Auteur Topic: Bullet mics modden  (gelezen 2191 keer)

Offline Jer

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Breathin' music
    • Swamp Gaz Booger Men
Bullet mics modden
« Gepost op: 15 juli, 2005, 13:48:58 »
Heeft er hier iemand ervaring met het modden van bullets? I'd like to pick somebody's brain about it...
Keep wailin' on that little saxophone

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Arno P

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
Re: Bullet mics modden
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei, 2006, 17:30:20 »
Heeft er hier iemand ervaring met het modden van bullets? I'd like to pick somebody's brain about it...

Waarom zou je het doen? Gewone bullets klinken zoals ze immers moeten klinken..

De enige mod die ik mij nog kan voorstellen is het aanbrengen van een volumeregelaar mocht die er nog niet op zitten

Offline bradsnyderblues

• Jr. Member
  • **
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei, 2006, 08:24:38 »
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het mogelijk moet zijn (met wat aanpassingen) om een green bullet element in een JT-30 behuizing te plaatsen. Dit heeft als voordeel dat de JT-30 iets kleiner is in diameter, waardoor iemand met kleine handjes zoals ik de mic beter kan cuppen. Dit lijkt mij een ideale oplossing, aangezien ik de green bullet mooier vind klinken..

Offline Jer

• Newbie
  • *
  • Breathin' music
    • Swamp Gaz Booger Men
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni, 2006, 09:57:54 »
Citaat

You must be a very lucky man Arno. Ik weet niet waar je op speelt maar mijn ervaring is dat nieuwe elementen te wensen overlaten, het is als op de loterij spelen.
Het is echt moeilijk hoor: ik heb een hohner bluesblaster (te clean), een green bullet (te snel feedback + te overstuurd) en een jt30 gemod door rod piazza (te stil).
Omwille van deze laatste vroeg ik of iemand zijn mics modde, jeweetwel, karton voor het element, plukken wattenschijfjes in de body, gaten in de body, capaciteiten parallel met de volumepot...

Moeilijkdoenerij? Welnee, gewoon op zoek naar het goede geluid, en het goeie element.
Keep wailin' on that little saxophone

Offline Christian

• Newbie
  • *
  • http://www.myspace.com/kismetamsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus, 2006, 21:33:09 »
Ik heb onlangs een Hohner Blues Blaster gekocht. Vorige week in de studio een paar nummers ingespeeld. Maar ik kon niet echt mijn draai vinden in hoe de microfoon en de harp vast te houden. Uiteindelijk lukte het wel, ik hield de harp met links vast en de bullet met rechts. In het begin hield ik de achterkant tegen de microfoon aan. Maar daardoor hoorde je het geadem. Uiteindelijk heb ik tussen de mic en de harp ruimte opengelaten. Hoe doen jullie dat?  ???
(Chris)tiAn

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus, 2006, 22:17:27 »
Hoi  Christiaan

Ik had hetzelfde probleem, maar dit komt vooral ook omdat je niet gewend bent met het spelen met deze microfoons, oefening baart kunst dus probeer de cup echt goed dicht te maken, voor de druk opbouw en je klank, ander kun je ook geen effecten maken met je handen.

Verders

Mondharmonica,s..........Versterkers.......Microfoons, als je begint met het spelen op de MH, kun je beter acoustisch beginnen, dus zonder de poespas van microfoons en versterkers,om zodoende je klank en handtechnieken op de goede manier te leren maar gaan de weg, ga je mischien spelen in een bandje etc etc

Als je op dat punt aanbeland, denk ik, is het best moeilijk te bepalen welke microfoon of versterker het best bij je past , ook zul je acoustisch veel mooier klinken voor je zelf dan versterkt, je moet dus wennen aan het gebruik van de microfoon en het geluid van je versterker.

Ook de  muziekstijl waar je voor kiest weegt hierin mee.

Hierbij speelt ook mee, dat als jouw techniek en ademhaling, niet goed is je nog zo,n goede versterker of microfoon kunt hebben, maar het zal dan niet mooi klinken.

