Auteur Topic: Once upon time in the west  (gelezen 2618 keer)

Offline Arnold

• Newbie!
  • *
  • Geslacht: Man
  • Een echte beginner.
Once upon time in the west
« Gepost op: 22 januari, 2005, 16:17:06 »
Beste Harmonica vrienden.

Is er iemand die weet waar ik het harmonica stuk kan vinden wat Charles Bronson speelt in Once upon time in the west.
Natuurlijk wel met tabs en cijfer notatie.

Het is van Ennio Morricone en het heet The Man With The Harmonica.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Groeten Arnold.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Kees S

• Newbie
  • *
Re:Once upon time in the west
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari, 2005, 22:16:55 »
Hoi Arnold,

Ik ken eigenlijk alleen dat kleine motief uit de film, dat steeds wordt herhaald. Dat gaat als volgt (volgens mij is het al eens aan de orde gekomen op deze site maar ik kon het even niet zo snel vinden):

6  5  6'-->6

Het lijkt veel simpeler dan het is, omdat je de techniek van het benden goed onder controle moet hebben om het beheerst te kunnen uitvoeren. Ik lees dat je een 'echte beginner' bent, dus kun je misschien nog niet benden. Op deze site staat er veel over geschreven, dus misschien... once upon a time... ;)

Je vraag blijft natuurlijk staan: wie kent de muziek en hoe komen we hier aan?

Groeten,
Peter

Offline Jervis

• Hero Member
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari, 2005, 13:40:40 »
Hoi,
aanvullend op Peter's tab (sleuren op 5 en 6' en 6), als je de film kijkt, vallen een paar dingen op:
wat houdt die Charles Bronson de mondharmonica raar vast!
hij lijkt in de film steeds een andere harp te pakken, soms m?t en soms zonder deuken!
ze hebben Charles Bronson bij de rekwisieten afdeling een tremolo harp gegeven, daar kan je helemaal niet zo (lekker op) buigen!
wonderlijk: hij gaat met zijn hoofd heen en weer, maar speelt toch dezelfde toon!

Kortom: als instructievideo is Once Upon The Time niet echt geschikt.  ;) Wel een geweldige dialoog "by the way, did you happen to see a man with a harmonica? .... He plays, he don't talk. En when he should talk, he plays"  (of zoiets, 't is al  weer een tijdje geleden dat ik 'm zag). Allemaal kopen, die film!

Groet,
Jervis

Offline drachir

• Newbie
  • *
Re: Once upon time in the west
« Reactie #3 Gepost op: 04 februari, 2009, 19:53:59 »
Net de film gekeken, echt super supervette film. en zoals Jervis zei; van zijn zogenaamde mondharmonica spel klopt idd niet veel, je ziet hem nogeeneens blazen oid XD. Maarja het is maar een film, maar de muziek is wel heel mooi. Dat citaat klopt wel ongeveer als ik me niet vergis.

Offline Purc

• Full Member
  • -1 -2b -1 -2b -2
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari, 2009, 15:09:33 »
Een hel van een goeie film. Enorm goeie regie ook. Cinematografisch is de intro en het eind echt ... WOW.

Maar van het mondharmoncia spel klopt geen ene drol :D.
Mijn online portfolio: www.purc.nl

"The way to get started is to quit talking and begin doing". -- Walt Disney

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari, 2009, 18:00:03 »
Een hel van een goeie film. Enorm goeie regie ook. Cinematografisch is de intro en het eind echt ... WOW.

En dan die soundtrack van Ennio Morricone... :applaus: :applaus: :applaus:

Offline Purc

• Full Member
  • -1 -2b -1 -2b -2
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari, 2009, 19:00:49 »

En dan die soundtrack van Ennio Morricone... :applaus: :applaus: :applaus:

Volgens mij hebben we een winnaar. Een van de beste films allertijden? :D Als het aan mij ligt wel
Mijn online portfolio: www.purc.nl

"The way to get started is to quit talking and begin doing". -- Walt Disney

Offline lars kossen

• Newbie!
  • *
once upon a time in the west
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari, 2009, 21:50:15 »
once upon a time in the west is origineel ingespeeld op een chromatische mondharmonica(je hoort het schuifje ook werken als je goed luistert. het is wel mogelijk op een bluesharp maar dat is moeilijker. overblows bevat het niet dus iedereen die goed kan buigen kan het eens proberen nl. 6 zuigen, 5 zuigen en dan 6zuigend buigen en op laten komen. gebruik een lage g bluesharp dan kom je aardig in de buurt. groeten en succes lars kossen. 0654387525 als het niet lukt kan ik het even laten horen eventueel.