Auteur Topic: instellen versterker  (gelezen 1124 keer)

Offline Rik

• Newbie!
  • *
instellen versterker
« Gepost op: 26 oktober, 2008, 20:28:59 »
Beste allemaal,

Ik ben Rik; zanger en bluesharp speler. Ik maak gebruik van een Fender blues Deville versterker. Ik heb de fenderbuizen vervangen door svetlana's. Ik heb een green bullit, echter om het juiste geluid eruit te halen lukt me niet erg.
Wie o wie heeft enig idee hoe de drive/presence/ etc optimaal ingesteld moeten worden om het juiste geluid te benaderen. De optie van een andere versterker of om les te gaan nemen, zijn reeds overwogen. Ik hoor graag van jullie.

Groet

Rik
www.mcblues.nl O0

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Gibson

• Jr. Member
  • **
Re: instellen versterker
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober, 2008, 15:00:03 »
ik zou niet met het drive kanaal werken als je oversturing wil, maar met het clean kanaal (dit zal beter klinken).

presence 'affects' (wat is het nederlandse woord hiervoor nu weer ?) de frequenties boven wat de treble-knop behandelt en kan het geluid een beetje dof tot heel helder en sprankelend maken.
op hoge volumes wordt dat sprankelende natuurlijk heel pijnlijk voor de oren, dus daar moet je rekening mee houden. ik heb geen aanraders voor een setting, hier zal je best gewoon wat mee proberen (de meeste versterkers hebben geen presence knop dus er zullen hier weinig mensen met de presenceknop-regeling kunnen helpen)

succes !