. Er zit echt geen enkele groove in die nummers en bij breaks valt het nummer ook echt gelijk dood. Ik heb overigens nog nooit een backingtrack gehoord die me wel beviel, maar dat terzijde. Ik kan me voorstellen dat je het lekker vind om er op mee te jammen maar met een beetje band kom je toch een stuk beter uit de verf denk ik! Tot zover mijn geklaag over de backingtracks

.
Ik heb een paar dingen gehoord die ik lekker vond en ook een paar dingen waar ik een beetje zuur van ging kijken....
Lekker --> Die tonguesplit loopjes klinken erg lekker moet ik zeggen. Heb er zelfs een of twee van je gepikt, haha. Gewoon mee door blijven gaan, want daar krijg je die hele dikke sound van... Lekker!
Niet zo lekker --> Ik hoor je vrijwel nooit benden als je single notes speelt!! Ik wordt altijd heel moe als ik luister naar een harmonicaspeler die geen bends maakt... Het klinkt dan namelijk niet soepel, maar heel hoekig en vergezocht. Ik kreeg het idee dat je ook single notes heel veel tongueblocked (Meen ik je ooit hebben horen zeggen en dacht ik ook te horen). Dat je hierdoor dan lastig vind om die noten te buigen. Als dit het geval is kan je bij single notes die je wilt buigen beter puckering spelen... Geen punt, doet Kim Wilson ook regelmatig bij moeilijke bends enzo. Als je met alleen tongueblock de bends niet snel en zuiver kunt spelen is dit een goede optie. Dat idee kreeg ik bij de laatste noot, gaatje 2 bend. Volgens mij was dat een getongueblockte, maar ik denk dat ie lekkerder had geklonken als je hem had gepuckered. Maar goed ik weet het niet zeker, dit is allemaal speculatie. Als je al wel single note bends puckered gewoon nog even goed oefenmen om die bends sneller te krijgen! Maar als je bluesharp wilt spelen geld de volgende regel: "BENDING MOET!!!" Leer jezelf dus single note loopjes aan met bends en voeg die aan je loopjes repertoire door... Dan klinkt het allemaal gelijk een heel stuk lekkerder!
Hopelijk kun je hier wat mee. Ik zie je altijd zo enthousiast bezig hier op het forum en dat vind ik leuk. Dus ik dacht, ik geef hem wat dingen waarmee ie aan de slag kan

. Allemaal opbouwende kritiek Ron! Ik vind dat je zeker vooruit bent gegaan, maar op het gebied van benden en loopjes moet je nog even wat extra doen hoor.
Nogmaals hopelijk heb je er wat aan. Ga lekker door, je bent op de goede weg!!
PS: Je bent inderdaad enorm vooruit gegaan qua snelheid, dus goed bezig! Maar bend, bend, bend!