Auteur Topic: Hohner Special 20 in C  (gelezen 3033 keer)

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
Hohner Special 20 in C
« Gepost op: 09 mei, 2008, 14:29:48 »
Hey Harpers ,

iemand nog op zoek naar een Special 20 in C ?
Die muziekwinkel waar ik al weken geleden die harp besteld had ( volgende week komt ie binnen meneer , morgen komt ie binnen , komende Donderdag komt ie echt .... ) heeft 'm eindelijk binnen !! Alleen ik ga geen weken zitten wachten en heb na drie weken een Seydel bij Henk kuik gekocht ,vinden ze geen probleem , snapten ze wel .

Zij schappelijk , ik schappelijk :

Dus zoek je d'r 1 neem dan contact op met muziekwinkel Jukebox in Boekel , tel. 0492-324038
dan hoef je er niet op te wachten !

groeten uit "de Peel" 8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline kim

• Newbie!
  • *
Re: Hohner Special 20 in C
« Reactie #1 Gepost op: 30 november, 2008, 18:07:58 »
Hallo l?ke
met kim hier,je weet wel van gisteren!
zou graag de zelfde harp kopen als jij hebt,die seydel bleus session,kan jij mij misschien vertellen hoe ik er  zo eentje kan bekomen.
wist eigenlijk niet goed hoe ik je moest contacteren,daarom doe ik het via deze weg?
gr
kim

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #2 Gepost op: 30 november, 2008, 20:37:49 »
Hey Kim ,
via deze weg is goed , andere mogelijkheden zijn via een PM ( personal message ) of via de E-mail , ik heb alles ingevuld bij mijn persoonlijke gegevens , daar zijn die plaatjes ook voor onder mijn fotootje .  ;)

Ik heb mijn Seydel gekocht bij Henk Kuik in Malden in het accordeon en harmonica museum tijdens de maandelijkse Harmonica Heaven .
Maar via diverse internetshops is ie ook te bestellen ( misschien ook wel via Henk op www.accordeonmuseum.nl )
Internetwinkels zijn er meerdere te vinden via dit forum o.a. harrystrading.nl , accordeontheek.nl , thomann.de , harponline.de , enz.

Succes

Léke  8)
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Little Harmonica Mike

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 01 december, 2008, 14:44:25 »

Alleen ik ga geen weken zitten wachten en heb na drie weken een Seydel bij Henk kuik gekocht

En hoe speelt die seydel ????  Ik zit er namelijk ook over te denken om een 1847 aan te schaffen (silver)

Mike
Blues me, or Lose me !!!!!
Hohner SP 20: A, C
Lee Oskar A, B, C, D, E, Eb, F, F#, HG

Offline newthom

• Sr. Member
  • Harpers United
« Reactie #4 Gepost op: 01 december, 2008, 19:28:14 »

Alleen ik ga geen weken zitten wachten en heb na drie weken een Seydel bij Henk kuik gekocht

En hoe speelt die seydel ????  Ik zit er namelijk ook over te denken om een 1847 aan te schaffen (silver)

Mike

Mike,
je harp volkwijlen mag dan,
een Silver 1847 mag nl. in de afwasmachine!!

By the way, zo'n Silver is wel errug prijzig :-[
Als ik het geld zou willen besteden, dan een Beta-harp van Ben B.,
gecustomized in de toonsoort die jij wilt: de Porsche onder de harps ;D

Harpgreetz from . . .  Apeldoorn,
Henk.
HARMONY-CA

Offline Little Harmonica Mike

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 01 december, 2008, 19:37:32 »

Als ik het geld zou willen besteden, dan een Beta-harp van Ben B.,
gecustomized in de toonsoort die jij wilt: de Porsche onder de harps ;D

Hmmm, heb ik gelezen maar eeh die mag niet in de afwasmachine he .. lol ;-)

Ik heb geen idee welke van beide het lekkerste speelt ....  En die silver vind ik toch wel errug mooie harpjes ....

