Auteur Topic: Overblows? Wat een onzin!  (gelezen 7894 keer)

Offline luc

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Harmonica Rocks !
Re:Overblows? Wat een onzin!
« Reactie #60 Gepost op: 09 september, 2009, 20:15:20 »
" overblows"
Mis ik ze ? NEEN
Wil ik ze gebruiken ? NEEN
Vind ik ze een toegevoegde waarde ? NEEN
Vind ik dat anderen ze moeten gebruiken ? NEEN
Maar oei, zou het kunnen dat ik dit vind omdat ik ze niet beheers ? JAAAA

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #61 Gepost op: 10 september, 2009, 00:09:17 »
Ehh, wat is een overblow?? (sorry, ik luister alleen SB II)  >:D >:D >:D >:D >:D
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #62 Gepost op: 10 september, 2009, 11:21:03 »
Jongens kom op zeg, geen treurende gezichten! ;D Edward en ik begrijpen elkaar precies en we kunnen beide tegen een geintje, sommige van jullie denken dat dit te ver gaat... Welnee, we voeren nu gewoon een goeie volwassen discussie, en daar hoort zo af en toe een plaagstootje onder de gordel ??k bij. ;)

Hallo allemaal,

Omdat ik naar aanleiding hiervan een aantal enigszins verontruste mailtjes heb ontvangen wil ik graag benadrukken dat het tussen Doc en mij echt wel goed zit!

Ik heb jullie met dit topic in eerste instantie op het verkeerde been gezet wat betreft mijn mening over een aantal dingen om zo discussie uit te lokken. Daarbij heb ik eerlijk gezegd Doc ook wel een beetje uitgedaagd om fel de discussie in te gaan, terwijl ik hem in het verleden juist gewaarschuwd heb dat je bij communicatie via het internet altijd een beetje moet oppassen dat je woorden niet verkeerd ge?nterpreteerd worden.

Als er dus iemand te ver is gegaan dan is dat dus niet Doc, maar ik!
Mijn excuses hiervoor.

Groet,

Edward

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #63 Gepost op: 10 september, 2009, 12:12:49 »
Ook namens mij, misschien ten overvloede... jongens maak jullie geen zorgen, het is allemaal ok?. Er zijn hier op het forum 2 mensen die mij heel goed begrijpen, en precies weten hoe ik in elkaar zit, dit zijn Marijn en Edward. Ik wist dat Edward de boel een beetje ingedut vond hier, en de gemoederen een beetje wilde opschudden. Ik wist daarom ook zeker dat mijn opmerking van "jij trekt ook geen volle zalen" door Edward dan ook helemaal in dit licht gezien zou worden.

En voor degenen die mij nog niet kennen; ja ik ben vaak te impulsief, heb mijn mening vaak te snel klaar, wil nog wel eens 'recht voor z'n raap' zeggen waar het op staat (wat mijzelf nog wel eens duur komt te staan getuige de 'zaak Dannecker' ;D) maar... ik val best mee wanneer je me beter leert kennen! ;)

Offline Verwijderd

• Sr. Member
« Reactie #64 Gepost op: 10 september, 2009, 14:07:02 »
Dus geen harmonica duel!!  :Lachen:

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #65 Gepost op: 10 september, 2009, 15:18:37 »
Hey Hans

IK had natuurlijk wel in de gaten, waar Edward op aanstuurde... en weet ook wel hoe jij in mekaar zit, zo hebben we allemaal onze trekjes ;)

Maar soms dienen zaken niet het algemeen belang meer, kunnen een verkeerde indruk opwekken, en lijkt het heel persoonsgericht, een beetje bijsturen mag dan best..........wat dat betreft ben ik mischien weer te sociaal, maar kan ook best hard zijn als dat nodig is::)

Kan jouw zeker waarderen zoals je bent en nu laat je de andere kant van je zien, de zachte kant van je, ja de zachte kant...is ook een compliment waard :thumps:

Niet denken dat er maar 2 mensen jouw echt begrijpen hoor...dat zijn er beslist meer!!

groetjes

Ron

Offline Midnight_Special

• Review Squad
  • Hero Member
  • *
  • Happy with the blues
    • St. Louis Slim, Blues the way it should be
« Reactie #66 Gepost op: 10 september, 2009, 15:24:44 »
Dus het zout wordt niet in de wond gesmeerd, maar gaat toch gewoon over de frieten?  :)

