Auteur Topic: De Fristi-techniek  (gelezen 2206 keer)

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
De Fristi-techniek
« Gepost op: 07 februari, 2004, 13:36:18 »
Een geweldige tip die ik hoorde op de laatste Harmonica Heaven (check de agenda op deze site): hoe leg je iemand uit hoe het voelt om een toon te buigen op je harp?

Neem een leeg pakje Fristi (of appelsientje, chocomel, etcetera), zo'n klein pakje waar je kinderen aan ziet slurpen met een rietje. Zuig door het rietje en probeer de boel vacuum te trekken. Heeft alles te maken met het beheersen van de luchtstroom als je een toon wilt buigen.

Allemaal uitproberen. Fristi is my favorite drink, it's fruity and fresh, it's what I drink...Frrrrrrrristiiiiii!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:De Fristi-techniek
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart, 2004, 12:24:15 »
En om het allemaal wat meer wetenschappelijk te maken: hoe ziet het er nu uit (van binnen) als je een noot buigt? Met dank aan Ruud die mij erop attendeerde: kijk eens op http://coast2coastmusic.com/diatonic/greenmri.shtml
voor een downloadable bewegende MRI-scan van iemand die een noot buigt. Isn't it a bit spooky? Geef mij maar een Fristi!