Tja,
zoals alle mede kompanen al aangaven; de ultieme versterker bestaat niet. Je wilt ook wel wat veel; betaalbaar, voldoende vermogen, scheurend etc.
Ik denk dat het goed is om eerst stil te staan bij de keuze: groot en voldoende eigen vermogen/ volume, of kleiner en dan ben je afhankelijk van doorversterking, monitor, geluidsman etc.
Bij het eerste kun je denken aan de Bassman, formaten en aanverwanten, met natuurlijk de Marble/ en fox varianten voor het betere resultaat. Hier betaal je dan natuurlijk ook voor.
Ik zelf heb altijd over kleinere versterkers gespeeld, mede ook omdat ik als zanger, de hele geluids installatie vd band onder m?n hoede had en dus veeeeeeeel spullen in de auto.
Ik speel momenteel over een Vox AD15VT.
Na lang klooien, nu met alle adviezen van dit forum, betreffende de buizen configuratie, en vervanging van de speaker, eindelijk een goed resultaat. (Thanx !) Volume blijft echter aandachtspunt, zou liever een 30watter hebben gehad. Met de Mike ben ik weer wat zoekende; Heb een Green Bullet, had heel wat feedback (nu weg), nu ook bezig met
De EV 635 (broertje R10). Ipv een impedantie verhoger van shure gebruik ik dan een Buizen Gain van Beringer. Klinkt ook niet slecht!
Dus vele wegen naar Rome, kentucky or what ever.