Ben het eigenlijkwel met Ben eens, om goed les te kunnen geven moet je toch wel een goede ondergrond hebben zelf, natuurlijk is goede ondergrond geen basis voor goed les geven, denk vooral dat dit verder gaat, dan alleen alle punten die Ben opnoemt.....ben zelf helemaal niet onderbouwt op veel vlakken die er beschreven worden, maar heb toch het idee dat ik beginners toch een heel stuk op weg kan helpen!
Natuurlijk ken ik mijn beperkingen, maar probeer ook vooral het gevoel het enthiosasme over te brengen voor het mooie instrumentje...mischien mag ik me geen leraar noemen, maar ja dan zou alleen Tinus zich een leraar mogen noemen!
Eigenlijk zit ik er nu weer omheen te draaien, denk dat het vooral belangrijk is dat je de dingen verder geeft die je goed beheerst en het liefst alle basis technieken...heb je het gevoel dat je iemand, niet verder kunt helpen, dan direct doorsturen naar een andere leraar? die dit wel beheerst!
Wie bepaalt wie wel en wat en in hoevere iemand wel of niet geschikt is voor les geven, is best moeilijk en is een basis kennis voldoende voor beginners? natuurlijk als je alle punten opnoemt zoals hierboven dan blijven er maar heel weinig over...alhoewel dit naar mijn idee wel het beste zou zijn

Het kaf tussen de koren scheiden is en blijft wel goed

Maar mischien denk ik er over 5 jaar wel heel anders over omdat je eigen basis en ondergrond zich veel meer onwikkeld heeft!
Ps Heb zelf altijd al een beetje aangedrongen op meer info over mensen die les willen geven, maar werd in het verleden altijd gezegd , dit is niet echt functie van en voor het forum, alhoewel de laatste tijd er wel meer aandacht naar uitgaat....dus ben blij met je bijdrage hierin

Het leuke is mag morgenavond weer aan de bak en verheug me er al weer net zo op als de beginnende speler die komt

groetjes
Ron
I