Auteur Topic: Ademen  (gelezen 2893 keer)

Sander

• Gast
Ademen
« Gepost op: 20 november, 2004, 19:21:27 »
Hallo mensen

Ik heb een vraag over het ademen tijden het mondharmonica spelen.
Ik heb vanmiddag een mondharmonica gekocht, hohner bluesharp in A.
Maar is ik snel probeer te spelen met blazen en zuigen, moet ik tussendoor wel eens opnieuw ademhalen. komt dit omdat ik de zachtjes blaas? kan iemand mij uitleggen wat de beste manier is om gewoon een beetje normaal door te kunnen ademen. of kan dat niet?

gr sander

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Adriaan

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Ademen
« Reactie #1 Gepost op: 20 november, 2004, 22:50:49 »
Sander ik ben een super beginner, 3 lessen gehad van Jervis.

Toen hij mij de eerste oefening opgaf, was ik in 2 tellen buiten adem.

Ben met die eerste oefening aan de slag gegaan, speel iederedag in de auto, naar mijn werk. Binnen een paar dagen denk je niet meer aan ademhalen. Maar als je denk dat wanneer je je harp onder je hoofdkussen legt en zo leert spelen op een achter na middag, moet ik je teleurstellen. Het is werken geblazen

succes  Adriaan

sander

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 november, 2004, 11:39:54 »
haha , ja ik heb hemook pas een dag, maag ik zal er flink aan werken.
bedankt      

sander

Hans Mentink

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 21 november, 2004, 12:17:20 »
Sander,
Bij een blaasinstrument denk je altijd eerst aan diep ademhalen, bij de blues-harp is dat absoluut niet zo.begin gewoon een simpele riff. draw 6, blow 6, draw 4. en probeer zo een ritme te krijgen. ennuh....heel veel oefenen. en veel luisteren naar andere harp-players.

sander

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 november, 2004, 12:51:05 »