Ook wij hebben van het spelen met louis genoten en het is geweldig om een gemotiveerde harpspeler bij de club te hebben. Voor Theo onze (geweldige) zanger is het een heel goede aanvulling omdat wij soms in een fieldholler style spelen met call & Answer tussen de zang ritme & solo gitaar, is het aantal fraseringen na verloop van tijd wel een beetje op. Door de inbreng van een bluesharp wordt de bandsound een stuk levendiger. We hebben ook met een tweede gitarist gespeeld, dat beviel de bassist best goed , maar voor mij was het erg zwaar werk om constant synchrone te blijven met een slaggitarist. Wel zijn de overgangen van ritme naar solo dan vloeiender. Pete ( Catfish Cassidy) is een goede bassist die heel levendig baslijnen speelt en eigenlijk werd ondergesneeuwd door de slaggitaar. Raynman onze drummer die subtiel en erg ingetogen drumt, is snoeistrak, en kan aanzwellen als een zomeronweer best hard maar nooit over alles heen, De uitstapjes met het hammond geluid was leuk, Elly Muizert, van de Bluesbarn Express & sessie band Folly, Aldy Mulder van de FOG, maar past niet echt bij ons. Ik denk dat met enige zelf kritiek ik daar te druk voor speel, en te weinig ruimte laat, om dat instrument volledig tot zijn recht te laten komen, en ik ons repertoire er ook niet echt op en top geschikt voor vind.
Om toch een breder geluid neer te zetten is de Bluesharp natuurlijk HET ideale instrument.
Wij hebben in Louis op twee fronten veel vertrouwen. 1e kunnen we alle vier goed met hem communiceren, en voelde de kennismaking al heel snel vertrouwd, en 2e is de inzet en Instrument beheersing heel behoorlijk en hebben we allemaal de KLIK gezien die we hebben met de wisselingen, maar vooral hem zien genieten van het spelen en dat staat bij ons eigenlijk op nr 1. Wij hebben deze groep mensen bij elkaar gebracht met als doel geld bij elkaar te spelen voor KIKA, Clini Clowns, of waar, men ons maar voor wil boeken. Vaak spelen we Gratis!!, maar niet voor niets!!, een broodje, een paar drankjes een beetje vergoeding voor de brandstof, en de rest voor het goede doel.
We hopen Louis, nog lang bij de Chitlin Crew te hebben en ooit ons repertoire aan jullie te kunnen laten horen.
Namens:
Raynman: Slagwerk
Catfish Cassidy: Bass
Touti: Vocals
El Mano: Gitaar
Midnight Express: Bluesharp