Auteur Topic: Fox Roadster Mk II  (gelezen 1078 keer)

Offline Ruurd

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonicisten aller landen verenigt U!!
Fox Roadster Mk II
« Gepost op: 16 februari, 2009, 17:04:02 »
De beste versterker ter wereld maakt van een harmonicaspeler geen betere speler.
Bovenstaande wordt in mijn geval helaas regelmatig bevestigd..........
Maar toch: ik heb sinds drie weken de Fox Roadster Mk II in huis en ben er al enige malen mee op pad geweest.
En ik wil mijn medeforummers kort een impressie geven van mijn ervaringen.
Op bandrepetities komt de amp uitstekend mee, blijft warm klinken met een mooi "randje". Geen mega-overstuurde brij waar de harmonica in verzuipt, maar toch een lekker gevaarlijk geluid.
Op de sessie gisteren in een redelijke ruimte (De Muze Malden) ging het ook prima. Moet ik erbij vermelden dat het volume van de gitaar, bas en drums binnen de perken bleef (gelukkig!!)
Zelf achterin gezeten - terwijl een collega speelde - kwam de 15 watter prima over en klonk uitstekend.
De amp is gelakt met schellak, ziet er prachtig vintage uit. Ander voordeel is dat-ie heerlijk ruikt als hij opgewarmt is.
En last but not least: met mijn wat ouder wordende knoken is het een lekker portable versterker die je makkelijk ergens bij zet en net zo snel weer achterin je auto staat. Dit laatste in de gevallen waar de stelling waar dit bericht mee begon weer eens pijnlijk duidelijk wordt....
Rest mij slechts U te verzekeren dat ik op geen enkele manier, noch financieel, noch via endorsement aan het bedrijf Fox Amps verbonden ben.

groeten,
Ruurd

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Mad_Dog

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Highway man, please don't block my road!
Re:Fox Roadster Mk II
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari, 2009, 22:01:26 »
De beste versterker ter wereld maakt van een harmonicaspeler geen betere speler.
Bovenstaande wordt in mijn geval helaas regelmatig bevestigd..........
Maar toch: ik heb sinds drie weken de Fox Roadster Mk II in huis en ben er al enige malen mee op pad geweest.
En ik wil mijn medeforummers kort een impressie geven van mijn ervaringen.
Op bandrepetities komt de amp uitstekend mee, blijft warm klinken met een mooi "randje". Geen mega-overstuurde brij waar de harmonica in verzuipt, maar toch een lekker gevaarlijk geluid.
Op de sessie gisteren in een redelijke ruimte (De Muze Malden) ging het ook prima. Moet ik erbij vermelden dat het volume van de gitaar, bas en drums binnen de perken bleef (gelukkig!!)
Zelf achterin gezeten - terwijl een collega speelde - kwam de 15 watter prima over en klonk uitstekend.
De amp is gelakt met schellak, ziet er prachtig vintage uit. Ander voordeel is dat-ie heerlijk ruikt als hij opgewarmt is.
En last but not least: met mijn wat ouder wordende knoken is het een lekker portable versterker die je makkelijk ergens bij zet en net zo snel weer achterin je auto staat. Dit laatste in de gevallen waar de stelling waar dit bericht mee begon weer eens pijnlijk duidelijk wordt....
Rest mij slechts U te verzekeren dat ik op geen enkele manier, noch financieel, noch via endorsement aan het bedrijf Fox Amps verbonden ben.

groeten,
Ruurd
::)
:laugh:  :thumps:
Zal best wel meevallen als ik zo de korte impressies van de versterker meetup eens beluister...

Offline Aart

• Hero Member
  • Beware! The Mighty Ya-Ya is upon us soon.
    • Homepage Little Louis Band
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari, 2009, 22:49:30 »
Ben wel benieuwd naar dat ding. Is het vergelijkbaar met een Marble Bluesonic? Die blijft mij een beetje te netjes.

Offline Ruurd

• Sr. Member
  • Harmonicisten aller landen verenigt U!!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari, 2009, 09:37:49 »
Zeg Aart, als je wilt proberen maken we gewoon een keer een afspraak. Lijkt me leuk om eens met de bluesbroeder van Little Louis te kletsen.
Trouwens, kan jij je Hoogeveen twee of drie jaar geleden herinneren? We hebben toen nog staan jammen.....

groeten,
Ruurd

Offline Aart

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari, 2009, 11:18:16 »
Daar in de foyer in de Tamboer? Dat klopt ja, jij had toch zo'n vingermicrofoon?

Maar das goed. Den Bosch-Gemert is wel te overbruggen. Wanneer?

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart, 2009, 12:40:12 »
Hey Aart,

Ik hoorde dat Ruurd afgelopen week bij je is geweest met de Roadster?
Wat vond je ervan?

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline Little Harmonica Mike

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart, 2009, 12:56:48 »
Misschien een sample mp3 zodat we even kunnen luisteren en oordelen ??

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Blues me, or Lose me !!!!!
Hohner SP 20: A, C
Lee Oskar A, B, C, D, E, Eb, F, F#, HG

Offline Voske

• Sr. Member
    • Fox Amps
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart, 2009, 14:00:14 »
Goed idee,

Ik zal hem vanavond even online zetten!

Cya,
Marc

Offline Aart

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart, 2009, 17:25:48 »
Was mooi spul. Deed me inderdaad een beetje denken aan een BlueSonic van Marble, maar dan met een wat venijniger geluid. Mooi laag, heeeeeeeeel erg feedbackvriendelijk. Vond 'm met een wat scherper element (Controlled Magnetic) mooier klinken dan met een ceramic (Astatic MC127). Werd een beetje veel laag, maar dat is heel persoonlijk.

Ruurd had 'm alleen met de 6sl7's erin, 9 pins hebben we niet geprobeerd. We slim om 'm zo op te zetten.
Denk dat het voor harmonicaspelers een hele goede versterker is waar je makkelijk een groot geluid mee haalt. Ik zou hier eerder mijn geld in steken dan in een stock Fender.

Offline Voske

• Sr. Member
    • Fox Amps
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart, 2009, 21:59:54 »
Hey mensen,

Een soundclip is hier te vinden.
http://foxamps.com/downloads/Fox%20Amps%20Harp%20Amp%20Roadster%20MkI.mp3

De setup van deze Roadster is met 2 6SL7 buizen.

Opgenomen met de mic 10 cm verwijderd van de versterker, geen effecten dus ?right in your face?.

Cya,
Marc

ps. Ruurd bedankt voor het inspelen van de clip.