Auteur Topic: Zelf opgenomen MP3  (gelezen 78343 keer)

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • Geslacht: Man
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
Re: Bluesband Tomutz and Me
« Reactie #15 Gepost op: 04 januari, 2008, 19:34:12 »
Hoi Ren?

Bij deze de link zonder bluesharp, waar je om vroeg!

http://www.box.net/shared/o3n06obso0

groet
Ron

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #16 Gepost op: 05 januari, 2008, 19:52:31 »
Dit is een erg lekker nummer, voor mij een goede oefening mijn ritme spel te oefenen, vind dit ook een van de betere nummers van hun!!

? ? ? ? ? ? ? ? ?"Good Man"

http://www.box.net/shared/9xfm9smqsk

groet

Ron

Offline Renalt130

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #17 Gepost op: 06 januari, 2008, 00:41:14 »
Dank je Ron,
Ik ga er morgen meteen mee aan de slag.
groet Ren? P

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #18 Gepost op: 07 januari, 2008, 19:20:38 »
Hoi Rene

Nou maak je me nieuwschierig, plaats gerust je opname hier als je wilt, wacht met spanning af ;) ;) ;)

groet
Ron

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari, 2008, 17:56:48 »
Vanavond weer ??n uur bezig geweest dit nummer een beetje onder de knie te krijgen en ben redelijk tevreden, maar geeft wel voldoening na noeste arbeid om zelf het resultaat te horen :)
Begin eindelijk ook een beetje snelheid in mijn spel te krijgen :P

http://www.box.net/shared/gnis58feok

Hierbij het orgineel
http://s3.amazonaws.com/EventRobot/king_of_the_blues/static_content/22_Chicago_Blues.mp3

De site http://www.gckingoftheblues.com/static_content/view/backing_tracks.html
nummer chicago blues
groet

Ron

Offline Machiel.

• Hero Member
  • Ik ben Machiel en ik speel mondharmonica :)
    • Stackhouse: Serving blues with a feeling!
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari, 2008, 19:52:24 »
Hoi Ron,

Ik had even zitten luisteren en dacht... Laat ik voor de verandering ook eens feedback geven :).

Ten eerste moet ik wel zeggen dat ik die backingtracks echt afgrijselijk vind, haha. Er zit echt geen enkele groove in die nummers en bij breaks valt het nummer ook echt gelijk dood. Ik heb overigens nog nooit een backingtrack gehoord die me wel beviel, maar dat terzijde. Ik kan me voorstellen dat je het lekker vind om er op mee te jammen maar met een beetje band kom je toch een stuk beter uit de verf denk ik! Tot zover mijn geklaag over de backingtracks ;).

Ik heb een paar dingen gehoord die ik lekker vond en ook een paar dingen waar ik een beetje zuur van ging kijken....

Lekker --> Die tonguesplit loopjes klinken erg lekker moet ik zeggen. Heb er zelfs een of twee van je gepikt, haha. Gewoon mee door blijven gaan, want daar krijg je die hele dikke sound van... Lekker!

Niet zo lekker --> Ik hoor je vrijwel nooit benden als je single notes speelt!! Ik wordt altijd heel moe als ik luister naar een harmonicaspeler die geen bends maakt... Het klinkt dan namelijk niet soepel, maar heel hoekig en vergezocht. Ik kreeg het idee dat je ook single notes heel veel tongueblocked (Meen ik je ooit hebben horen zeggen en dacht ik ook te horen). Dat je hierdoor dan lastig vind om die noten te buigen. Als dit het geval is kan je bij single notes die je wilt buigen beter puckering spelen... Geen punt, doet Kim Wilson ook regelmatig bij moeilijke bends enzo. Als je met alleen tongueblock de bends niet snel en zuiver kunt spelen is dit een goede optie. Dat idee kreeg ik bij de laatste noot, gaatje 2 bend. Volgens mij was dat een getongueblockte, maar ik denk dat ie lekkerder had geklonken als je hem had gepuckered. Maar goed ik weet het niet zeker, dit is allemaal speculatie. Als je al wel single note bends puckered gewoon nog even goed oefenmen om die bends sneller te krijgen! Maar als je bluesharp wilt spelen geld de volgende regel: "BENDING MOET!!!" Leer jezelf dus single note loopjes aan met bends en voeg die aan je loopjes repertoire door... Dan klinkt het allemaal gelijk een heel stuk lekkerder!

