Auteur Topic: Wil iedereen zijn eigen verhaal vertellen over zijn Mondharmonica leerfase  (gelezen 45814 keer)

Offline 10MRon

• Newbie
  • *
Re:Wil iedereen zijn eigen verhaal vertellen over zijn Mondharmonica leerfase
« Reactie #255 Gepost op: 14 september, 2010, 18:13:15 »
Ben nu een paar weken bezig en de andere wandelaars die ik in mijn pauze in het park tegenkom beginnen langzaam ook te wennen. Ben voornamelijk bezig geweest met single notes en de bijbehorende toonladdertjes. Wat ellende gehad met 2 draw, maar uiteindelijk zat die er ook goed op.

Tijdens één van mijn oefenwandelingen raakte ik per ongeluk 4' en dat ging eigenlijk vanzelf, zonder moeite. Ik kreeg die noot zelfs direct weer gespeeld en dat bleef zo. Ik al blij en heel even iets van 'dat buigen valt wel mee'.........niet dus, alleen 4 en daarna 1, plus wat gepiep op 5 en 6. Stug volgehouden totdat die ook zaten.
Bleven 2 en 3 over en dat heeft wel even tijd gekost. En zowaar, vandaag de laatste horde genomen en 2" te pakken gekregen. Ging vanmorgen nog erg geforceerd en niet verder dan 2'. En toen plotseling was t raak. :icdans: Had wel iets van  :geenidee:, waar komt dat ineens vandaan, maar het was te herhalen.
Weer een stap gezet, op naar de volgende..........maar dit geeft wel heel veel voldoening, loon naar werken. (en kan er verder nog niet veel mee, maar weet i.i.g. dat ze erop zitten)
Still having fun en dit kan alleen maar leuker worden.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Arnold C.

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • IIIVIVI
    • Forkord Turnaround, the truly harmonic harmonica!
« Reactie #256 Gepost op: 14 september, 2010, 18:41:01 »
Still having fun en dit kan alleen maar leuker worden.

Mooi en leuk, zo'n enthousiast verhaal!

:D  :applaus:

Arnold
Iedere muzikant is een drummer.

Forkord Turnaround, the truly harmonic harmonica!          Nu te koop!
http://www.forkord-turnaround.com

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
    • De Mondharmonica Winkel
« Reactie #257 Gepost op: 07 november, 2010, 23:58:51 »
Vandaag toch weer eens iets bijzonders meegemaakt....gebeurt wel vaker hoor :) maar we waren naar een kunst en antiekmarkt in de grote kerk in doesbug, gewoon een leuk middagje even het centrum in en naar de kunst  kijken die in de kerk zou staan.

Daar aangekomen en de kerk ingelopen , mooie schilderijen en kunst voor echt een paar centen, liepen we dus lekker te neuzen en na 3 kwart rond te zijn geweest sta ik daar en tot mijn verbazing en hoor ik een heerlijk en rustig nummer van eric clapton akoestisch gespeeld op een gitaar, maar waar komt dat nu vandaan dacht ik gelijk.

Ik loop gelijk 15 meter verder en kijk om een grote pilaar heen en daar zit een kleine knul van ca 9 jaar op een akoustische gitaar te spelen en met een kleine versterkertje...prachtig en zeg nu zelf hoe groot is die kans!

Loop naar hem toe en zeg zullen we even samen muziek maken en dat wil hij wel pak er een stoel bij en daar gingen we, lekker relax samen gespeeld  en ooo wat maakt muziek mensen één en verbonden op zo'n moment :)

Leuk om zulke momenten te mogen meemaken!

Offline Shijimmy

• Newbie
  • *
« Reactie #258 Gepost op: 08 november, 2010, 00:33:44 »
http://www.lo1.leszno.edu.pl/wydarzeniaEB

Nu alleen nog een vertaling naar het Nederlands, wel erg leuk dat ze dit plaatsen.

Maar kun je dit vertalen...dan hoor ik dit graag!

O ja ik heb het paarse shirt aan, wordt trouwens weer eens tijd dat ik afval :Lachen:
Was wel een hele leuk sessie :)

Ze vertellen met name dat het een zeer warm verblijf (met geweldige speelavonden) was. Als ik het goed begrijp was het hun tweede keer in Nederland, en ze waren erg blij om Ron (wat jij zal zijn) er bij te hebben op de harmonica. Ook verheugen ze zich op volgend jaar, waarvoor ze een uitnodiging hebben gekregen, het 'concert' (zou het even niet anders weten te noemen) al in grote lijnen hebben vast staan en weermaals op je kunnen rekenen, afsluitend met het Nederlandse "Bedankt en tot ziens, Ron!"
Grote lijnen. Heel grote lijnen. Ben geen ster in Pools.

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
Re: Wil iedereen zijn eigen verhaal vertellen over zijn Mondharmonica leerfase
« Reactie #259 Gepost op: 13 februari, 2011, 16:25:49 »
Dank je Shijmmy...een wel hele late reactie van mij, maar lees het nu pas ::)

Inmiddels weer een paar maanden verder en hierbij de eerste wel te zachte opname (van mezelf) van onze band,  de opname mic stond wat te veel op de gitaristen gericht, maar was voor onszelf goed te horen.

Dit nummer heeft vind ik lekker veel drive en wordt steeds beter de afgelopen weken.

