Wie speelt er hier allemaal dit soort volksmuziek en dergelijke deuntjes m.b.v. tongslag zoals dat vaak gedaan wordt met deze muziek? Ik ben deze stijl van spelen door de jaren heen steeds meer gaan waarderen.
We weten onderhand dat Edward ons nog wel 'ns op de kast wil jagen, daarom zullen we bovenstaande opmerking ook maar in dit licht bezien. Immers, iemand als Edward die van experimentele jazz houdt... die zou Duitse hoempa muziek waarderen.
Hahahaha!
Dat is nou de tweede keer op rij dat je me teleurstelt vriend. Eerst ondermijn je mijn expertise wat betreft het oeuvre van Rob de Nijs en nu dit weer. Toevallig heb ik vanmiddag nog opgetreden als drummer van een accordeon orkest in een bejaardenhuis. (ik heb ook nog een stuk op mondharmonica gespeeld en ja Hans.... de zaal zat helemaal vol

) Het repertoire bestond naast o.a liedjes van Elvis voornamelijk uit stukken met als titel "Hollandse Medley", "Oostenrijkse Medley". Ok, ik speel liever een mooi stuk van Bijv. Astor Piazzolla, wat meer het repertoire is wat we normaal gesproken spelen. Maar als ik dan zie hoe die mensen mee zitten te zingen en wat voor plezier ze er in hebben, dan heb ik het ook naar mijn zin!
Sommige volksmuziek is trouwens nog behoorlijk pittig om te spelen.
De oplettende lezer zal het overigens
wel opgevallen zijn dat het me niet zozeer om de Duitse volksmuziek ging maar stijl van spelen met tongslag