Auteur Topic: t'is gewoon kut  (gelezen 3186 keer)

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
t'is gewoon kut
« Gepost op: 06 juni, 2009, 14:07:12 »
"je eigen mondharmonicaverhaal" , daar horen helaas ook hele trieste zaken bij :'(

Vandaag is in Den Helder de "Dag van de Muziek" en al jaren (meer dan 10 jaar) spelen we met Sweetport blues op dit evenement als flinke publiekstrekker, meestal hebben we meerdere optredens op verschillende podia.
Vorig jaar november hebben we echter voor het laatst gespeeld, en vandaag zijn we ook niet van de partij.
Een van de bandleden kreeg 3 dagen na ons laatste optreden het bericht dat hij een hersentumor heeft.
Na een ziekenhuisverblijf en een operatie werd het nieuws nog slechter, het is een kwaadaardige tumor waar je niet meer van zal genezen.
Kan een jaar duren, drie maanden, wie zal het zeggen.
In die periode hadden we met elkaar de hoop dat we misschien nog 1x met elkaar konden spelen, of misschien nog 1x een opname maken voor later.....
Maar helaas de toestand van onze zanger-Washboard-Missisipierubboard-spoons-triangle en stampstok speler is niet verbeterd, maar verslechterd.
Langzaam groeit het bezef dat we nooit meer in onze vertrouwde bezetting zullen spelen, en dat ook onze band daarmee ophoudt te bestaan, want zonder onze frontman ontstaat er een leegte die geen andere muzikant kan opvullen.

Ik ga straks wel even de stad in, heb nog een paar kleine gastoptredens, maar verheug mij bepaald niet op de vele vragen die komen gaan: "Waarom spelen jullie niet????"   

pffffff eigenlijk is dit gewoon een kut dag

Sorry, moest mn verhaal even kwijt :-[

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
Re:t'is gewoon kut
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni, 2009, 14:25:40 »
Hey Arnoud,

Dat is inderdaad flink k*t met peren. En op zo'n dag wordt je daar natuurlijk nog eens extra aan herinnerd. Gelukkig hebben we veel meelevende harpbroeders en zusters hier op het forum die met je meeleven! Ondanks alles toch een leuke dag gewenst!

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • Common Blackbird Blues
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni, 2009, 15:26:03 »
Dat is zeker geen leuk nieuws, Arnoud. In de eerste plaats natuurlijk voor de persoon in kwestie en zijn naaste familie, maar ook voor jullie als (muziek)vriendenkring. Vooral ook jammer dat jullie band op deze manier mogelijk ophoudt te bestaan. Sterkte gewenst maar en misschien wordt het toch nog wel een beetje een leuke dag. Het weer is uitstekend en ik heb al een heel stel bandjes in de stad zien staan.

N.B. Zullen we anders weer eens samen gaan zitten?
www.commonblackbirdblues.nl
| []  []  []  []  []  []  []  []  []  [] |
www.commonblackbirdblues.nl

Offline Andy

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks ! ............maar de mijne nog ni
    • KlungelAir
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni, 2009, 17:30:51 »
Als iemand zo'n verhaal verteld dan sta ik steeds met mijn mond vol.....en ja wat kan je daarop zeggen??

Ja soms is het leven gewoon kut......

en het leven gaat gewoon verder.....deel met zoveel mogelijk mensen jullie herinneringen en plezante momenten.....zo blijft uw vriend nog vele jaren bij jullie.

veel sterkte
Ik ben echt wel een klungelair<br /><br />http://nl.netlog.com/KlungelAir<br />http://www.everyoneweb.com/klungelair/

Offline Léke

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • In the blues scene I'm still young !!
    • www.motorspuiterij.nl
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni, 2009, 19:20:48 »
Veel sterkte vannuit Brabant Arnoud .................

L
Play the blues backwards ......, get your house , your car , your job , your money and  your wife back !!

Offline Bertje

• Review Squad
  • Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni, 2009, 19:41:37 »
brrrrr..... waardeloos, zulke berichten!! jij en de rest van de band, maar vooral de zanger heel veel sterkte toegewenst.
Don't need no doctor, it's just da blues

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni, 2009, 19:54:08 »
Hoi Arnoud

Je had me ca een 1/2 jaar geleden verteld dat er zoiets speelde  met ??n van je muziekkamaraden, natuurlijk hoopte ik door verder niet  te vernemen dat het goed en of beter zou gaan met hem......maar eigenlijk is bijna niets zeker en of vanzelfsprekend in ons leven ::)

De tijd die we samen hebben en of krijgen moeten we zo goed mogelijk benutten, wat vaak niet meevalt.