Hope you like it ! wordt in het Pools gezongen!

http://www.box.net/shared/186k5l9m1t

Offline s0lar

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #260 Gepost op: 13 mei, 2011, 00:09:18 »
Sinds enkele dagen heb ik een Hohner Special 20. Voor ik een harmonica kocht, heb ik wat filmpjes bekeken en wat info opgezocht.
Eerst probeerde ik gewoon goed te zuigen en te blazen. Daarna single notes en dan eens een bend, overdraw en zelf overblow aan het oefenen geweest. Ook wat songs waar harmonica gespeeld wordt proberen te spelen.
Toch niet zo makkelijk. Vandaag heb ik dan maar wat simpele melodietjes gezocht en dat lijkt me een beter begin.
Mary had a little lamb, Broeder Jakob, Oh Susanna, ...
Ik weet alvast wat ik dit weekend ga oefenen!
Als iemand, een andere beginner, de harptabs wil van de genoemde melodietjes, vraag het maar.
Ik zou graag binnen enkele maanden relatief vlot simpele melodietjes kunnen spelen, al is het belangrijkste dat ik bijleer en me amuseer.

Offline s0lar

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #261 Gepost op: 13 mei, 2011, 23:27:50 »
Nog wat goeie:
Twinkle, Twinkle, Little Star
Good Night Ladies (kende ik niet direct maar na een paar keer spelen, komt het wel)
Hot Cross Buns (misschien wel de gemakkelijkste, kende ik ook niet)
Kum ba yah, My Lord
You are my sunshine

Ik speel niet graag te lang hetzelfde. Dus het helpt voor mij wel als ik wat kan afwisselen.

Offline s0lar

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #262 Gepost op: 17 mei, 2011, 13:31:23 »
Na een kleine week, dacht dat ik goed bezig was,... helaas.
Door de gaatjes eens af te dekken (single notes) en te vergelijken met wat ik speel, met het vermoeden dat het de juiste single note was, is er nog veel werk.

Offline s0lar

• Newbie!
  • *
  • Harmonica Rocks !
« Reactie #263 Gepost op: 17 mei, 2011, 19:50:49 »
Nu ik weet dat ik moet letten op mijn single notes, heb ik een klik gehad.
Net wat ik nodig had!

Offline Bob'ke

• Sr. Member
  • Deep NONrelaxed Embouchure
    • Guesthouse "Les Sources du Moulin"
« Reactie #264 Gepost op: 18 mei, 2011, 13:25:39 »
Nu ik weet dat ik moet letten op mijn single notes, heb ik een klik gehad.
Net wat ik nodig had!

Hoi s0lar,
Welkom! ;D
Misschien dat deze website je wat sneller op weg kan helpen: www.harmonica.com
Als je daar naar beneden scrolled zie je links onder een paar toepasselijke links.

Suck6 en grtjs,
Bob'ke

Offline Ron

• Super Hero!
  • **
  • SoulBlower Harmonicas
« Reactie #265 Gepost op: 29 juni, 2011, 01:53:48 »
Ben zelf nu? 3 1/2 maand bezig, benden  gaat bijna helemaal goed, pak de noten redelijk zuiver en redelijk snel, met bluessonngs meespelen in de bluesladder met gebende noten gaat steeds beter.

Ik heb ook zo,n 2 maanden geleden op een zondagmiddag met een open podium 2 nummers meegespeeld,dit was ook in Malden waar de harmonica sessie gehouden worden, dus feitenlijk was dit mijn eerste klein optreden, was erg spannend, heb ook nog nooit zo,n droge mond gehad als toen en dan nog mondharmonica spelen, maar volgens de fans in de zaal , kon het er best mee door.

Maar mijn vraag is, hoelang jullie geoefend hebben voor dat jullie zelf vonden dat je wel een openpodium of optreden aandurfde, dus jezelf er goed genoeg voor vonden of andere dingen die jullie onder de knie kregen.

Ben ik erg benieuwd naar, geef s.v.p ook een beschrijving van jullie leerfase bv eerste 2 jaar.

Dit is toch ook gewoon leuk om te weten en nog leerzaam ook

Er zijn inmiddels bijna 300 leden, dus ik mis toch nog echt heel wat leuke MH stories

Ik vraag wel veel en natuurlijk alvast een bedankje voor je antwoordt

Zat zo vanacht eens even te kijken in dit topic wat ik 6 jaar geleden begonnen ben en dacht na bij de eerste regel van dit bericht.....Ben zelf nu? 3 1/2 maand bezig, benden  gaat bijna helemaal goed, pak de noten redelijk zuiver en redelijk snel, met bluessonngs meespelen in de bluesladder met gebende noten gaat steeds beter.[/glow]

Als ik dit nu lees denk ik er nog steeds hetzelfde over( op dit moment ) eigenlijk best komisch  :) en mischien denken dit wel meer forumers over zichzelf....ondanks dat je natuurlijk wel gegroeit bent in je spel!

Offline Ray "Skinny Bones Bradley"

• Super Hero
  • *
  • Repetitio est mater studiorum.
    • ZOEKT en gij zult VINDEN !!
« Reactie #266 Gepost op: 14 oktober, 2011, 15:08:57 »
Al 2 dagen 4x per dag 15 minuten non stop............. Mary had a litle lamb
Om mn 3 bends uit mn hoofd te leren..
S'avonds controleren met BendOmeter

Geloof dat ik trek krijg in shoarma  >:D
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
Mijn houding hangt volledig af van wie jij bent..

S.B. Bradley

Offline Zoef!!

• Full Member
  • Just Breathe...
« Reactie #267 Gepost op: 14 oktober, 2011, 15:37:47 »
Al 2 dagen 4x per dag 15 minuten non stop............. Mary had a litle lamb
Om mn 3 bends uit mn hoofd te leren..
S'avonds controleren met BendOmeter

Geloof dat ik trek krijg in shoarma  >:D

Sterkte!!!
A Guitar Player says to his wife, "Oh, baby, I can play you just like my guitar."
His wife replies, "I'd rather have you play me like a harmonica!"