Auteur Topic: Chromatische mondharmonica  (gelezen 4197 keer)

Offline Mr.Man

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • a.k.a. `Smokestack? Bones McKinley
Chromatische mondharmonica
« Gepost op: 20 oktober, 2008, 11:31:22 »
Hallo allemaal,
ik wil een chromatische mondharmonica aanschaffen. Ik weet er helaas niets vanaf dus mijn vraag is: wat is een goede chromatische mondharmonica om mee te beginnen en rond welke prijs moet ik dan rekenen? Het hoeft geen state-of-the-art chromaat te zijn maar gewoon een goede  :D. Wie-oh-wie durft deze vraag te beantwoorden  O0?
Groeten,
-Rick-
Lee Oskar Major Diatonic (C, G, Bb, A); Suzuki easy rider (C); Hohner Pro Harp MS (C); Seydel Big Six (C); Hohner CX12 Jazz (C); Hohner Chromonica 280 (C); Seydel Superlow (LLF); Seydel 1847 Silver (Bb); Suzuki Bluesmaster (D); Hohner Golden Melody (F); to be continued

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
Re: Chromatische mondharmonica
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober, 2008, 13:12:33 »
Marktplaats rond de 30 euro een super chrom van hohner? Wel ff schoonmaken :)

Offline Mr.Man

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober, 2008, 15:03:58 »
Hallo Tinus,

bedankt voor je reactie. Ik zie het niet zo zitten om een tweedehandse te halen eigenlijk (ik heb zo'n ding nog nooit gehad dus ook nog nooit open gehad). Ik weet niet hoe ik die schoonmaak en als hij vals is/niet lekker speelt kan ik dat niet fixen (en als ik dit dan laat doen ben ik ook weer wat kwijt).
Dus het wordt wel een nieuwe. Ik denk dat ik er toch maar wat meer geld in steek dan en voor de super chromonica 270 ga of voor de Toots hard bopper. Kan iemand me vertellen wat 'de betere' is?
Ik hoop dat ze aankomende zaterdag bij Harmonica Heaven te krijgen zijn want anders gaat het nog wel even duren denk ik.

Kan iemand me trouwens vertellen waarom die Hohner Silver Concerto 4020 euro kost?? Wat is hier zo speciaal aan (ze hebben er niet per ongeluk een nul teveel getypt want hij kostte eerst 5352 euro  :-X!!)...en als iemand me dit kan vertellen...wat is dan de duuuuuurste harmonica die te krijgen is (leuk weetje  ::))?

Groeten,

-Rick-

p.s.
een chromaatje kopen is lastig als je er niets vanaf weet....ze gaan van 80 tot 4000 euri's dus wat moet ik in godsnaam halen ?? niet die van 4000 in ieder geval  :P
Lee Oskar Major Diatonic (C, G, Bb, A); Suzuki easy rider (C); Hohner Pro Harp MS (C); Seydel Big Six (C); Hohner CX12 Jazz (C); Hohner Chromonica 280 (C); Seydel Superlow (LLF); Seydel 1847 Silver (Bb); Suzuki Bluesmaster (D); Hohner Golden Melody (F); to be continued

Offline TinusK

• Super Hero
  • *
    • www.tinuskoorn.nl
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober, 2008, 15:30:36 »
De silver concerto is van silver, vandaar de prijs :)

De duurste is denk ik die van Bobbie Giordano en Douglas Tate
http://www.seydel1847.de/epages/Seydel.sf/en_GB/?ObjectID=128213

Maar misschien valt het mee. Dat schijnt wel de beste te zijn.

Volgens mij is het verschil tussen de hardbopper en de 270 de deksels. Op de een staat Toots zijn naam op de ander niet.
De CX12 is ook erg goed zeggen ze. Ik heb met 2 chrom spelers gespeeld en die zworen allebei bij de CX12.

Offline Mr.Man

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober, 2008, 15:46:46 »
dat verklaart wel ja, dat hij van zilver is :)..

Wawawiewa een chromaat van 6200 dollar basisprijs!!? poehpoeh...welke joker betaald dat nu weer :P (of ja...als spelen je leven is dan kan het wellicht...al kan dat ook stukken goedkoper)

Bedankt voor het advies Tinus.

Ik zou ze graag even naast elkaar willen zien...ik hoop dat er mensen zijn op harmonica heaven komende zaterdag die ze eens kunnen laten horen..(en ik hoop dat ik ze daar kan kopen!)..we zullen zien  :)

Groeten,

-Rick-

Offline Mr.Man

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober, 2008, 14:06:48 »
Ik heb trouwens een forum gevonden voor chromaten --->   http://www.slidemeister.com/forums
misschien leuk om eens op te kijken...het ziet eruit als een soortgelijk forum (minder gezellig natuurlijk  ;) :P)

-Rick-