Hopelijk kun je hier wat mee. Ik zie je altijd zo enthousiast bezig hier op het forum en dat vind ik leuk. Dus ik dacht, ik geef hem wat dingen waarmee ie aan de slag kan ;). Allemaal opbouwende kritiek Ron! Ik vind dat je zeker vooruit bent gegaan, maar op het gebied van benden en loopjes moet je nog even wat extra doen hoor.

Nogmaals hopelijk heb je er wat aan. Ga lekker door, je bent op de goede weg!!

PS: Je bent inderdaad enorm vooruit gegaan qua snelheid, dus goed bezig! Maar bend, bend, bend! ;)

Offline Machiel.

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari, 2008, 20:16:22 »
Haha, nou Vin... Als jij wat over het spel wil zeggen moet jij dat gewoon doen hoor... Ik kan wat zeggen over de techniek en mijn eigen mening geven, maar ik kan niks zeggen over wat jij er van vind!

Offline Machiel.

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari, 2008, 20:45:24 »
Dat klopt je hebt het op het begin ook niet echt door dat je vooruit gaat... Daar is een langere tijd voor nodig. En als je dan jezelf terug luisterd hoor je het wel. Ik heb ook opnames van een jaar of een half jaar geleden dat ik goed  kan horen dat ik vooruit ben gegaan...  Dat ik mezelf hoor en denk, h?... Ik kan nu veel meer :P. Heel gek, maar zo werkt het! Carlo die kan het objectief bekijken en die hoort het dan weer wel... Maar goed, Carlo hoort dan ook weer heel veel dingen die andere mensen niet horen haha ;).

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #23 Gepost op: 13 januari, 2008, 21:18:21 »
Hoi Machiel en Vincent

Machiel je commentaar klopt en je hebt gelijk, dat ik in dit nummer weinig bends gebruikte, mede dit doordat de snelheid dit voor mijn spelniveau nog niet goed toelaat, wat betreft de bendings met tongblock komen ze steeds beter, maar zeker nog voor verbetering vatbaar.

Wel ben ik, denk ik, het type speler wat niet alleen maar focust op spelen met bends, maar hou ook van straight, zonder bends spelen, mineur en ook jazz zijn een voorkeur van mij en daar gebruik je ook minder bends, mischien komt het ook daardoor, is maar een gok van mijn kant, wil gewoon zeggen dat ik mijn speelstijl niet alleen op de blues richt!

Bij slowbluesnummers komen de bends er wel goed uit, maar bij de wat snelle nummers minder, maar ja blijft leuk om ze te spelen en hoe beter ik de snelheid onder de knie krijg des te makkelijker zullen ze in de toekomst gaan.

Zoals je weet heb ik nog steeds geen band en ben er wel me bezig, daardoor zijn de backingtracks een heel goed alternatief, waar je erg veel van kan leren en hebben mij zeker gestimuleerd om de bluesharp beter onder de knie te krijgen.

Vorige week zondag nog meegespeeld me bluesband tomutz? en je hebt gelijk, dat geeft een kick en nog meer motivatie om door te gaan!

Dank je wel voor de tip om meer licks met? bends te ontwikkelen, ga ik ook zeker doen en graag meer van deze opbouwende kritieken, daar leren we van ;)

Hierbij nogmaals de link van het ingespeelde nummer
http://www.box.net/shared/gnis58feok

groet

Ron

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #24 Gepost op: 14 januari, 2008, 20:28:18 »
Heb je gelijk in Vincent ;)

Ben ook weer vanavond weer in de weer geweest met een Jazz swing nummer, tenminste men noemt het zo, verbeter me maar Tinus!

