Auteur Topic: goeden avond vraag over benden  (gelezen 1059 keer)

Offline elmo

• Newbie
  • *
goeden avond vraag over benden
« Gepost op: 16 augustus, 2009, 22:58:36 »
goeden avond

mijn vraag hoe moet je benden op een c harp ?

ik weet het beste is gewoon veel oefenen en daar ben ik ook mee bezig altans dat denk ik .
wat moet je doen in de begin fase om het zo even te noemen ik kan al single notes hitten en kan al een deuntje :D keepers of the wind is ook niet zo moeilijk maar een overwinning is een overwinning

iemand ide?n ? of verwijzingen ?

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Aart

• Hero Member
  • Beware! The Mighty Ya-Ya is upon us soon.
    • Homepage Little Louis Band
Re:goeden avond vraag over benden
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus, 2009, 23:49:30 »
- Zuig op gaatje 4 met "pucker-techniek"
- Breng de achterkant van je tong naar boven, naar het achterste van je gehemelte. Als je de luchtstroom daar vernauwd zal je merken dat het geluid veranderd.

Gaatje 4 op een C-harp (van een D naar een C# buigen) is ongeveer de makkelijkste van alle bends. Je zal merken dat het in het begin niet lukt, dan alles "vastslaat" en dan ineens lukt het.

Offline Lou

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • The leading horse is white
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus, 2009, 04:19:52 »
Ik vind persoonlijk 1-draw het makkelijkst.. Als je 'bending harmonica' op google/youtube ingeeft, zal je al heel wat vinden over hoe je het moet doen.
Het is gewoon oefenen en luisteren, net doen alsof je OOOOO of AAAAAA zegt bij het inademen.. Althans zo probeer ik het.
Voodoo Rhythm Records
- Records to ruin any party

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • Geslacht: Man
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus, 2009, 11:06:56 »
Nog beter en proberen zover mogelijk achter in je keel de ademhaling te voelen is ooooooooiiiii en aaaaaaaaaiiiiiii of oeiiiiii , je kunt daarbij je hoofd rechthoudend,naar achteren houden en je kaak/hoofd naar onderen laten zakken...dat verlaagd op nattuurlijke wijze al je toon!
Niet de ademhaling/embrochure vergeten hoor ;) en maak de oooiii eandere woorden langer bv 3 seconden al je ze bij het inademen zegt!

Opassen dat je geen stijve nek krijgt en niet in de spiegel kijken :Lachen: