Auteur Topic: 90 dagen in de ban van.... wat levert dat op?  (gelezen 9809 keer)

El Mano

• Gast
Re:90 dagen in de ban van.... wat levert dat op?
« Reactie #45 Gepost op: 28 maart, 2010, 14:18:35 »
Ik gun Louis zijn moment van harte hoor, en ik zie zijn bescheidenheid en die siert hem maar er zijn mensen die veel minder kunnen dan hij en er niet door gehinderd toch mee op het publiek los gaan, en als hij goed heeft opgelet heeft hij dat zelf kunnen horen/zien en ervaren. Routine doe je alleen maar op door het te doen. Toen ik begon op te treden zaten mijn vingers volkomen op slot Thuis kon ik alles maar op het MOMENT! sloeg ik vast maar dat is inmiddels al een poosje over 8) :Lachen: Ik vind het dapper van Louis dat hij is gekomen en zijn partijtje heeft mee geblazen. En inhoudelijk.... helemaal niks mis mee :thumps: We hebben inmiddels een geweldige tweede gitarist bij de club en het klinkt als een klok voor zover ik het objectief kan beoordelen, aan de hand van afgelopen donderdag op de repetitie waar we voor het eerst met hans en louis in de bezetting speelde. Ik hoop ergens na mijn (lange) vakantie eens op een locatie in de buurt hier met de band (of een aantal leden) voor jullie harpers te kunnen spelen zodat er door een aantal van jullie kan worden gejamd met ons.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Geslacht: Man
  • Happy with the blues
    • St. Louis Slim, Blues the way it should be
« Reactie #46 Gepost op: 27 juni, 2010, 18:07:57 »
Na april even 2 maanden pauze met de band en ook mijn lessen van Ben waren afgelopen. Derhalve even wat stiller van mijn kant. Ik heb inderdaad minder bluesharp gespeeld / meer gewerkt.

Maar niet helemaal stilgezeten hoor ;-) Zo ben ik aardig op weg om mijn embrochure (en daarmee mijn klank) te verbeteren en ook lijkt tongblocken niet meer een hopeloze opgave. Wel lastig blijft keelvibrato. Verder blijven oefenen met improviseren, ook 3e posite / blues in mineur.

Binnenkort continueren we de Chitlin'Crew en ook Blues II gaat van start. Tijd voor een nieuw seizoen!
En het laatste nieuws is dat de Max van Aart via Ron nu bij mij staat te stralen... en dat is een mooie aanvulling bij het cleane geluid van de Fender.

Groetjes en een mooie (sport)zomer gewenst, Louis.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #47 Gepost op: 03 juli, 2010, 01:01:05 »
De max is goed terecht gekomen Louis...zou ook glunderen als ik hem was ;)
Wat betreft je embrouchure, kan ik dat alleen maar beamen, je klinkt een stuk voller en trefzekerder :thumps:

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
« Reactie #48 Gepost op: 17 augustus, 2010, 16:09:20 »
Nu de zomervakantie weer over het hoogtepunt heen is  :( leeft het bluesleven weer op  :). De Chitlin Crew komt uit zijn schuilkelders en de lessen Blues II (door Ben Bouman) zijn van stal gehaald. Waar studeren “wij van Blues II” zoal op in dit jaargetijde?

• Instrumentcoördinatie: zuivere bendings in één keer pakken (ook blowbendings). Mijn huisgenoten worden ietwat radeloos als ik voor de bendometer zit en de 10’ en de 10’’ probeer te blazen. Of wat dacht je van 3, 3’, 3’’, 3’’’ halen? Na een avondje oefenen zien zij een plek bij de Jostiband voorlopig als hoogst haalbare.

• Bluestoonladders:   een leukere oefening is het leren van de bluestoonladders in 1e en 3e positie (ook in het hoge register).

En dat brengt mij bij de eyeopener van de maand: Ik weet natuurlijk van 1e, 2e en 3e positiespel, ook ben ik bekend met het I, IV en V akkoord uit de 12barblues. Dat is Blues I materie. Maar gek genoeg had ik de combinatie nog niet gemaakt: als je in 2e positie (crossharp) speelt op het I akkoord, kan je de 1e positie gebruiken op het IV akkoord en de 3e positie op het V akkoord!!! Waar was ik de afgelopen 2 jaar met mijn gedachten dat ik dit gemist heb? Zat het hele leven maar zo logisch in elkaar!

