Auteur Topic: 04-11-27 Harmonica Heaven  (gelezen 736 keer)

Offline René van Deutekom

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • en sinds 17-10-2009: Geef mij kracht !
04-11-27 Harmonica Heaven
« Gepost op: 30 november, 2004, 07:48:25 »
Harmonica Heaven (27 november 2004)

Presentatie deze keer in handen van Ben Bouwman.
Verder deze keer niet alleen harpisten van nederlandse bodem. Ook duitsers en belgen hebben onze Harmonica Heaven gevonden. Slechts een dame in ons midden. Van mij mogen het er meer worden.

Deze keer gaat Ben in op het spelen van een solo. Het begin, de opbouw, einde en de presentatie.
Ben: Zorg dat je een basisthema in je hoofd hebt. Dan eromheen improviseren. Zorg dat je een verzameling loopjes in je hoofd hebt. Heb aandacht voor de grondtoon. Op 1 toon kun je heel goed soleren. Laat je gevoel meespelen. Denk in kleuren en geuren.
Tussendoor laat Ben meerdere solo's horen. Ook een 'do re mi fa sol la ti do' is een loopje. Op dit schijnbare simpele loopje, laat Ben een paar varianten solo's horen. Prachtig gewoon !

Dan nodigt Ben enkele harpisten uit om een solo te proberen. Voor de een is het dan lastig om de uit het hoofd geleerde loopjes los te laten. De ander worstelt met de zenuwen, waardoor het gevoel niet goed meedoet. Wanneer deze harpist een tweede keer komt, is duidelijk dat de zenuwen overwonnen zijn en het gevoel er beter uitkomt. Weer een andere harpist laat het gevoel middels akkoorden horen. In ieder geval mijn petje af voor alle bovengenoemde harpisten.

Ben heeft ook nog wat versterkers bij. De een na de ander laat hij horen. Het geluid begint natuurlijk bij de harpist zelf.

Na de presentatie wordt wederom samengeschoold rondom de piano. Ontspannen gaan de vingers van Henk over het pianoklavier. Het ritme en de begeleiding worden hiermee ingezet. Frans haalt de gitaar van de muur. Het jammen is begonnen. De microfoon wordt doorgegegeven, zodat de verschillende harpisten te horen zijn. Op een kist wordt het ritme geklopt. De rest luistert....

Wederom heb ik vandaag genoten van een geweldige Harmonica Heaven.

Ben, Hartelijk Bedankt !

Ren? van Deutekom

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!