In derde positie gespeeld op een Bb, valt nog niet mee, heb ik ook nog niet perfect onder de knie, vooral de bends op 3 zuigen,hoor wel weer, maar alleen luisteren mag ook :o

http://www.box.net/shared/i6y3b6yw4k

groet
Ron

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #25 Gepost op: 15 januari, 2008, 00:49:13 »
Ron... GEWELDIG! Ik weet nog niet veel van techniek enzo, maar ut klinkt gewoon lekker! En deze jazzie stijl.. WOW. Je zou volgende week mee moeten gaan naar Nico Wayne Toussaint, dan krijg jij vast ook kippevel! Heel mooi gespeeld!

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline benbouman

• Hero Member
  • www.customharmonicashop.nl
    • Custom Harmonica Shop
« Reactie #26 Gepost op: 15 januari, 2008, 11:03:52 »
Hoi Ron

De timing is stukken beter geworden.
Maar de bendings moeten wat preciezer worden.
Probeer eens de bluestoonladder te spelen in 3e positie en controleer dit met de tuner..
De gebende noten zijn noten die je "zelfstandig"moet spelen...dus niet er naar toe glijden en ongeveer spelen maar meteen "strak" neerzetten.
De overbekende oefening hiervoor:
speel de majeur toonladder beginnend op 1 blazen.

Ik denk te horen dat je je teveel laat leiden door de muziek wat goed is als je vanuit de emotie speelt. Maar dat kan ook teveel afleiden waardoor de focus om de "juiste" noten te spelen wegvalt.

Zoals je weet ben ik een voorstander van basis oefeningen zodat je, als je die goed beheerst, kunt loslaten om vanuit de emotie te spelen.

groet
Ben Bouman
www.beta-harps.com

Offline Machiel.

• Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: 15 januari, 2008, 17:38:28 »
Volledig eens met het eerste stuk Ben. Ik zei dit zelf natuurlijk ook al... bending MOET bij blues...

Maar er is nog iets dat MOET bij blues. En dat is spelen vanuit je emotie. BLUES IS EMOTIE. Op het moment dat je die emotie loslaat dan laat je de kern van deze muziek los!! Ik ben dus een groot voorstander van spelen vanuit je emotie!

Offline benbouman

• Hero Member
  • www.customharmonicashop.nl
    • Custom Harmonica Shop
« Reactie #28 Gepost op: 15 januari, 2008, 18:01:49 »
Waarschijnlijk heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt of je hebt het verkeerd ge?ntepreteerd...
Uiteraard is vanuit de emotie spelen essentieel bij muziek...maar als je meer woorden hebt om jezelf uit te drukken komt het meestal beter over.

Ik zie te vaak spelers die met gevoel spelen maar ontzettend vals spelen, verkeerde timing hebben en vooral vergeten te luisteren....naar de band maar ook naar zichzelf.
De mondharmonica heeft zo veel meer zeggingskracht als je de basistechnieken beheerst en op zoek gaat naar de mogelijkheden.

Ik ben nog steeds niet uitgeleerd !

In het nummer van Ron denk ik te horen dat de emotie het vermogen om te blijven luisteren wegdrukt waardoor er soms onsamenhangende stukjes ontstaan.
Er is geen "rode draad" in de solo ...

Dat is geen verwijt want dit duurt lang voordat een speler zoiets kan doen.

Een solo van een topper klinkt vaak heel logisch terwijl het toch best wel spontaan ingespeeld kan zijn.

Kom maar eens een keer een proefles bij me nemen dan laat ik horen wat ik bedoel!!!

groet
Ben Bouman
www.beta-harps.com

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #29 Gepost op: 15 januari, 2008, 18:49:23 »
Leuke discussie Ben en Machiel, zonder een goede basis geen goede emotie en Moet Ben daar gelijk in geven, maar begrijp wat je bedoelt Machiel en dat ontken jij ook zeker niet!

Maar heb me weer even gestort op dit nummer en wat ruwer ingespeeld, mischien past het wat minder bij het nummer maar heb geprobeerd de bendings wat strakker te spelen, hopenlijk ook wat zuiverder.

http://www.box.net/shared/tdnfu9egw8

Moet zelf ook wat vaker controleren of de bendings kloppen en zuiver zijn, vooral in derde positie, maar kom daar vandaag niet aan toe, voor mijn gevoel(emotie) zijn ze beter als mijn eerste opname :o

Ohh Marijn , dank je voor de uitnodiging, waar en wanneer is het?

Groetjes en Thanx

Ron