Auteur Topic: Jazz Harp  (gelezen 1128 keer)

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
  • Geslacht: Man
Jazz Harp
« Gepost op: 17 november, 2009, 10:35:15 »
Ik heb al een tijdje een heel oud lesboek liggen: "Jazzharp" van Richard Hunter.
Nooit iets mee gedaan, maar nu ga ik ermee aan de slag.

Er worden verschillende Jazznummers in behandelt, van o.a. Miles Davis; Toots Thielemans en Stevie Wonder.

Het leuke is dat zowel e tabs van de bluesharp als de Chromaat vermeld zijn...

Maar het tofste is:
de tabs van alle toonladders van een Chromaat, beginnende in C.
Dus als ik alle toonladders oefen op de C Chromaat, dan kan ik eindelijk serieus met deze specifieke harmonica aan de slag.
Ik heb er zin in :thumps:

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
Re:Jazz Harp
« Reactie #1 Gepost op: 17 november, 2009, 16:39:19 »
Hoi Arnoud,

Leuk dat je hiermee aan de slag gaat!
Ik heb zelf een paar jaar geleden de stap gemaakt om naast bluesharp serieus chromatische mondharmonica te gaan spelen en denk dat je hier absoluut geen spijt van gaat krijgen.

Worden in dat boek ook eenvoudig notenschrift en akkoordenleer behandeld?
Ik zoek nl. een boek wat ik aan kan raden en ik weet dat deze kennis heel erg handig is als hierna de volgende stap met het spelen van jazz wil gaan maken.

Edward

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #2 Gepost op: 17 november, 2009, 18:36:55 »
Yep, zit ook accoordenleer bij, en uitleg over wat jazz inhoud, verschillende stijlen worden behandelt, intervieuw met Toots, maar ondertussen ook overblows op de Marineband, dus niet alleen Chromaat maar ook nieuwe stijlen (1980!) voor de bluesharp.

Wellicht kun je bij amazone.com kijken bij : Jazzharp Richard Hunter.

Ik heb erg veel zin, om mn zo goed als nieuwe tweedehands Toots Hardbopper van Hohner wat serieuzer te gaan beroeren ;D

Offline [VERWIJDERD]

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 17 november, 2009, 19:23:25 »
Kijk daar wordt ik nou blij van: mondharmonica spelers die met beide benen in de 21ste eeuw staan. In jouw geval weet ik ook dat je daarbij de blues-roots daarbij niet zal vergeten.  :thumps:

Ik ga zeker even naar dat boek kijken.

Edward

Offline Arnoud

• Global Moderator
  • Super Hero!
« Reactie #4 Gepost op: 17 november, 2009, 22:16:50 »
en dat terwijl het boek uit 1980 is, 30 jaar oud ! volgens mij eerste druk. :thumps:
het is uitgegeven door Oak puplications, die hebben ook Bluesharp en bluesharp songbook van Tony glover gepubliceerd welke vet wordt aangeraden door Adam Gussow en waar ik .....................ook een hele oude versie van heb ;D