Mike
Blues me, or Lose me !!!!!
Hohner SP 20: A, C
Lee Oskar A, B, C, D, E, Eb, F, F#, HG

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #6 Gepost op: 01 december, 2008, 19:52:41 »
Nou Mike , ik ben errug tevreden over mijn Seydelleke , maar dat is geen 1847 maar een Blues Session , die kost ? 23,- en de 1847 ? 74,- , de Beta is afhankelijk van wat er gecustomised moet worden maar gaan vanaf de ? 100,- als ik mij niet vergis ( weet het niet zeker ik heb er NOG geen ) .

De Beta wordt gemaakt van een 1847 silver en mag dus ook in de afwasmachine , of het slim is weet ik niet maar dat is het gezegde .

Ik heb ondertussen ook een Hohner Special 20 in A en ik ben er niet zo tevreden over , maar da's mijn persoonlijke mening .

Groente

Léke  8)

Offline newthom

• Sr. Member
  • Harpers United
« Reactie #7 Gepost op: 01 december, 2008, 20:42:11 »
Ik heb ondertussen ook een Hohner Special 20 in A en ik ben er niet zo tevreden over , maar da's mijn persoonlijke mening .
Groente, Léke  8)

Léke,
Nico Wayne Toussaint (voor ons beiden een harp-grootheid) speelt alleen maar op Special 20 8)
Maar, ik vindt dat je gelijk hebt: de Session bevalt mij ook beter (Beta nog beter qua klank, maar ja . . . )

Harpgreetz from . . . Apeldoorn,
Henk.
HARMONY-CA

Offline Mad_Dog

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Highway man, please don't block my road!
« Reactie #8 Gepost op: 01 december, 2008, 21:54:46 »
Er is een tussenweg h? heren: De Blues Favorite. Aluminium kam dus wel eentje voor de liefhebber...
En ik ben een liefhebber  ;D.

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #9 Gepost op: 01 december, 2008, 22:03:55 »
Leg uit , speelt een alu kam echt anders , voelt het anders , is de Favorit meer luchtdicht , speelt ie anders aan ?
Ik ken de harpjes wel van zien maar ik heb er tot nu toe nooit veel over gehoord , en zelf ook geen ervaring mee .
Vertel , vertel , ik wil bij mijn volgende harp een keuze maken tussen deze 3 Seydels .

Greetzzzz
Léke  8)

Offline Mad_Dog

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: 01 december, 2008, 22:19:27 »
Leg uit , speelt een alu kam echt anders , voelt het anders , is de Favorit meer luchtdicht , speelt ie anders aan ?
Ik ken de harpjes wel van zien maar ik heb er tot nu toe nooit veel over gehoord , en zelf ook geen ervaring mee .
Vertel , vertel , ik wil bij mijn volgende harp een keuze maken tussen deze 3 Seydels .

Greetzzzz
Léke  8)
Een alu kam speelt zo anders als hout en plastic van elkaar verschillen: niet veel dus. Heb me zelfs hier door Ben uit laten leggen dat er wetenschappelijk gezien geen bewijs is voor een andere klank tussen de diverse kammen. Blijft over persoonlijke voorkeur. Tegenstanders van alu noemen het te koud, en te zwaar. Koud vin'k niet zo erg, dat is met een minuutje broekzak ook verholpen, en de zwaarte is wat mij betreft juist een pluspunt (voelt meer als een echt instrument aan ipv plastic speelgoed). Verder zijn zowel mijn Favorit (G) als mijn ProMaster (C) heerlijk luchtdicht en spelen lekker licht aan. Had in het begin met de Favorit wat moeite met de 2 draw ?n blow, maar dat was na wat regappen door Ben zo verholpen. Mocht ik je een dezer dagen eens tegenkomen op een Meetup o.i.d. mag je ze best eens testen als je wil.

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #11 Gepost op: 01 december, 2008, 22:31:05 »
Ik wil zeker een keer naar de Meetup in Arnhem komen , maar 12 December gaat niet lukken aangezien ik zelf een motortreffen organiseer op 13 December en de 12e alles moet opbouwen ( tent , bar , brug , wc's , verlichting , enz. ) , misschien zie ik je nog in Helmond of Malden en anders gewoon begin volgend jaar !
Al heb ik dan denk ik al een harpje of 2 meer  ;D .
Anyway , Thanks !

Groeten uit "de Peel "  8)

Offline Mad_Dog

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 01 december, 2008, 22:35:45 »
Groeten terug en suck6 met je treffen!