Auteur Topic: Verbuigen  (gelezen 1862 keer)

Offline Frank

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Nooit te oud om te leren
Verbuigen
« Gepost op: 13 december, 2004, 21:46:38 »
Ik heb een paar maanden terug een F-harpje gekocht (Lee Oskar). Ik probeer per dag zon'n half tot heel uur te oefenen op het verbuigen. Ik lees me suf op al jullie links en zuig me pimpelpaars om een verbuiging te krijgen. Resultaat noppes.

Ligt dit echt aan mijn instrumentje of aan mijn gevoel (of het gebrek eraan) om met een harmonica om te gaan.

Lessen zullen zeker helpen, maar daarvoor heb ik nog even de tijd niet.

Wie heeft de gouden tip?

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:Verbuigen
« Reactie #1 Gepost op: 13 december, 2004, 22:18:40 »
Ik heb een paar maanden terug een F-harpje gekocht (Lee Oskar). Ik probeer per dag zon'n half tot heel uur te oefenen op het verbuigen. Ik lees me suf op al jullie links en zuig me pimpelpaars om een verbuiging te krijgen. Resultaat noppes.
Ligt dit echt aan mijn instrumentje of aan mijn gevoel (of het gebrek eraan) om met een harmonica om te gaan.
Lessen zullen zeker helpen, maar daarvoor heb ik nog even de tijd niet.
Wie heeft de gouden tip?
Een hoge F is voor beginners lastig buigen (want heel hoog) en een lage F ook (want heel laag). Gouden tip(?): probeer eens harpje ertussen in A, Bes, C.
Trouwens: als je het goed doet, hoef je niet veel kracht te gebruiken (het is zelfs beter van niet). Of dat voor jou verschil maakt kan ik van afstand niet beoordelen.
Groet,
Jervis

Offline Frank

• Newbie
  • *
  • Nooit te oud om te leren
Re:Verbuigen
« Reactie #2 Gepost op: 07 januari, 2005, 19:25:27 »
Kijk maar in mijn naam. Ik heb een A-harpje gekocht, Hohner MS, lekker laag.. brrrrrrrrr

Eerste beleving is dat ik meer lucht nodig heb. Als er minder weerstand is bij de stemtongetjes. Lijkt logisch..lager dus meer lucht.

Nu nog oefenen op DE bend...

Jullie gaan van mij horen..

Ik blaas een beetje mee, met de LivinBlues. Goud van Oud