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #67 Gepost op: 10 september, 2009, 15:49:13 »
Nou Ron, blij dat jij en wellicht ook anderen, me begrijpen. :thumps: En wat die zachte kant van me betreft... kom ik ook eens in contact met m'n vrouwelijke kant. ;D Zo, nu eerst die jurk, nylonkousen en pumps maar eens uittrekken en weer back on topic. :laugh:

Edward na jouw stukje "Slide Me" meerdere malen beluisterd te hebben blijf ik toch die 6 ob maar een vreemde eend in de blues bijt vinden. Mag dan dezelde noot zijn als de blue third, de feel die ik erbij heb is volledig anders. Misschien ben ik te geconditioneerd door de (oude) blues zonder overblows, maar toch vind ik die overblow op de 6 niet echt 'passend' bij de blues, aan de andere kant vind ik 'm ook niet storend in je stukje.

Diplomatieke uitspraak h?. :Lachen:

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #68 Gepost op: 10 september, 2009, 16:25:50 »
Zijn hier dan ?berhaupt vervelende dingen gezegd? Niet te flauw mensen...
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #70 Gepost op: 11 september, 2009, 01:27:40 »
Kijk da's nou een mooi bruggetje; Edward jij als 'expert' op Rob de Nijs gebied: Kan het kloppen dat Rob de Nijs in een grijs verleden bluesharp heeft gespeeld? Ik meen mij namelijk te herinneren dat het Rob de Nijs was, die ik zo'n 32 jaar geleden op de televisie blues op een mh heb zien spelen. Het maakte zo'n indruk op mij dat ik de volgende dag bij Servaas Muziek op de Nieuwe Rijn te Leiden, een Hohner Marine Band in C (op advies van de verkoper :thumps:) ben gaan kopen. Helaas... verder dan "When the Saints go Marching in" dat op de bijgeleverde gebruiksaanwijzing stond, ben ik toen nooit gekomen.

Heb op mijn 12e ? 13e jaar ook een jaartje gitaarles gehad, zonde dat ik toen op die leeftijd niet meer gemotiveerd was.  :-\
Tegenwoordig is mijn geheugen namelijk zo slecht dat ik aan het einde van een lickje niet eens meer weet wat ik ?berhaupt gespeeld heb. ???
Een voordeel; ik kan met Pasen, de eieren voor mijzelf verstoppen. ::)     ;D :Lachen: :laugh:

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #71 Gepost op: 11 september, 2009, 10:53:19 »
Waarschijnlijk heb je je vergist. Ik denk dat het een trompet was:

Rob De Nijs - Jan Klaasen de trompetter

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #72 Gepost op: 11 september, 2009, 10:58:34 »
Er zijn talloze voorbeelden van oude bluesknarren die (misschien onbedoeld) overblows speelden/gebruikten ...en dat al in 1936!!

Heeft er iemand concrete voorbeelden? (youtube, mp3's, LP's/CD's etc.)

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • Common Blackbird Blues
« Reactie #73 Gepost op: 11 september, 2009, 11:38:25 »
Blues Birdhead wordt vaak genoemd als (??n van) de eerste speler(s) met gebruik van overblow in zijn nummer "Mean Low Blues" (13 oktober 1929).

Ik heb dit nummer thuis als mp3, dus als je interesse hebt...

Zie ook deze forum-thread: http://www.harp-l.com/pipermail/harp-l/2008-June/msg00554.html
www.commonblackbirdblues.nl
| []  []  []  []  []  []  []  []  []  [] |
www.commonblackbirdblues.nl

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #74 Gepost op: 11 september, 2009, 12:53:51 »
Waarschijnlijk heb je je vergist. Ik denk dat het een trompet was:

Helaas, weer een illusie armer... Edward z'n expertise op het gebied van R. de N. blijkt door mij toch zwaar overschat te zijn. Verder weet ik wel dat ik op 16 jarige leeftijd nog niet de superintelligente, hoogbegaafde  man van de wereld was die ik in deze fase van mijn leven geworden ben, maar ik denk dat het onderscheid tussen een mondharmonica en een trompet mij, zelfs op die prille leeftijd toen ik nog jong en onschuldig was, echter wel reeds duidelijk was.