Auteur Topic: Ver(her)bouwen Fender Hot rod of Blues de Ville (4x10)  (gelezen 2771 keer)

Offline keepharpin

• Newbie!
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
Ver(her)bouwen Fender Hot rod of Blues de Ville (4x10)
« Gepost op: 03 april, 2005, 17:32:12 »
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring in het aanpassen van een Fender Blues de Ville of een Hotrot m.b.v. andere buizen en / of modificaties? Heb ze beide in mijn bezit en een Astatic JT 30 en wil er wel eens wat meer power uithalen voordat deze rond gaat zingen (feedback). Mochten er medestrijders met ervaring zijn in deze, hoor graag van je.

Groeten,

Keepharpin
t.oortwijk@gelestep.com

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:Ver(her)bouwen Fender Hot rod of Blues de Ville (4x10)
« Reactie #1 Gepost op: 03 april, 2005, 21:15:30 »
Heeft er iemand ervaring in het aanpassen van een Fender Blues de Ville of een Hotrot m.b.v. andere buizen en / of modificaties? Heb ze beide in mijn bezit en een Astatic JT 30 en wil er wel eens wat meer power uithalen voordat deze rond gaat zingen (feedback). Mochten er medestrijders met ervaring zijn in deze, hoor graag van je.
Ik heb er zelf ook geen expert-ervaring mee, maar wel een tip voor je: neem eens contact op met Arie-Jan van Marble Amps (http://www.marble-amps.com/). Hij bouwt niet alleen heel lekkere harpversterkers en een ongelooflijke expert op het gebied van buizen, speakers en andere technische zaken, maar is volgens mij ook in te huren voor advies en customizing van andere merken en types (zoals een Hotrod of een Blues deVille).
Groet,
Jervis

Offline Arno P

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re: Ver(her)bouwen Fender Hot rod of Blues de Ville (4x10)
« Reactie #2 Gepost op: 03 mei, 2006, 17:32:23 »
Wat wel vaker gedaan wordt is de 12ax7 vervangen door bijvoorbeeld de au versie die een lagere versterking heeft en de versterker dus verder open gedraaid kan worden voordat deze gaan rondzingen...
Scheurt natuurlijk dan ook weer minder op een laag volume

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei, 2006, 00:43:59 »
Dag Arno

Mijn vorige versterker fender super 60? buizen combo, heb ik dit ook gedaan, maar als ik boven het geluid van de band moest uitkomen of lekker uit mijn dak wilde gaan, kon ik hem niet hard genoeg meer zetten, in mijn geval vond ik toen dat ik teveel vermogen kwijt was.
Heb toen zelf weer de 12ax7 buizen terug gezet

Kan natuurlijk net in mijn geval gebeurt zijn,maar hebben andere dit mischien ook gehad

groet

Ron

Offline Ruurd

• Sr. Member
  • Harmonicisten aller landen verenigt U!!
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei, 2006, 16:11:38 »
AU buisjes hebben wel een heel lage gainwaarde; AT en/of AY zijn ook goede opties; je hebt wat meer gain in de voorversterker maar minder dan met AX buisjes. Dus je kan met je volume wat hoger v??r feedback terwijl de eindbuizen toch lekker toeren maken.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni, 2006, 19:25:43 »
Als het goed is krijg je door Au buizen te gebruiken, toch ook een warmer en voller geluid, dacht ik???

Ik krijg nl deze week ook een fender blues de ville 4x 10 inch speaker en wil de buizen gelijk omwisselen.

gr
Ron