Auteur Topic: opknappen van oude Larry Adler Professional 12  (gelezen 1746 keer)

Offline Vinny

• Newbie!
  • *
opknappen van oude Larry Adler Professional 12
« Gepost op: 23 september, 2008, 21:35:19 »
Hey,

(voor de duidelijkheid, ik speel nog maar 3 dagen)
Ik zit hier met een redelijk oude (+/- 1970) Larry Adler Professional 12 Hohner harp.
ik heb echt moeite met -1 en -2 te spelen. Klinkt helemaal niet zuiver en ik krijg er amper lucht door. Hetzelfde bij de +10 +11 +12 en -10 -11 -12. En dan zijn er nog andere tussenin die ook niet vlotjes spelen. Ik weet wat een zuivere noot is en ik kan deze ook al spelen.
Hoe zou ik deze harp terug tot leven kunnen brengen? Kuisen? Hoe dan? Ik heb het mondstuk al eens uit elkaar gehaald maar zonder veel succes. Het schuifje gaat nu wel een stuk vlotter.

mvg
Vincent

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
Re: Larry Adler Professional 12
« Reactie #1 Gepost op: 05 oktober, 2008, 22:44:44 »
Mijn eerste gedachte is dat er een aantal windsavers los hebben gelaten.

Dat kun je vrij goed zien zonder de chromaat uit elkaar te halen, maar je kunt als je jet echt goed wil zien ook de dekplaten er af halen daar hoef je echt geen deskundige voor te zijn.

Ventielen van een chromatische mondharmonica smeren heb ik nog nooit van gehoord  :-\

Offline Vinny

• Newbie!
  • *
Re: Larry Adler Professional 12
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober, 2008, 17:46:42 »
OK, thanks voor de goede raad.
Ik heb er gewoon de dekplaatjes afgehaald en het mondstuk. veel kan ik niet mis gedaan hebben.
Het is inderdaad wel duur om zelf aan te prutsen dus ik zal wat gaan zoeken op het internet

Veel dank
Vincent

Editje : ik heb ondertussen van iemand meer ervaren zijn oude chrometta 10 gekregen en hiermee speel ik al redelijk vlotjes. Nog 1 weekje wachten en ik heb mijn hohner blues harp maar tot dan nog wat op chromatische harmonica's oefenen.