Auteur Topic: Overblows? Wat een onzin!  (gelezen 7570 keer)

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
Re:Overblows? Wat een onzin!
« Reactie #75 Gepost op: 12 september, 2009, 08:01:59 »
De diatonische mondharmonica is gemaakt voor duitse volksmuziek......

Wie speelt er hier allemaal dit soort volksmuziek en dergelijke deuntjes m.b.v. tongslag zoals dat vaak gedaan wordt met deze muziek?
Ik ben deze stijl van spelen door de jaren heen steeds meer gaan waarderen.

Groet,

Edward

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Cockie

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Blow till the lungs fall out.
« Reactie #76 Gepost op: 12 september, 2009, 10:59:36 »
Ik ken geen duitse volksliedjes, maar ik speel wel graag volksmuziek met tongblok. zoals Oh Suzanna, Oh When The Saints, ...)
 :)
To blow or not to blow, that's the question.

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #77 Gepost op: 12 september, 2009, 11:58:01 »
Wie speelt er hier allemaal dit soort volksmuziek en dergelijke deuntjes m.b.v. tongslag zoals dat vaak gedaan wordt met deze muziek? Ik ben deze stijl van spelen door de jaren heen steeds meer gaan waarderen.

Circus Renz Mondharmonica

We weten onderhand dat Edward ons nog wel 'ns op de kast wil jagen, daarom zullen we bovenstaande opmerking ook maar in dit licht bezien. Immers, iemand als Edward die van experimentele jazz houdt... die zou Duitse hoempa muziek waarderen. nonono   Hahahaha!

Offline Thijs

• Sr. Member
  • I want you so close to me baby
« Reactie #78 Gepost op: 12 september, 2009, 14:10:00 »
het spijt me Edward, maar ik vind je statement nogal sterk overkomen. het is 1 iets om te zeggen dat in blues geen ob's horen (niet mee eens, maar wie ben ik), maar het is iets helemaal anders om dan te stellen dat men op dit forum niet over ob's mag praten. niet iedereen is een pure BLUESharpist of geeft zo sterk de voorkeur aan pre-war blues. ik denk persoonlijk niet dat het kwaad kan om die mensen hier ook nog wat plaats te geven, toch? :)

ps: ik vind het trouwens bijzonder jammer dat Tinus hier niet meer actief is...
Thijs

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #79 Gepost op: 12 september, 2009, 19:01:40 »
Wie speelt er hier allemaal dit soort volksmuziek en dergelijke deuntjes m.b.v. tongslag zoals dat vaak gedaan wordt met deze muziek? Ik ben deze stijl van spelen door de jaren heen steeds meer gaan waarderen.

We weten onderhand dat Edward ons nog wel 'ns op de kast wil jagen, daarom zullen we bovenstaande opmerking ook maar in dit licht bezien. Immers, iemand als Edward die van experimentele jazz houdt... die zou Duitse hoempa muziek waarderen. nonono   Hahahaha!

Dat is nou de tweede keer op rij dat je me teleurstelt vriend. Eerst ondermijn je mijn expertise wat betreft het oeuvre van Rob de Nijs en nu dit weer. Toevallig heb ik vanmiddag nog opgetreden als drummer van een accordeon orkest in een bejaardenhuis. (ik heb ook nog een stuk op mondharmonica gespeeld en ja Hans.... de zaal zat helemaal vol  :-*) Het repertoire bestond naast o.a liedjes van Elvis voornamelijk uit stukken met als titel "Hollandse Medley", "Oostenrijkse Medley". Ok, ik speel liever een mooi stuk van Bijv. Astor Piazzolla, wat meer het repertoire is wat we normaal gesproken spelen. Maar als ik dan zie hoe die mensen mee zitten te zingen en wat voor plezier ze er in hebben, dan heb ik het ook naar mijn zin!
Sommige volksmuziek is trouwens nog behoorlijk pittig om te spelen.

De oplettende lezer zal het overigens wel opgevallen zijn dat het me niet zozeer om de Duitse volksmuziek ging maar stijl van spelen met tongslag

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #80 Gepost op: 12 september, 2009, 21:25:52 »
iemand als Edward die van experimentele jazz houdt... die zou Duitse hoempa muziek waarderen. nonono   Hahahaha!

