Auteur Topic: aankoop Amerika  (gelezen 4929 keer)

Offline luc

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks !
aankoop Amerika
« Gepost op: 26 maart, 2008, 19:43:11 »
Ik denk er sterk aan om in Amerika bij Kinder instruments een AFB+ toestelletje aan te kopen. Nu heb ik een Email gekregen van Kinder instruments dat ze dit bij aankoop opsturen met "UPS worldwide saver ". Nu vraag ik mij af of ik bij deze aankoop nog invoorrechten moet betalen . Hier word door "Kinder instruments" geen woord over gezegd. Heeft hier iemand ervaring hiermee. Het gaat over een bedrag van 460 US dollar.
Luc

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline CP

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
Re: aankoop Amerika
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart, 2008, 20:02:19 »
Mijn ervaring is dat UPS prijzig kan zijn en met beetje pech krijg je een navordering van de douane, had pas ook voor het eerst een sticker op een CD voor bijdrage aan de instandhouding van de Customs? ;D
Overigens heb ik jaren geleden een keer de pech gehad dat m'n pakje abusievelijk in Duitsland terecht kwam en werd teruggestuurd naar de USA waarna ik nogmaals de kosten voor verzending kwijt was.? >:(

Kees? 8)
Kees

Offline Barroom Hero

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart, 2008, 20:58:24 »
Hallo

Volgens mij moet je over alles wat je buiten europa invoert invoerechten betalen, zelfs over tweedehands spullen.
Ik moest ook betalen voor 2 electrovoice re 10 mics. De verkoper had er ook nog eens een derde mic bij gedaan die kapot was, dus dubbel pech voor mij, maar al met al toch nog goede prijs .
Misschien moet je eens vragen wat de eventuele invoerrechten zijn en die bij de prijs gaan optellen. als het dan nog uitkan, gewoon doen.  :P
Zijn die dingen trouwens nergens in europa te krijgen?

Offline Ruurd

• Sr. Member
  • Harmonicisten aller landen verenigt U!!
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart, 2008, 11:50:13 »
Als een zending als "gift" wordt verstuurd ben je van de invoerrechten af, volgens mij. Maar bedrijven beginnen hier niet aan i.v.m. eventuele juridische problemen en dergelijke.
De invoerheffing kan aardig oplopen. Als je een kennis in de US hebt wonen kan je het product daarheen laten sturen en dan die kennis vragen het naar jouw als gift te verzenden.
De douane pakt volgens mij niet alles eruit. Maar als er op de scan electronica e.d. te zien is, slaat de paniek toe.......

Ruurd

Offline Nopepsie

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart, 2008, 12:25:20 »
Hoi,
ik heb ook al een aantal maal dingen in Amerika gekocht en laten overkomen, heb eigenlijk nog nooit het geluk gehad geen invoerrechten te moeten betalen. Ik heb ook al vaak gehoord dat als je vraagt om het te versturen als geschenk, je geen invoerrechten moet betalen. Maar als ze dan een controle doen en je een boete krijgt ...
Veel succes alleszins :).
Nicolas

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • Common Blackbird Blues
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart, 2008, 15:29:12 »
Ik bestel (te :-X) vaak DVD's in Amerika en de webwinkel waar ik veel koop, biedt sinds enige tijd de mogelijkheid om te verzenden via Swedish Post International. Ik weet niet eens precies volgens welke constructie dat gaat, maar op die manier worden inklaringskosten vermeden. Toch zijn de pakketjes niet langer onderweg en de kosten zijn nagenoeg gelijk, soms zelfs goedkoper (afhankelijk van de keuze voor Premium of Standard Mail).

Om het met Cup-a-soup te zeggen: Dat zouden meer mensen moeten doen! 8) Ik weet alleen niet of alle bedrijven (en ook particulieren) die mogelijkheid hebben.
www.commonblackbirdblues.nl
| []  []  []  []  []  []  []  []  []  [] |
www.commonblackbirdblues.nl

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart, 2008, 17:01:44 »
Ik heb een mailtje naar UPS gestuurd en die hebben mij geantwoord dat ze mij niet kunnen informeren over eventuele invoerrechten en bijkomende kosten. Kan zijn van wel ,maar kan ook zijn van niet is hun antwoord .
Ik denk dat ik maar verder zoek of het toch nergens anders te kop is.
Ben heeft mij eens laten weten dat Marble het mischien dit jaar gaat invoeren. Ik zal nog wat geduld moeten hebben . Ik wil nu ook geen onodige meerprijs betalen door het in USA te bestellen.

Offline frakke

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart, 2008, 17:04:29 »
ik ben in blijde verwachting van mijn mic die ik heb besteld in amerika(canada)???

Offline frakke

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart, 2008, 17:35:48 »
is niet door gegaan!!!

nieuwe green bullet 520dx

Offline frakke

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart, 2008, 17:45:16 »
114 dollar all-in

Offline frakke

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart, 2008, 17:57:03 »
thx

versterker is vandaag verzonden!!!

Offline frakke

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #11 Gepost op: 31 maart, 2008, 18:53:55 »
versterker is zaterdag al geleverd zoefzoef!!!!!!!

green bullet is vandaag aangekomen van Canada
moest 10 euro bijbetalen valt mee vind ik

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #12 Gepost op: 03 april, 2008, 20:00:02 »
Ik heb vandaag ook effe doorgebeten en heb de betaling gaan doen voor een" Kinder anti feedback +".
Nu kan het enkele dagen duren voor het op de Amerikaanse rekening gaat staan volgens de bank. Dus geduld hebben en hopen dat ik het toestelletje in mijn bezit krijg. Ik ben altijd bang dat ik mijn centen ga verspelen.
Luc

Offline frakke

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #13 Gepost op: 04 april, 2008, 15:44:29 »
hou ons op de hoogte h? Luc!!! ;D

ben je bij je eigen bank geweest???
want naar het schijnt is western union niet te betrouwen?

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #14 Gepost op: 04 april, 2008, 17:35:22 »
Ja , in mijn eigen bank.Toen ik er was heeft de bediende het willen overschrijven maar de pc's van het kantoor liepen juist  vast. Ik hoop dat mijn overschrijving er toch niks met te maken had .  Hij ging het later op de dag nog eens proberen . Ik heb er niets meer van gehoord dus het zal wel in orde zijn , hoop ik toch.