Hoi Christiaan
Ik had hetzelfde probleem, maar dit komt vooral ook omdat je niet gewend bent met het spelen met deze microfoons, oefening baart kunst dus probeer de cup echt goed dicht te maken, voor de druk opbouw en je klank, ander kun je ook geen effecten maken met je handen.
Verders
Mondharmonica,s..........Versterkers.......Microfoons, als je begint met het spelen op de MH, kun je beter acoustisch beginnen, dus zonder de poespas van microfoons en versterkers,om zodoende je klank en handtechnieken op de goede manier te leren maar gaan de weg, ga je mischien spelen in een bandje etc etc
Als je op dat punt aanbeland, denk ik, is het best moeilijk te bepalen welke microfoon of versterker het best bij je past , ook zul je acoustisch veel mooier klinken voor je zelf dan versterkt, je moet dus wennen aan het gebruik van de microfoon en het geluid van je versterker.
Ook de muziekstijl waar je voor kiest weegt hierin mee.
Hierbij speelt ook mee, dat als jouw techniek en ademhaling, niet goed is je nog zo,n goede versterker of microfoon kunt hebben, maar het zal dan niet mooi klinken.
Ik wil dus iedereen het advies geven voor dat je gaat modden of veranderingen aanbrengt in mics of versterker, zorg eerst dat je de basistechnieken van de bluesharp onder de knie hebt en je acoustisch ook goed overkomt, tuurlijk kun je experimenteren, voor dit.
Maar weet uit eigen ervaring, dat je dan eigenlijk nog niet goed weet wat de echte bluesharpsound inhoud!!!!
en inplaats van het modden van bv microfoon, ben je eigenlijk aan het aan modderen

groet
Ron