Auteur Topic: kara ok cd voor mondharmonica  (gelezen 1388 keer)

antoine

• Gast
kara ok cd voor mondharmonica
« Gepost op: 15 januari, 2005, 20:07:44 »
hoi

ik ben een beginnende mondharmonica speler
en heb een boek doorgelezen/gespeelt.
maar nu vondt ik het moeilijk om de snelheid er in te krijgen
nu dacht ik aan de hand van een kara ok cd die snelheid te krijgen en ik zou leuk vinden als de cd de noten aangeeft of blaas of zuig opdrachten in beeld zie.
waar kan ik zo'n cd vinden/kopen.
bvd

antoine

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Kees S

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
Re:kara ok cd voor mondharmonica
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari, 2005, 21:29:09 »
Hoi Antoine,

Misschien zijn MIDI-files ook een oplossing voor je.
1.Ze zijn klein en eenvoudig te downloaden.
2 Met een beetje geluidskaart op je computer hoeven ze niet heel erg slecht te klinken ;)
3 En met het juiste programma kun je ze eenvoudig bewerken.

Je kunt dus een nummer met mondharmonica downloaden, de mondharmonica partij uitzetten en zelf vrolijk meeblazen.

Groeten,
Peter

Offline Frank

• Newbie
  • *
  • Nooit te oud om te leren
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari, 2005, 20:25:14 »
Op de vraag van Antoine vul ik graag het antwoord van Peterrrrrrrrr aan met een eerdere suggestie; Biab, Band in a Box.  

Je kunt elke gewenste midi-file importeren en voorzien van de stijl die jij wilt; blues, bossa nova, country, rock,, etc. Zodoende kun je eenzelfde nummer in verschillende stijlen spelen.

Bovendien kun je transponeren naar elke gewenst toonsoort, dus je kunt kiezen of je straight gaat of cross.

Als klap op de vuurpijl kun je jouw wens voor karaoken uitvoeren. Het programma geeft aan welke noten het speelt, dus je kunt letterlijk de rode noot volgen  en zodoende meespelen

Offline charly

• Newbie!
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart, 2005, 16:29:42 »
En dan de voor de hand liggende vraag: Where to get those MIDI-files? ;)

Offline Kees S

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart, 2005, 20:49:02 »
Hoi Charly,

Je kunt veel MIDI files gratis van het internet downloaden. De files zijn erg klein en dus snel gedownload. Zoek eens in Google op termen als MIDI, tabs, music etc en je zult ongetwijfeld veel vinden.

Enkele bluesnummers zijn te vinden op:http://www.sternton.com/midi/blues.htm

Speel ze!
Peter

Offline really at speed

• Newbie!
  • *
  • Raps of Really at speed will give you cold feet!!
Re: kara ok cd voor mondharmonica
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus, 2005, 15:18:24 »
Jammer, maar die MIDI-files kunnen niet meer worden gedownload. Mijn oog viel meteen op all blues - Miles Davis, maar helaas er is iets mis met de website. Ik hoop dat ie het in de toekomst weer gaat doen.

Adios harmonicaatjes!!
Snel en effici?nt, beatbox en rap ik ongekend! Talent en zeer zeker op snelheid! Een echte vent met schijt alsof ik aan de diaree ben! En verwen ik de mic met mijn uitzonderlijke uitspraak, soundeffects die ik maak, zorgen ervoor dat je schedel kraakt!