El Mano

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 17 augustus, 2010, 17:21:04 »
In elk geval niet bij de kwintencirkel Midnight  8) :Clown:

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
« Reactie #50 Gepost op: 11 september, 2010, 22:37:35 »
Het was me een bluesharpweekje om niet snel te vergeten...
- woensdagavond jammen in Rozenburg met de Chitlin' Crew;
- donderdagavond repetitie-avond met de Chitlin'Crew;
- zaterdagmiddag Blues II les van Ben Bouman (call and respons in 3 posities);
... en ik heb er nóg geen genoeg van!  8)

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
« Reactie #51 Gepost op: 22 november, 2010, 23:07:36 »
Zaterdag 20 november 2010 mocht Chitlin' Crew spelen met 'de grote mannen' op het Trueland Bluesforum Festival te Waarland  :Jam:
Het was geweldig om naar Driving South, F.O.G Bluesband en The Veldman Brothers te kijken en ook nog zelf een steentje te mogen bijdragen  :thumps:
Daarbij is het goed te merken dat we elk optreden een beetje beter worden  :icdans:
(de zangeres op de foto kwam gewoon aanwaaien   :geenidee:)

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
Re: 90 dagen in de ban van.... wat levert dat op?
« Reactie #52 Gepost op: 31 december, 2010, 14:16:16 »
Oudjaarsdag is een mooie dag om eens achterom te kijken en mijn ‘dagboek’ bij te werken. Het is inmiddels 2 jaar en 3 maanden geleden dat ik met bluesharpen begon. Heel toevallig belandde ik bij een workshop van  Hans de Vries (aka Homesick), met wie ik nog steeds  mail en wiens  optredens ik regelmatig bezoek. Al snel daarna kwam ik op dit forum en mede door het enthousiasme en de altijd goede raad van Ron (aka MusicSteps.nl) ben ik door de onvermijdelijke dipjes gekomen. Binnenkort gaan we samen spelen!

Ben Bouman heeft me tijdens de cursussen Blues I en Blues II geleerd wat ik allemaal nog niet kan en hoe ik daar aan moet werken (1e en 3e positiespel, tongblocken).  Het is jammer dat de afstand frequentere ontmoetingen bemoeilijkt. Toen het tijd was om praktische ervaring op te doen, botste ik tegen El Mano (aka Dick) op en mocht ik mee-oefenen met de Chitlin Crew. Ik ben hem dankbaar voor die kans en het geduld dat hij met me heeft  (op bijna iedere straathoek is immers een meer ervaren  bluesharper te vinden).  Na veel  repeteren en enkele jamsessies mondde dit uit in een optreden van 45 minuten tijdens het Bluesforumfestival in Waarland op 20 november. En dat smaakt naar meer! Tussen de bedrijven door heb ik ook nog eens menig forumlid ontmoet tijdens concerten, meetups en natuurlijk de recente workshop van Tinus.

Kortom, ik heb in de afgelopen 2 jaar veel  geleerd en ben van plan om de komende jaren nog veel meer te leren. Maar belangrijker: bluesharpen heeft me veel plezier, ontspanning, nieuwe muziek en vrienden opgeleverd. Dank aan iedereen die daar bewust of onbewust aan heeft bijgedragen en een goed en muzikaal 2011 toegewenst. 

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #53 Gepost op: 31 december, 2010, 20:38:02 »
Dat is pas genieten als je samen iets bereikt en dat je daarom volhoudt....dit geeft je erg veel voldoening, ook om zelf door te gaan :thumps:

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
« Reactie #54 Gepost op: 19 februari, 2011, 09:21:20 »
Afgelopen donderdag was Soulblower in het Haagse, en heeft hij meegespeeld met de repetitie van Chitlin Crew. Het was een inspirerende avond, we hebben beide weer nieuwe ideeën opgedaan en heerlijk gemusiceerd.  :Jam: 

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #55 Gepost op: 19 februari, 2011, 13:04:26 »
Was erg leuk en inspirerend, gezellig en bluesy...leuk ook El Mano, Dick te mogen ontmoeten. ;D

El Mano

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 19 februari, 2011, 15:43:01 »
Het genoegen was geheel wederzijds, Erg leuk om de harpen eens de overhand te zien en horen hebben hahahaha Daar konden Lightning en El Mano niet overheen gitaren   :thumps: :thumps: Wel een deuk in je ego als je daar met een vintage Yamaha 2X 12 G 100 staat te splen en een marble max en een dynacordje toeteren je uit de lucht hahahaha Wel pech voor Soulblower dat onze Zanger Jan er niet bij kon zijn en hij het dus met mijn roestige zanggeluid moest doen :bedroefd:

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
« Reactie #57 Gepost op: 19 februari, 2011, 19:07:25 »
Wel een deuk in je ego als je daar met een vintage Yamaha 2X 12 G 100 staat te splen en een marble max en een dynacordje toeteren je uit de lucht hahahaha

(En dan te bedenken dat de volumeknop van de Marble Max niet boven standje 7 kwam  :Lachen:)

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
« Reactie #58 Gepost op: 19 februari, 2011, 21:35:11 »
El Mano & Midnight Special playin' Nobody Knows You When You're Down And Out:

http://www.box.net/shared/tjom2n8ozd

(El Mano zang/gitaar, ondergetekende harprifjes)

Groet, Louis.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #59 Gepost op: 22 februari, 2011, 01:47:36 »
Mooi Duo en lekker relaxed gezongen en gespeeld :thumps:

Louis het wordt echt tijd om ook eens naar harmonicaboogie.com te gaan en Dick jij kunt je eigen gitaar opnames als backingtracks daar plaatsen.

Tot binnenkort op www.harmonicaboogie.com ;)