Auteur Topic: El Cheapo Chromaat  (gelezen 6343 keer)

Offline Doc

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
El Cheapo Chromaat
« Gepost op: 02 april, 2009, 12:55:19 »
Voor ieder die eens wil proberen of de Chromaat wat voor hem/haar is... maar niet gelijk een pak geld wil uitgeven:
http://www.kijkshop.nl/product/11695/251-319-320/beeld_geluid/muziekinstrumenten/blaasinstrumenten/amuse-mondharmonica-mh10/

Let wel! Deze is 40 toons, 10 gaatjes.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Bob'ke

• Sr. Member
  • Deep NONrelaxed Embouchure
    • Guesthouse "Les Sources du Moulin"
Re:El Cheapo Chromaat
« Reactie #1 Gepost op: 02 april, 2009, 16:20:08 »
Maaaaaaaaaaar, je hebt dan wel ook een LUXE DOOS!!!!  :laugh:

Offline Dingo

• Full Member
    • Mijn Blog
« Reactie #2 Gepost op: 03 april, 2009, 11:37:59 »
Lijkt me een chrometta kloontje? en zelfs de originele is niks waard.

MAAR, wel een mooie doos  :thumps:

trouwens, een goede chromaat heeft toch minimum 12 gaatjes niet?

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #3 Gepost op: 03 april, 2009, 12:33:37 »
De Hohner Chrometta is best een goed instrument hoor !!!

Offline Dingo

• Full Member
    • Mijn Blog
« Reactie #4 Gepost op: 03 april, 2009, 13:07:53 »
Het meeste wat ik erover las sprak toch van het tegenovergestelde. Vandaar m'n opmerking.  ;)

Offline Lazy Resi

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • WWW = Wild Wild Woman = I
    • Facebook
« Reactie #5 Gepost op: 03 april, 2009, 13:11:47 »
De Hohner Chrometta is best een goed instrument hoor !!!

Ik dacht dat ie zoveel problemen gaf met plakkende ventielen?
De chrometta is mij van een lid van het forum niet bepaald aangeraden en verder
heb ik op het WWW ook al van verschillende personen gelezen over hetzelfde probleem.
Hij leek nl gezien zijn prijs een mooie instapper en die vorm zoals die van de Golden Melody sprak me zeer aan!
Only man and fools, play by the rulezz

Offline niels tacoma

• Jr. Member
  • **
  • hit the road, jack !
« Reactie #6 Gepost op: 03 april, 2009, 15:21:55 »
ik zou als je wil proberen, gaan voor een chrometta... naar mijn ervaring een stuk beter, buiten dat is het geluid goed. gewoon goed onderhouden, en je hebt een instrument wat zeker tientallen jaren mee gaat (mijn chrometta is ouder als ik ben, hoewel ik dat niet helemaal zeker weet  ::)).
Niels Tacoma
teach me, for I know little...

Offline Mr.Man

• Full Member
  • a.k.a. `Smokestack? Bones McKinley
« Reactie #7 Gepost op: 03 april, 2009, 15:48:53 »
Als je een goedkopere wil om te proberen is marktplaats misschien iets? Zo heb ik een 2x gebruikte hohner chromonica 280 voor 50 euro gekocht...

ik heb het niet echt op gebruikte mondharmonica's maar als hij maar 2x gebruikt is dan wil ik hem wel hebben voor 130 euro minder...

Eens in de zoveel tijd kijken en je komt misschien ook wel een nieuwe of een heel weinig gebruikte chromaat tegen...en als je dan geluk hebt dan heeft degene die hem verkoopt geen idee van de kosten van zo'n ding ;)
Lee Oskar Major Diatonic (C, G, Bb, A); Suzuki easy rider (C); Hohner Pro Harp MS (C); Seydel Big Six (C); Hohner CX12 Jazz (C); Hohner Chromonica 280 (C); Seydel Superlow (LLF); Seydel 1847 Silver (Bb); Suzuki Bluesmaster (D); Hohner Golden Melody (F); to be continued

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #8 Gepost op: 03 april, 2009, 16:45:18 »
Ik heb van marktplaats een Chrometta 10 voor 25 euro, vrijwel ongebruikt.
Wat alleen de draw 1 heeft een wat plakkerig ventiel, maar alleen bij een bepaalde "blaas-kracht" hoor je m rammelen.

Ook kocht ik vorigjaar een vrijwel nieuwe Hard Bopper van Hohner voor 50 euro ! ;D

Dir zijn betere opties dan de kijkshop instrumenten wat mij betreft !!!

Offline viola

• Jr. Member
  • **
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!!
    • www.violaharmonica.com
« Reactie #9 Gepost op: 03 april, 2009, 18:07:43 »
Ja inderdaad, bij Kijkshop-instrument naast genoemde nadelen ook  veel luchtverlies en scherp geluid.
Je kunt beter een gebruikte chromonica kopen en die even goed schoon (laten) maken. Die zijn er trouwens in 10, 12 14 en 16 gaats.
Verder is de chrometta een goed instrument maar vind ik zelf het dikke mondstuk met grote vierkante gaten niet zo prettig spelen. Voor hetzelfde geld koop je een kleine chromonica.

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 03 april, 2009, 21:48:51 »
Ja inderdaad, bij Kijkshop-instrument naast genoemde nadelen ook  veel luchtverlies en scherp geluid.

Tuurlijk ik weet dat er nadelen aan goedkope instrumenten kleven, maar ik zie hier op het forum dat wanneer leden er een chromaat bijkopen deze toch vaak niet gebruikt wordt... dus om het uit-te-proberen kan je aan die 18 Eurie, je geen buil vallen.
Dat ben je immers al bijna kwijt aan een flesje Dettol... om je 2e hands harpje van Marktplaats mee schoon te maken, je weet immers nooit welke *&^%$#@ er in heeft zitten rochelen... :laugh:

By the way Viola: Very Nice Tattoo!!!  :thumps:

Offline Ratticus

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 19 april, 2009, 22:04:57 »
Toen ik gisteren toch langs een Kijkshop liep, kon ik het niet laten om er ??ntje mee te nemen. En hij valt me lang niet tegen! Sterker nog, hij speelt verrassend fijn.

Nu heb ik totaal nog geen ervaring met chromatische harpjes maar deze doet behoorlijk luchtdicht aan, en hij speelt lekker licht. Hij laat zich zelfs relatief eenvoudig buigen... en daar heb ik op de bluesharpjes vaak ook nog behoorlijk wat moeite mee.

Kortom, wat mij betreft een prima optie om eens aan het chromatische te snuffelen.

Offline Thijs

• Sr. Member
  • I want you so close to me baby
« Reactie #12 Gepost op: 19 april, 2009, 22:17:39 »
ik dacht dat chromaten juist moeilijker te buigen waren..  ???
Thijs

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 19 april, 2009, 22:46:40 »
ik dacht dat chromaten juist moeilijker te buigen waren..  ???

Lijkt mij ook, ze zien er iig veel steviger, solider en zwaarder uit dan een bluesharpje...  ;)

Offline Ratticus

• Newbie
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 19 april, 2009, 23:08:47 »
Tsja, geen idee... nog weinig ervaring zoals gezegd. Maar waar ik op mijn bluesharpjes de 1 en 2 nog niet eens een beetje aan het buigen heb gekregen, doet iig de 3 en de 5 het op deze chromaat het zonder problemen.