Een leven zonder muziek? Nee, echt niet aan mij besteed hoor! Vanaf het eerste leerjaar zat ik in het schoolkoor totdat de baard in de keel er aankwam en ik sindsdien zo vals als een kat ging zingen. Gelukkig had ik ondertussen wel een nieuwe muziekhobby ontdekt en begon ik plaatjes aan elkaar te draaien. Eerst op de kamer, dan voor vrienden en uiteindelijk in discotheken en op radiostations

en wat producen in de studio. Een mooie tijd totdat ik er vorig jaar echt genoeg van begon te hebben... laat het me er op houden dat ik het nachtleven heel hard mis maar dat ik blij ben om terug een normaal leven te hebben

.
Een half jaar heb ik dan echt niets meer met muziek gedaan maar dat knaagt toch aan je. Ik hoef het jullie niet uit te leggen veronderstel ik? Dus, op zoek gegaan naar iets nieuws... iets betaalbaars (kheb nog maar pas een huisje gekocht), te leren zonder schoolse verplichtingen, geen nood aan notenleer en toch veelzijdig genoeg om allerhande stijlen en emoties er uit te krijgen. Lang leve Youtube

... binnen de kortste keren stond ik met mijn mond open te genieten van de mondharmonicaklanken

.
Als gast het hele Bluesharpforum uitgespit en dan naar een lokale muziekwinkel om mijn eerste harpje te bestellen. Ik verkoos lokaal ondanks de prijs omdat ik dan tenminste weet waar naartoe als ik in de knoei kom. Op jullie aanraden gevraagd naar een Lee Oskar of een Hohner Special 20 classic maar omdat de levering maar bleef aanslepen ben ik gisteren uiteindelijk naar huis gegaan met een Hohner Pro Harp MS... Als ik jullie comments lees hierop, ook niet direct een slechte koop?
Waar staan we nu, 24 uur later?
Wel, verbazend veel verder dan ik had gedacht eigenlijk. Elke 2 minuten vrijetijd neem ik de harp even uit mijn broekzak (als er tenminste geen volk bijstaat

) en concentreer ik me op een paar dingen:
- blazen van ??n gaatje
- correct zuigen van ??n gaatje
- broeder jacob spelen om de afstand tussen de gaatjes gewoon te worden
- Country Roads, Take Me Home spelen mbv de tab die ik hier op het forum gevonden heb, kwestie van te kunnen zien hoe ik vorder en om er het plezier in te houden
Wat ik graag wil bereiken? Tjah, in de eerste plaats natuurlijk me amuseren... zolang dat het geval is, is mijn voornaamste drijfveer aanwezig

. Voor de rest zou ik graag vriend en vijand verrassen op het jaarlijkse feest van de brandweer (eerste zaterdag van december). Niemand weet van deze aankoop, zelfs mijn familie niet... dus lijkt het me wel super als ik daar dan plots zou kunnen afkomen met zoiets. Maar ach, als ik er niet klaar voor ben en ik amuseer me toch, dan ben ik al supergelukkig als ik thuis wat voor mezelf kan spelen

.