Auteur Topic: Gepimpte Marble Amps  (gelezen 1831 keer)

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
Gepimpte Marble Amps
« Gepost op: 18 juli, 2009, 12:47:39 »
Volstrekt nutteloos maar wel "stylish" zo'n grilletje erin timmeren....
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Doc

• Super Hero
  • *
  • Geslacht: Man
Re:Gepimpte Marble Amps
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli, 2009, 13:00:42 »
Hey Aart, ik vind het er tof uitzien. :thumps: Wat heb je bij de Max gebruikt; aluminium?

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli, 2009, 13:11:21 »
allebei keihard puur alumumininum van het beste Surinaamse bauxiet, bevestigt met schroefjes van Krupp-staal, geleverd door de sjiekste klusmarkt tegen het totale bedrag van een euro of 6,-.......

Even voorzichtig de logo's eraf trekken, doorzagen en ertegen plakken, hatsikidee
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli, 2009, 13:17:06 »
Ok?, op de foto ziet het er op de Harpwood niet uit als aluminium, lichtval waarschijnlijk. Vind dat je er absoluut iets moois van gemaakt hebt, geeft toch iets extra's eraan. Maakt ze uniek, vind het ook wel iets retro's hebben, vroeger zag je dit wel eens in hout uitgevoerd op vintage amps.

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli, 2009, 13:23:07 »
Retro, vintage was een beetje het idee. Beetje Fender meets Valco/Gibson/Masco (pre-1950)

http://www.vintage47amps.com/files/index.php?id=27

En eigenlijk het feit dat ik dat Marble-logo spuuglelijk vind.... (enige  minpuntje)

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli, 2009, 13:33:05 »
Zag op die site de RIC HARP STYLE SUPREME, hier heeft Hohner dus zijn ontwerp voor de Hoodoo Box vandaan.

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli, 2009, 14:25:01 »
mwah, eigenlijk putten ze allebei uit die cabinet-stijl van net na WOII. Maar dat zag er dan ook wel errug vet uit. Toen kon er nog iemand met de hand 2 kleuren bekleden, een grilletje figuurzagen etc. zonder een fortuin te kosten. Google maar eens op afbeeldingen met namen als Masco amp, Valco amp, Gibson amp, Premier amp.

Fender kwam pas wat later met die Tweed-kasten die we nu vintage noemen. Maar die zijn dan weer blijven hangen omdat je gewoon je knoppen kon bedienen zonder achter in je versterker te hoeven kruipen....

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli, 2009, 21:41:52 »
Hey Aart,

Ik weet ook nog wel iets moois zodat je niet meer tegen die Marble logo's aan hoeft te kijken.. :P
Maar goed, dan moet je wel een Fox Amps kopen hahaha.

Is Louis trouwens nog steeds tevreden met de Gibson die ik voor hem gerepareerd heb?

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline The HARA

• Super Hero
  • *
  • Me and the Devil Blues
    • Harald's Blogje
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli, 2009, 09:32:44 »
ziet er wel gaaf uit Aart  :thumps:
Blues is not my anti-drug, blues is my drug, blues is the healer !

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli, 2009, 09:49:12 »
Hey Aart,

Ik weet ook nog wel iets moois zodat je niet meer tegen die Marble logo's aan hoeft te kijken.. :P
Maar goed, dan moet je wel een Fox Amps kopen hahaha.

Is Louis trouwens nog steeds tevreden met de Gibson die ik voor hem gerepareerd heb?

Cya,
Marc

oeh, zou bijna gaan denken dat je me een Fox wilt verkopen ;-)
Zeg nooit nooit...

Die Gibson werkt nog steeds volgens mij, heb 'm al even niet meer gehoord.
Maar volgens mij was ie blijer dat 'ie iemand had gevonden die iets van versterkers wist ipv gepensioneerde Philips NatLab mensen die zeggen dat dingen technisch niet kunnen of dat het aan de hiaaten in het radiologische spectrum bij de projectie van electronenstralen van kathode naar anode veroorzaakt door fluitdiodes en kromvolt ligt. En dan natuurlijk ook alle succesverhalen van de reparatieafdeling van ons aller volumevoordeel-kiloknaller-discounter Feedback.nl niet te vergeten...

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli, 2009, 21:30:55 »
hahaha...

Breek me de bek niet open over Feedback.
Ik heb hier al menig klant over de vloer gehad die bij feedback was geweest voor een reparatie aan een buizenbak.. Meer ellende ermee dan iets anders.

Ik heb zelfs een complete reparatie over kunnen doen omdat er echt super in geknoeid was -> achteraf klant bij en ik uiteraard ook!
Als de klanten niet meer met een smile op hun gezicht bij me weg gaan, dan stop ik ermee! :P

HAhaha

Cya,
Marc

www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli, 2009, 13:41:05 »
hahaha...

Breek me de bek niet open over Feedback.
Ik heb hier al menig klant over de vloer gehad die bij feedback was geweest voor een reparatie aan een buizenbak.. Meer ellende ermee dan iets anders.

Ik heb zelfs een complete reparatie over kunnen doen omdat er echt super in geknoeid was -> achteraf klant bij en ik uiteraard ook!
Als de klanten niet meer met een smile op hun gezicht bij me weg gaan, dan stop ik ermee! :P

HAhaha

Cya,
Marc

Ja, en dan ben jij ook nog gek als het niet werkt of klinkt. Op zich niet zo gek omdat wij vaak specifieke eisen, modificaties etc hebben. Er staat dan ook menig verkoper te kijken alsof 'ie snot tegen de muur omhoog ziet kruipen, als je een versteker wilt proberen met harmonica (... even aan de baas vragen of dat wel technisch mogelijk is >:(...)

Maar goed, als je weet wat je moet hebben kan je er wel iets kopen maar het moet niet t? moeilijk worden...