Auteur Topic: Zelf opgenomen MP3  (gelezen 82671 keer)

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • Geslacht: Man
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
Re: Zelf opgenomen MP3
« Reactie #630 Gepost op: 10 januari, 2010, 21:31:32 »
Heb geprobeerd in dit nummer nog meer gevoel en meer van mezelf te leggen...      http://www.box.net/shared/oo4xa9a3v4 c harpje

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

El Mano

• Gast
« Reactie #631 Gepost op: 10 januari, 2010, 22:02:10 »
JIPPIE!!!!!!!!!! :thumps: :thumps: ga ik ook nog een beetje aan sleutelen. :Gitaar: Hij is mooi en een goede feel!

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #632 Gepost op: 11 januari, 2010, 18:20:07 »
Thanx Dick http://www.box.net/shared/9d06msto35 Chic le Freak F en Low f eigen creatie

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #633 Gepost op: 14 januari, 2010, 12:02:23 »

Offline Keith

• Full Member
  • Shit Happens
Re: Bluesband Tomutz and Me
« Reactie #634 Gepost op: 14 januari, 2010, 22:30:31 »
Dank je Charles, was ook , wat ik graag wilde bereiken, met mijn spel, rustig , ingetogen, maar met gevoel!!!
groet

Hoi Ron,

Geen noot teveel, precies goed, inderdaad ingetogen met gevoel en in dienst van het nummer.
Waar speel je dit mee?
Klinkt geweldig.

Groet,

Keith

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #635 Gepost op: 15 januari, 2010, 13:36:12 »
Is alweer 2 jaar geleden Keith.....dit was wat ik toen aardig goed beheerste...en de andere techniekenen, nog een heel stuk minder, maar luister er af en toe ook nog graag naar....het gaat niet altijd om hoe goed je bent, maar ook om de juiste noten op de juiste plaats en moment te spelen, denk dat dat vaak nog  de grootste uitdaging is, ook voor mij!

groet
Ron

Offline Keith

• Full Member
  • Shit Happens
« Reactie #636 Gepost op: 15 januari, 2010, 15:46:59 »
Is alweer 2 jaar geleden Keith.....dit was wat ik toen aardig goed beheerste...en de andere techniekenen, nog een heel stuk minder, maar luister er af en toe ook nog graag naar....het gaat niet altijd om hoe goed je bent, maar ook om de juiste noten op de juiste plaats en moment te spelen, denk dat dat vaak nog  de grootste uitdaging is, ook voor mij!

groet
Ron

Hoi Ron,

Dat denk ik ook. Vind het ook een bijzonder goed geluid. Hoe en met wat heb je dit bereikt, of is dit geheim?

Groet,

Keith

Offline Zutphen

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #637 Gepost op: 15 januari, 2010, 17:11:22 »
Ron,

Ik luister altijd met bewondering naar jouw ingezonden opnames. Ik ben nu een paar jaar bezig met enige onderbrekingen, maar ik begin steeds weer. De techniek wordt wel beter, het benden bv gaat goed en deuntjes speel ik zo voor de vuist weg. Alleen het echte blues gebeuren gaat (nog) aan mij voorbij. De 12 bar blues oefen ik vrijwel dagelijks, maar om dat vervolgens om te zetten in muziek en dan ook binnen het schema blijven, is moeilijk. Ik speel op een special 20 van Hohner en een suzukie bluesmaster. Waar speel jij mee en welke toonsoort gebruik je het meest.

Groet,

Tiny

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • WWW = Wild Wild Woman = I
    • Facebook
« Reactie #638 Gepost op: 15 januari, 2010, 17:21:04 »
Ik heb eigenlijk een verzoekje aan de inzenders van muziekopnames.
Noem ons de gebruikte mondharmonica (eventuel modis vermelden) en
de toonsoort van de mondharmonica.
Dan hebben wij 2 vliegen in 1 klap:
Wij kunnen allen horen hoe dat merk en type klinkt.
Iedereen kan met de opnames meetoeteren en zo wat van jullie leren!

:angel: :angel: :angel:  Resi  :angel: :angel: :angel:
Only man and fools, play by the rulezz

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #639 Gepost op: 15 januari, 2010, 18:02:38 »
Hoi Tiny

Begrijp wat je bedoelt eigelijk is het goed voor je om veel te luisteren en af en toe uittezoeken, hoe anderen spelen.........speel de 12 Bar blues mee in backingtracks/muziek.......speel vaak mee met de muziek en of backingtracks en door het vele doen en vaak doen, komt het echt vanzelf.

Opeens hoor je iets van jezelf wat je nog niet gehoord had en gaan vele rifjes/loopjes steeds meer een automatisme worden, dus probeer nieuwe dingen uit, doe oefeningen, maar speel vooral ook veel mee met muziek, probeer eens een keertje met jazz, pop of rock mee te spelen, probeer de melodoie/zanglijn te volgen...

