Auteur Topic: enthousiast begin (en nu volhouden)  (gelezen 1362 keer)

Offline hobobabylon

• Newbie
  • *
enthousiast begin (en nu volhouden)
« Gepost op: 09 september, 2008, 23:12:31 »
Als ik links boven op het scherm kijk, zie ik dat ik 2 uur en 40 minuten totaal ben ingelogd op dit forum.
M.a.w. ik ben hier pas, en ik begin net met de bluesharp, in feite heb ik 'hem' sinds zaterdag namiddag (06-09-2008) en het is nu dinsdag de 9e.
Mijn motivatie is dat ik helemaal gek ben van muziek (jambands en bluesrock) en ik wil het weleens 'aan den lijve' (vooral mijn wangen/keel nu) ondervinden.
Ook een motivatie is (zoals je kan lezen in 'De Bar'stel je zelf voor) dat ik volgend jaar weer probeer een trip te maken naar hetzelfde festival in de USA, en daar na afloop 's nachts mijn partijtje mee te blazen rond het kampvuur.

Vandaag mijn eerste les gehad, en het enthousiasme wordt GROTER, even vertrouwd raken met mijn harp, grip, plaatsen van de lippen, toonladder in C blazen EN vader Jacob ...... WHOOHOO IK maak muziek !!

En nu 'kilometers' maken op mijn harp tot de volgende les ..... yiehaaaaw

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Mr.Man

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • a.k.a. `Smokestack? Bones McKinley
Re: enthousiast begin (en nu volhouden)
« Reactie #1 Gepost op: 10 september, 2008, 09:28:40 »
Gheghe  ;D...leuk om te lezen dat je er zo enthousiast over bent. Zo was ik een half jaar geleden toen ik begon ook, en zo ben ik nu nog steeds. Dit is het eerste instrument wat ik leer maar ik doe het elke dag. Veeeeel oefenen en dan komt er vanzelf wel iets uit dus  ;D..
Hetgeen mij het meeste geholpen heeft (dus misschien wel nuttig om te weten voor jou) is dat ik de ademhaling door heb gekregen. Ik dacht al een lange tijd dat deze goed ging, maar toen het daadwerkelijk goed ging merkte ik een groot verschil (in mijn hele spelen). Dit was pas na 3 maanden ofzo.
Hier bedoel ik mee: je moet door de harp in- en uitademen; dus niet in- en uitblazen! Wellicht heb je hier iets aan :)..Succes ermee in ieder geval!

Groeten,

-Rick-
Lee Oskar Major Diatonic (C, G, Bb, A); Suzuki easy rider (C); Hohner Pro Harp MS (C); Seydel Big Six (C); Hohner CX12 Jazz (C); Hohner Chromonica 280 (C); Seydel Superlow (LLF); Seydel 1847 Silver (Bb); Suzuki Bluesmaster (D); Hohner Golden Melody (F); to be continued

Offline hobobabylon

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 11 september, 2008, 17:54:01 »
Bedankt Rick,

dusssssss de Blues Harp is eigenlijk geen blaas-instrument maar een adem-instrument ?!?!

bedankt voor de tip, probeer hier is mee aan de gang te gaan.

Offline Mr.Man

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • a.k.a. `Smokestack? Bones McKinley
« Reactie #3 Gepost op: 11 september, 2008, 19:08:24 »
inderdaad, naar mijn mening de grootste misvatting die er over de mondharmonica bestaat (dat mensen het een blaasinstrument noemen terwijl het een ademinstrument is).

succes in ieder geval :)..in andere topics vindt je ook goede tips voor als je pas begint :)..

Groetjes,

-Rick-
Lee Oskar Major Diatonic (C, G, Bb, A); Suzuki easy rider (C); Hohner Pro Harp MS (C); Seydel Big Six (C); Hohner CX12 Jazz (C); Hohner Chromonica 280 (C); Seydel Superlow (LLF); Seydel 1847 Silver (Bb); Suzuki Bluesmaster (D); Hohner Golden Melody (F); to be continued

Offline hobobabylon

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 17 september, 2008, 16:08:18 »
Zooooooo .......... gisteren mijn 2e les gehad, na heel de week de c toonladder van voor naar achteren gespeeld te hebben(valt niet mee om noten zuiver te blazen, uuuh ademen als je stront verkouden bent  :-\  ) en Vader jacob.

Dus de les begint met het laten horen van deze 2 (niet slecht niet slecht) en dan ........

uitleg over '4' tellen in het 12 maten bluesschema en er wordt aan mij en mijn mede 'cursist' een cd-tje overhandigd voor thuis voor de komende week, want ....... we gaan de crossharp blues G, harp c doen .....het cd-tje wordt gestart, en er klinkt een gitaar, hij doet voor wat de bedoeling is (geef een 'eigen' invulling IN de maat IN de juiste toon weer) 

SLIK

(hier ging het met mijn gitaar ook de 'verkeerde' kant op, luister bijna 20 uur per dag muziek, heb 100-den zoniet enkele 1000-den liveshows ..... maar kan geen maat houden door mijn vermeende A muzikaliteit)

Dus uitleg , voor doen en TELLEN TELLEN TELLEN en wat geklungel (mijn mening) keer ik met mijn cd-tje en een flinke hoofdpijn huiswaarts.
Thuis gekomen, even wat afleiding en een shaggie, en met nieuwe moed nog eens geprobeerd ...... ben maar wat gaan slapen.
Vandaag harp EN cd mee naar het werk, mijn directe collega aangesproken (heeft bijna 6 jaar trompetles  gehad en noten en wat al niet meer) dusssssss ..... dringt nog niet echt tot me door, een andere collega (antilliaan) komt er bij (speelt helemaal geen instrument maar kan de Salsa en Zouk en Merenge als de beste) dusssss die legt het me op zijn manier uit en warempel ..... IK ZIE HET LICHT  O0

na verschillende malen de ong. 2.20 minuten aan gehoord te hebben, heb ik mijn harp er bij gepakt EN .......... I'm JAMMIN BABY

Tis nog zwaar ongepolijst en er moet nog HEEEEEEEL wat aan bij geschaafd worden, maar .......... het begin is er, en verrek ik denk dat degene die mij les geeft nog gelijk gaat krijgen ook, de 1 is sneller en/of beter in de stof maar JIJ komt er OOK, puur op je motivatie

Ga hier heel de week mee aan de slag (en voor de afwisseling met het blues schema dat BlackCat me gestuurd heeft .... waarvoor hartelijk dank nog en op naar les 3

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • WWW = Wild Wild Woman = I
    • Facebook
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober, 2008, 17:38:45 »
Hallo Cowboy
tjonge je bent wel zeer enthousiast LOL
Mooi mooi ik wens je nog veel plezier toe in jouw leerfase.

grtz Resi  O0
Only man and fools, play by the rulezz