Auteur Topic: Overblows? Wat een onzin!  (gelezen 7569 keer)

Offline Machiel.

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Ik ben Machiel en ik speel mondharmonica :)
    • Stackhouse: Serving blues with a feeling!
Re:Overblows? Wat een onzin!
« Reactie #90 Gepost op: 16 september, 2009, 10:49:48 »
Hoi Edward,

Jammer dat je het stukje hebt weggehaald, ik heb het ??n keer kort geluisterd, maar vond het eigenlijk w?l mooi... Tuurlijk niet alle overblows zijn even zuiver, maar die zijn ook erg moeilijk zuiver te houden, zeker als je dan ook nog eens midden in je overblow van pitch wil veranderen zoals ik jou een aantal keer hoorde doen...

Ik vond het dus w?l een mooi stukje en vind ook dat overblows als je het goed doet en geen notenmonster wordt het ook heel mooi kan toepassen in jazz stukken! Ritmisch had je ??n of twee kleine missertjes, maar verder klopte het volgens mij allemaal wel hoor ???.

Hopelijk zet je hem er dus weer op ;).

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline BlackCat

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Light my Campfire
    • Brothers in Blues
« Reactie #91 Gepost op: 17 september, 2009, 01:03:33 »
Nou, na alle spam van Edward met Rob de Nijs wil ik ook wel een steentje bijdragen. Hollands welvaren uit mijn jeugd van Corry en de Rekels, maar dan WEL met mondharmonica!!

http://www.blackcat.nl/files/bluesforum/CorryRekels_ZonderHetTeWeten.mp3

Kon geen filmpje vinden, dus je zult het met een mp3 moeten doen...  :(

Grtz, M@rijn.
It's not the notes that you play, but the music that you make...
http://facebook.com/marijnraaijmakers
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Offline Ted

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • I'm just a pilgrim on this road, boys
    • SwampBluesTed
« Reactie #92 Gepost op: 17 september, 2009, 14:22:13 »
Ik vond het ook wel meevallen, hoor Edward! Het is (zoals wel vaker) niet helemaal mijn stijl (of beter gezegd: mijn stijl helemaal niet), maar ik kon er goed naar luisteren. Daarbij vond ik dat juist de overblows (ik ga er even van uit, dat ik heb kunnen onderscheiden om welke tonen het gaat) d?t beetje extra toevoegden, waardoor het nog interessant werd. Zonder de ob's had ik er veel minder aan gevonden.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #93 Gepost op: 17 september, 2009, 22:03:20 »
Neh Edward

Vind het knap van je hoe je hier speelt, heb zelf vaak een andere of meerdere kijken op muziek, let dan niet op mijn eigen smaak en of.....maar meer wat en hoe je het speelt...binnenkort zul je de ob , nog makkelijker en natuurlijker spelen, dit is een hele goede start ;)

Offline Thijs

• Sr. Member
  • I want you so close to me baby
« Reactie #94 Gepost op: 20 september, 2009, 12:43:16 »
ps: ik vind het trouwens bijzonder jammer dat Tinus hier niet meer actief is...

Ik heb onlangs nog een voorzichtige poging gedaan om Tinus over te halen zich weer aan te melden bij dit forum. Hij heeft echter nu wel iets anders aan zijn hoofd, want hij is zich aan het voorbereiden voor zijn eindexamen voor het conservatorium.

weet ik, ik heb hem zelf ook gecontacteerd.
Thijs

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #95 Gepost op: 24 september, 2009, 12:06:02 »
Blues Birdhead wordt vaak genoemd als (??n van) de eerste speler(s) met gebruik van overblow in zijn nummer "Mean Low Blues" (13 oktober 1929).

Ik heb dit nummer thuis als mp3, dus als je interesse hebt...

Zie ook deze forum-thread: http://www.harp-l.com/pipermail/harp-l/2008-June/msg00554.html

Dankzij Teade heb ik intussen naar deze opname kunnen luisteren, maar ik heb er helaas geen overblows op gehoord. Voor de zekerheid heb ik ook nog even meegespeeld en voor mij staat voor 100% vast dat hier geen sprake is van overblows. Zo is bijvoorbeeld de vermeende overblow op gaatje 4 (zie link naar harp-l) gewoon een blowbend op gaatje 8 met een 'grommend' effect of misschien wel gewoon slecht uitgevoerd; absoluut geen overblow of overdraw.

Ik zou het fantastisch vinden als er bewijs is dat overblows minder nieuw zijn dan wij misschien denken, maar voorlopig ben ik nog niet van overtuigd.
Als er iemand andere voorbeelden weet, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,

Edward

Offline Machiel.

• Hero Member
« Reactie #96 Gepost op: 24 september, 2009, 22:02:37 »
Vaak worden de termen overblow en blowbend door elkaar gebruikt hoor... Dus grote kans dat degene die dat ooit heeft gezegd doelde op blowbends en daarbij de benaming overblow gebruikte. Zoals ik zei, ik noem blowbends vaak ook nog overblows. Is maar net wat je gewend bent h?...

Offline Machiel.

• Hero Member
« Reactie #97 Gepost op: 24 september, 2009, 22:04:31 »
OK ik heb zojuist het stukje link gelezen... Ja geen spraakverwarring...