Auteur Topic: Ultieme harp versterker  (gelezen 1302 keer)

Offline Keith

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • Shit Happens
Ultieme harp versterker
« Gepost op: 08 september, 2009, 22:02:31 »
Hallo mede harpers,

Wat is de beste harp versterker?  Aan elke ( bas, gitaar) versterker moet volgens mij worden gesleuteld om deze geschikt te maken voor ons zo begeerde harpje.
Heb van alles geprobeerd, ook feedback killer van forumlid gekocht, maar die haalt weer de zo voor mij begeerde scheur uit de versterker. Met een gewone Shure sm 58 geprobeerd, ook alleen een clean geluid zonder scheur en feedback. Ik wil gewoon een betaalbare versterker met donker diep smerig stinkende scheur, zonder feedback en voldoende vermogen.

Wie o wie heeft het antwoord?

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Voske

• Sr. Member
  • What ya'll fuzzin'about, Blues is my middle name
    • Fox Amps
Re: Ultieme harp versterker
« Reactie #1 Gepost op: 08 september, 2009, 22:41:01 »
Hoi Keith,

Als je zin hebt wil ik je dolgraag eens een keer uitnodigen om bij mij het een en ander uit te proberen.
Misschien zit er iets bij wat je mooi vind!

Cya,
Marc
www.foxamps.com      Dutch hand build harp amplifiers

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #2 Gepost op: 08 september, 2009, 22:51:13 »
Tja, ieder zn meug natuurlijk ;D
maar ik zweer bij mn Marble Max  :thumps: :thumps:

Naast een vet goed geluid, klein en ligt, past in mijn rugtas ;D
Line out voor de zanginstallatie en versterker voor mn neus op podium,
ondanks 6w hard zat  voor geheel uitversterkte bluesband.
Geen gedoen met knoppen: volume en tone that's it.

Ik hoef geen andere meer ;)

Offline Aart

• Hero Member
  • www.mighty-ya-ya.com
    • The Mighty Ya-Ya
« Reactie #3 Gepost op: 08 september, 2009, 23:09:50 »
Die bestaat niet...

Wat heb je nu? En wat vindt je "genoeg vermogen"?

(voor mij is nu de Masco MAP105N met het volume op 5 3/4 in combinatie met een Astatic mc151 en een stukje bandecho ertussen...Alsof je hele dikke sax staat te spelen! Maar je ziet dat het nauw luistert wil je er zelf een latje van krijgen)
... I am no guitar-player. I am what ya' call a manipulator of instruments... (Dick Dale)

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #4 Gepost op: 08 september, 2009, 23:17:50 »
Klopt wat Aart zegt...al onze geluidsbelevingen zijn toch enigsinds verschillend.....ben nu weer aan het vogelen met een oude zelfbouw amp, van marktplaats, vandaag de 12 inch jensen speaker binnen gekregen en wist weer even niet wat ik hoorde,ondanks dat de speaker nog even ingspeeld moet worden!

2 jaar geleden had ik gezegd 12 inch....never, niet geschikt, weet nu wel beter :o

Ik heb er nu nog steeds drie, zijn alle drie verschillend en vind ze alledrie mooi.

Wordt een mooie zoektocht waar je ook nog iets van opsteekt :)

Het kan zeker geen kwaad een keerte gaan luisteren bij bv Voske enz, hoe meer versterkrs je gehoord hebt, hoe beter je kunt beoordelen , wat en welk geluid je graag zou willen!

Offline luc

• Sr. Member
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #5 Gepost op: 09 september, 2009, 20:10:59 »
"De ultieme" heb ik niet , als hij al bestaat.
Maar ik heb een traynor ygm3 en deze heeft een diepe donkere sound , gaat meestal luid genoeg voor in een kroeg ,  heeft bijna geen last van feedback ( en ik sta meestal pal voor de amp) , en als je er eentje vind " betaalbaar".
En Ron, met een 12 inch speaker.

Luc

Offline Blind Alex

• Full Member
  • Harmonica Rocks !
    • Blues Attraction
« Reactie #6 Gepost op: 11 september, 2009, 16:11:30 »
Tja,
 zoals alle mede kompanen al aangaven; de ultieme versterker bestaat niet. Je wilt ook wel wat veel; betaalbaar, voldoende vermogen, scheurend etc.

Ik denk dat het goed is om eerst stil te staan bij de keuze: groot en voldoende eigen vermogen/ volume, of kleiner en dan ben je afhankelijk van doorversterking, monitor, geluidsman etc.
Bij het eerste kun je denken aan de Bassman, formaten en aanverwanten, met natuurlijk de Marble/ en fox varianten voor het betere resultaat. Hier betaal je dan natuurlijk ook voor.

Ik zelf heb altijd over kleinere versterkers gespeeld, mede ook omdat ik als zanger, de hele geluids installatie vd band onder m?n hoede had en dus veeeeeeeel spullen in de auto.
Ik speel momenteel over een Vox  AD15VT.
Na lang klooien, nu met alle adviezen van dit forum, betreffende de buizen configuratie, en vervanging van de speaker, eindelijk een goed resultaat. (Thanx !) Volume blijft echter aandachtspunt, zou liever een 30watter hebben gehad. Met de Mike ben ik weer wat zoekende; Heb  een Green Bullet, had heel wat feedback (nu weg), nu ook bezig met
De EV 635 (broertje R10). Ipv een impedantie verhoger van shure gebruik ik dan een Buizen Gain van Beringer. Klinkt ook niet slecht!
Dus vele wegen naar Rome, kentucky or what ever.

Blind Alex