Ik wil dus iedereen het advies geven voor dat je gaat modden of veranderingen aanbrengt in mics of versterker, zorg eerst dat je de basistechnieken van de bluesharp onder de knie hebt en je acoustisch ook goed overkomt, tuurlijk kun je experimenteren, voor dit.

Maar weet uit eigen ervaring, dat je dan eigenlijk nog niet goed weet wat de echte bluesharpsound inhoud!!!!
en inplaats van het modden van bv microfoon, ben je eigenlijk aan het aan modderen ;)

groet

Ron

Offline Christian

• Newbie
  • *
  • http://www.myspace.com/kismetamsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus, 2006, 23:26:56 »
Hoi Ron,
Bedankt voor de tip(s)! :) Zelf ben ik dagelijks hard accoustisch aan het oefenen op de bluesharp, maar speel zelf in een band (bass en zang), en wil het instrument dus ook gewoon meten (versterkt) spelen. Zelf vind ik (en mijn gelukkig bandleden ook 8)) het een extra dimensie aan onze muziek toevoegen (ik speel alleen op 2 nummers mondharmonica). Ik heb verder ook geen pretentie dat ik een tweede Sonny Boy Williamson wil zijn of zoiets. Verder vind ik dat het resultaat van 'modderen' soms erg mooi kan zijn. Het hoeft niet altijd perfect te zijn. Dat heb ik in die 20 jaar dat ik muziek maak wel geleerd. Je komt trouwens door te modderen/ improviseren ook op nieuwe ideeen.
Maar nog even terug naar mijn vraag. Moet je de achterkant van de bluesharp tegen de microfoon houden, of is het inderdaad zo dat je ruimte er tussen moet laten. Het is hetzelfde als je zint en je mond tegen de microfoon houdt. Dat klinkt minder mooi dan wanneer je enige afstand houdt.
(Chris)tiAn

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus, 2006, 21:55:30 »
Hoi Christiaan

Moet je gelijk geven dat aanmodderen ook heel erg leuk kan zijn en gezien je muzikale achtergrond begrijp ik nu ook waarom :), mijn advies was ook meer bedoeld voor de echte beginner en vaak dus geen achtergrond hebben in de muziek.

Om op je vraag terug te komen, zou ik ruimte tussen de microfoon en de bluesharp laten, omdat de cup van je handen als een soort geluidkamer werken, probeer deze dus zo grootmogelijk te houden en vooral, de gemaakte cup van je handen goed sluitend te houden.

Hierdoor krijg je een voller en drukvoller geluid, maar ook dit vraagt veel oefening en tijd ,maar geeft je geluid een mooie boost en als je de handeffecten gaat gebruiken komen deze beter naar voren.

groetjes en succes

Ron

Offline Arno P

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus, 2006, 08:32:49 »
Citaat

You must be a very lucky man Arno. Ik weet niet waar je op speelt maar mijn ervaring is dat nieuwe elementen te wensen overlaten, het is als op de loterij spelen.
Het is echt moeilijk hoor: ik heb een hohner bluesblaster (te clean), een green bullet (te snel feedback + te overstuurd) en een jt30 gemod door rod piazza (te stil).
Omwille van deze laatste vroeg ik of iemand zijn mics modde, jeweetwel, karton voor het element, plukken wattenschijfjes in de body, gaten in de body, capaciteiten parallel met de volumepot...

Moeilijkdoenerij? Welnee, gewoon op zoek naar het goede geluid, en het goeie element.

Very lucky man  ;) De bluesharpspelers van weleer namen toch ook een microfoon zonder er een hele knutselmiddag aan te spenderen?

Offline Harpwood

• Newbie
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #9 Gepost op: 17 september, 2006, 09:41:52 »
Hoi Jer

Wel een late reactie van mij, maar ik las het net pas. Ik maak bullitmics van oude spullen. Oude shells van Astatic, Turner, Shure. De elementen die ik gebruik zijn oude Shure CM elementen, klinken supervet. Ook heb ik soms oude Dynamische elementen, die klinken vetter dan die nieuwe van de Green Bullit. Mocht je nog wat van me weten, dan hoor ik het

screaming_dune@wanadoo.nl

groeten Harpwood