Hallo,
luitjes.
Ik speel nu sinds een klein jaartje op een Vox AD15 VT. Hier voor jarenlang over een marshall transistor versterkertje geblazen (Mike= Green Bullet) Nooit geen problemen mee gehad, maar het geluid was (ook vlgs Aat) bagger.
Dus op zoek na een nieuwe versterker. Nu is het altijd de vraag, ga je met groter spelen om mee te kunnen met het band geluid( en dan elkaar lekker veel in de weg zitten, maar da's mijn mening) of ga je voor iets kleiners, wat alleen de sound maakt, en door PA-tje met monitors.
Ik heb dus voor laatste gekozen. Helaas heel veel feedback problemen! Tot dat ik de tip van ik dacht Hans op het forum las. Ik heb de eind buis vervangen door een 12 AT7, en schoon is mijn kunst gebit!
Geen feedback, en veel harder! Joepie! Vooral met doorversterken nu geen problemen.
Ook maar even de speaker vervangen voor een jensen exemplaar, en ik heb nu een vet klinkend versterker-tje.
Natuurlijk niet zo goed als de marble en Fox exemplaren, maar voor het geld, zeker lekker.
Oja, ik ben nu in het bezit van een EV 635 A (bedankt Aadv B) en dit klinkt ook zeer goed.
Zeker nadat ik ontdekt hebt dat je in plaats van een high-impedance microphone-matching transformer van shure, een beringer buizen ultra gain kunt gebruiken (Mic 100) Ik had dit dingetje al, en nu dus buizen voor en na versterking!
groetjes