Doe jezelf een plezier en begin gewoon met wat je hebt.
Het belangrijkste is - afgezien van de apparatuur - dat je akoestisch lekker klinkt. Is dat voor elkaar, dan zal je over je Park met een "gewone" microfoon voorlopig prima uit de voeten kunnen.
E?n opmerking: die Park zal geen al te zware - qua vermogen - versterker zijn. Je zal de mensen in je bandje regelmatig moeten vragen om met hun volume rekening te houden met jou. Ook beter voor jullie oren ?n voor jullie kritisch vermogen. In een bak herrie hoor je geen nuances en ook geen foutjes......
Trucje: zet een microfoon v??r je Park en versterk het apparaat uit over de zanginstallatie.
Wees z??r karig met de toonregeling voor het hoog en het "mid" en draai er ruimschoots laag in voor een warm geluid. Dit om gillen, piepen en andere supersonische geluiden te voorkomen.
Nogmaals, oefen veel akoestisch, gewoon thuis voor de T.V en onder de douche (niet met houten harpjes!!).
Je gaat,net als wij, zwaar verslaafd worden en als het zover is,wordt het misschiien tijd om eens te kijken naar een 'echte' mondharmonicamicrofoon en een andere (buizen)versterker.
Sorry voor mijn breedsprakigheid, maar ik werk nu eenmaal in het onderwijs......
Nog vragen?Mail me gerust.
groeten,
Ruurd