Denk dat jullie samen met jullie Sweetport band vele mooie, leuke en dierbare herinneringen hebben en natuurlijk horen hier ook de mindere bij!
Deze zullen je zeker kracht geven om door te gaan, hoe .....dat zal de tijd leren.

Als je iets kwijt wilt of wat dan ook mail of stuur me s.v.p een pm, ben der nog steeds voor je, zoals je er ook vaak voor mij was ;)

groet en heel veel warmte en sterkte in deze moelijke tijd toegewenst!!

Ron

Offline Bob'ke

• Sr. Member
  • Deep NONrelaxed Embouchure
    • Guesthouse "Les Sources du Moulin"
« Reactie #7 Gepost op: 06 juni, 2009, 20:03:37 »
Hoi Arnoud,

Bij zulke berichten valt er voor mij niet veel anders te zeggen dan een welgemeend: Sterkte, en maak in ieder geval het meeste van de tijd die er (nog) rest!

Grtjs,
Bob'ke

Offline The HARA

• Super Hero
  • *
  • Me and the Devil Blues
    • Harald's Blogje
« Reactie #8 Gepost op: 06 juni, 2009, 20:19:38 »
Veel sterkte Arnoud,

Ik weet een beetje wat het inhoud, mijn beste maat heeft nu 7 1/2 jaar A.L.S.

T's en blijft gewoon K*T

Harald
Blues is not my anti-drug, blues is my drug, blues is the healer !

Online Ziggy!

• Administrator
  • Super Hero
  • Smash forehead on keyboard to continue.....
    • Bluesforum.nl
« Reactie #9 Gepost op: 06 juni, 2009, 20:25:37 »
Triest Arnoud.
Sterkte!

Offline Machiel.

• Hero Member
  • Ik ben Machiel en ik speel mondharmonica :)
    • Stackhouse: Serving blues with a feeling!
« Reactie #10 Gepost op: 06 juni, 2009, 23:16:25 »
Sooo, das wel zwaar zeg... H???l veel sterkte toegewenst!! Weet niet echt wat ik verder kan zeggen op zo'n moment, ik ken je ook niet echt natuurlijk, maar echt heel verrot voor jou en iedereen die erbij betrokken is (en niet in de minste plaats voor je vriend en z'n naaste familie natuurlijk)! Veel sterkte en zegen in de moeilijke momenten!

Offline Charles

• Hero Member
    • CJRDesign
« Reactie #11 Gepost op: 07 juni, 2009, 00:06:05 »
Ha Arnoud,

Triest nieuws, ik weet nog dat je hem meenam naar de meetup in purmerend, samen een beetje jammen..

Ik wens jou en alle betrokkene veel sterkte in deze donkere periode.

Charles
shirts / mugs / bags / caps
http://www.cjrdesign.spreadshirt.net

Offline Cloin

• Full Member
  • Harmonica Sucks !
« Reactie #12 Gepost op: 07 juni, 2009, 13:54:20 »
Hey Arnoud,

Dat is inderdaad K*T

Het leven is soms wreed en onbegrijpelijk.
Ik hoop dat je je een beetjes gesteund voelt door al deze reacties.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte.

Colin

Offline Mad_Dog

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Highway man, please don't block my road!
« Reactie #13 Gepost op: 08 juni, 2009, 08:29:56 »
Net zoals de rest hier kan ik je alleen maar heel veel sterkte toewensen Arnoud. Ik hoop dat de dag toch nog een beetje meegevallen is.

Wilfred.

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #14 Gepost op: 08 juni, 2009, 10:42:19 »
kijk, dat doet een mens nou goed ......
jullie reacties zijn een hart onder de riem, top  :applaus:

de dag was erg dubbel, veel vragende mensen, sommige die het weten anderen totaal niet, en vragen zich dus af, he waarom geen sweetportblues ?
Affijn ik was er op voor bereid.

Paar leuke gastoptredens gehad, zowel gepland als spontaan: een acoustisch Americana duo : Bark;  een Bluegrass band: Old Grandad Daniel; en een Rockebillyband: Billy Rock and the Gamblers. :Jam:
Dus niet geheel 'werkloos' toegekeken ;D

Volgens mij is er ook wat gefilmd, als dat op you tube komtdan plaats ik wel wat....

Anyway thanx guys
Arnoud