Lukt het vandaag niet goed..gewoon doorgaan, dan gaat het je zeker lukken, maar heeft veel tijd en oefening, luisteren nodig, je gaat dan ook je eigen weg erin vinden en een eigen stijl, ben zelf bijna 5 jaar bezig, dus je hebt nog even! ;)

Resi zal ik doen!!!

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #640 Gepost op: 15 januari, 2010, 18:03:57 »
Je bent een snoepie, Ron!  ;D ;D ;D

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #641 Gepost op: 15 januari, 2010, 18:11:41 »
Dank je Resi ;)

El Mano

• Gast
« Reactie #642 Gepost op: 15 januari, 2010, 18:15:11 »
Ron,

Ik luister altijd met bewondering naar jouw ingezonden opnames. Ik ben nu een paar jaar bezig met enige onderbrekingen, maar ik begin steeds weer. De techniek wordt wel beter, het benden bv gaat goed en deuntjes speel ik zo voor de vuist weg. Alleen het echte blues gebeuren gaat (nog) aan mij voorbij. De 12 bar blues oefen ik vrijwel dagelijks, maar om dat vervolgens om te zetten in muziek en dan ook binnen het schema blijven, is moeilijk. Ik speel op een special 20 van Hohner en een suzukie bluesmaster. Waar speel jij mee en welke toonsoort gebruik je het meest.

Groet,

Tiny

Hallo Tiny,

Ik kan natuurlijk niet  voor Ron spreken maar om in leer methodiek of hulpmiddel te hebben om een 12 bar blues onder de knie te krijgen zou ik een nummer nemen en daar de tekst bij pakken.
Ik weet niet hoe ver je bent en klets ik voor mijn beurt en vertel je niks waar je wat aan hebt maar misschien dan weer wel voor iemand anders. Als je de tekst hebt wordt de eerste regel van de tekst ingezongen, zodanig dat het laatste woord eindigd voor de serie van de eerste vier maten en in de rootnote ( I ). De tweede regel zingt met in de volgende toonhoogte ( IV ) van twee maten en is bijna altijd gelijk aan de eerste regel. Vervolgens gaat de derde regel weer naar toonsoort ( I )  dan volgt e vierde regel van de tekst in ( V ) en gaat de 12bar terug naar bridge of wel turn around en begint op nieuw.

Wat betreft de solo's daarover zegt BB king "ik zing het lied verder in mijn hoofd met mijn gitaar"en Clapton: " ik probeer in mijn solo's een verhaal te vertellen, en net als je een goed verhaal verteld, met stembuigingen en frasering" Ik heb niet de wijsheid in pacht maar sinds ik het probeer zit er meer rust en meer fantasie in mijn spel. Als je een leuke mop verteld bouw je ook het verhaal op en komt bij de clou als hoogtepunt van het verhaal. Maar ook dan laat je stiltes vallen een haal je adem en heeft je stem een zeker staccato. En de belangrijkste en waar ik zelf nog de nodige moeite mee heb zijn de noten die je niet speelt net zo belangrijk als die je wel speelt!
Ik geef als voorbeeld van bovenstaande weleens het advies eens heel goed naar een goede aquarel te kijken. en dan nog eens heel goed. Je zult dan ontdekken dat er met  weglaten enorm veel wordt gesuggereerd. Ik weet niet meer zo precies wie het in de blues heeft gezegd. maar het vrhaal is dat er een jonge snelle gitarist staat te egotrippen met zijn gitaar en razendsnelle riff's en Licks De mannen verlaten het podium en de oude bleus man komt op en zegt in de microfoon tegen de weg lopende jonge gitaar held.
"Man you played a lot of notes!!!! But what is your story! " Ik denk dat het daar om gaat vertel jouw verhaal!

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #643 Gepost op: 15 januari, 2010, 18:23:40 »
Mooie uitleg Dick, vooral de laatste zin :thumps:...............een ieder heeft vaak zijn eigen kijk en visie op het leren en improviseren....zo heb ik zelf Tiny, moeite om dingen na te spelen en erin te stampen, alles blokkert dan als het ware...heb zelf besloten de wat langere weg te nemen van zelf te ondekken en zoeken wat allemaal kan op dit mooie instrumentje!

Dat wil niet zeggen, dat mijn manier de juiste is...echt niet, maar probeer je eigen rithme te vinden en vooral dingen die je zelf leuk vind en dingen van anderen te gebruiken, waar je een goed gevoel bij hebt....zodat je voor jezelf steeds meer het gevoel krijgt, meer van jezelf te kunnen stoppen in dit mooie instrumentje ;)

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
    • Facebook
« Reactie #644 Gepost op: 15 januari, 2010, 18:26:40 »
het gevoel moet gewoon kloppen dan komt de rest, met flink wat spelen, ook wel  :angel: :angel: :angel: