Zo, de kop is er af !
Ongeveer 20-25 harmonicaspelers kwamen gisteravond samen om te jammen, kletsen over harpjes muziek te luisteren etc etc...
Erg gezellig, en met name dankzij Sjoerd (gitarist van mijn band) en George Rijnders een geslaagde avond.
Dank zij George's meet up ervaring in Diemen en bij hem thuis, wist hij structuur aan te brengen in de jamsessie waardoor iedereen aanbod kwam, en dat is nou net de bedoeling !!
Ondertussen heb ik mijn eerste beginners workshop gehouden in het zelfde gebouw.
De workshop duurde 2,5 uur en was erg leuk om te doen. Veel positieve feedback gekregen van de 13 deelnemers, dus dat geeft en goed gevoel om er een vervolg aan te geven.
We hebben het gehad over de werking van de harp; de lay out van de harp; 'mondstand', ontspanning, ademhaling, toonladders, ritmes, handtechnieken, e.d.; kortom genoeg voor vele maanden studeren.
Middels een zelf samengesteld boekwerkje voortkomend uit mn privelessen konden ze alle info. nog eens rustig nalezen.
Verder de mensen attent gemaakt op het Harmonica instituut voor cursussen/workshops met meer diepgang , maar ook voor privelessen in de omgeving van A'dam (ik woon in Den helder, beetje ver weg...)
Hopelijk komen we de nieuwe harmonicaspelers ook op dit forum tegen, of b.v. op de A' dam meetup group.
Er staan nog drie beginners workshops in de planning voor de zomer, en er is nog een enkele plek...
Affijn, de kop is er af !!