De oplettende lezer zal het overigens wel opgevallen zijn dat het me niet zozeer om de Duitse volksmuziek ging maar stijl van spelen met tongslag

Zeg maat, gaan we katten... dan kan ik er ook nog wel eentje...  ;)

Toevallig heb ik vanmiddag nog opgetreden als drummer van een accordeon orkest in een bejaardenhuis. (ik heb ook nog een stuk op mondharmonica gespeeld en ja Hans.... de zaal zat helemaal vol   :-*)

Tja in een bejaardentehuis, da's een kunst; de mensen daar zitten de Godganse dag achter de Geraniums dus iedere vorm van afleiding is meer dan welkom! Maar Edward verbeeldt je maar niks hoor, het echte hoogtepunt van de dag was waarschijnlijk de warme maaltijd. :Lachen: ;D :laugh:

WAARSCHUWING VOOR BEZORGDE FORUM LEDEN: DIT IS VRIENDSCHAPPELIJK EN HUMORISTISCH BEDOELD!

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #81 Gepost op: 12 september, 2009, 21:58:20 »
De diatonische mondharmonica is gemaakt voor duitse volksmuziek......dus kun je er geen blues op spelen...tenzij je er dingen op speelt waar hij niet voor bedoeld is.....    >:D

Wie speelt er hier allemaal dit soort volksmuziek en dergelijke deuntjes m.b.v. tongslag zoals dat vaak gedaan wordt met deze muziek?
Ik ben deze stijl van spelen, waarbij de melodie blijft doorklinken en daar onder met tongslag ritmisch de akkoorden worden gespeeld, door de jaren heen steeds meer gaan waarderen.

Groet,

Edward

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #82 Gepost op: 13 september, 2009, 13:12:21 »

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #83 Gepost op: 13 september, 2009, 23:56:48 »
ps: ik vind het trouwens bijzonder jammer dat Tinus hier niet meer actief is...

Ik heb onlangs nog een voorzichtige poging gedaan om Tinus over te halen zich weer aan te melden bij dit forum. Hij heeft echter nu wel iets anders aan zijn hoofd, want hij is zich aan het voorbereiden voor zijn eindexamen voor het conservatorium.

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #84 Gepost op: 14 september, 2009, 00:02:59 »
Jammer, Tinus heeft expertise op mh gebied, zowel theoretisch als in de praktijk. Is lekker eigenwijs en heeft graag het laatste woord... altijd leuk om zo iemand erbij te hebben, komt het discussie gehalte zeker ten goede. :thumps:
B.t.w. lijkt wel op mijn karaktertrekken, behalve dat ik geen drol van de theorie afweet en voor geen meter kan spelen. :laugh:

Offline Andy

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks ! ............maar de mijne nog ni
    • KlungelAir
« Reactie #85 Gepost op: 14 september, 2009, 19:15:11 »
B.t.w. lijkt wel op mijn karaktertrekken, behalve dat ik geen drol van de theorie afweet en voor geen meter kan spelen. :laugh:

zelfkennis is het begin van alle wijsheid

je bent goed bezig Doc  :thumps:
Ik ben echt wel een klungelair<br /><br />http://nl.netlog.com/KlungelAir<br />http://www.everyoneweb.com/klungelair/

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #86 Gepost op: 15 september, 2009, 22:58:56 »
Wat vinden jullie trouwens van het gebruik van overblows in deze opname?

http://www.box.net/shared/iehioscf74

Offline Doc

• Super Hero
  • *
« Reactie #87 Gepost op: 16 september, 2009, 00:41:11 »
Edward, je weet dat ik je erg goed spelen vind maar dit... vind het een draak van een stuk en ik heb zo hier-en-daar met gekromde tenen zitten luisteren. :bedroefd:  Zal je ook zeggen waarom; sommige noten klinken alsof het 'wringt', en ze klinken ook erg onzeker. Dit zijn mijn gevoelens erover, en ik zeg ze je recht uit m'n hart omdat ik weet dat jij dit wel kunt waarderen. ;)

B.t.w.  F op een C-harpje, welke positie heb je dit in gespeeld?

Groetjes, Hans.

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #88 Gepost op: 16 september, 2009, 00:58:29 »
Ja, heel erg sorry eigenlijk Edward, maar het deed eigenlijk pijn aan mijn oren. Het klopte niet, de toonvorming niet (erg geknepen) het ritme niet... ik weet dat je veel beter kunt!

Grtz, Marijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #89 Gepost op: 16 september, 2009, 08:40:22 »
Bedankt voor jullie eerlijke commentaar!  8)