Heel jammerlijk Arnoud, dacht dat ik de enige was met een slechte ervaring dus schrijf zoiets niet gelijk op een forum.
Ook ik had echter met m'n eerste Fanfare in A flink pech, je houd het niet voor mogelijk maar schroeven van een stemplaat waren niet aangedraaid en de body was gescheurd wat je overigens onmiddellijk kon zien bij het uitpakken. Na een emailtje met foto overigens onmiddellijk keurig vervangen door een nieuw exemplaar waar ik zeer tevreden over ben uiteraard vergezeld van de nodige excuses en sleutelhangers.
Geeft me toch te denken dat de kwaliteitscontrole bij Seydel schijnbaar verre van waterdicht is, wat je zeker bij een niet standaard stemming (dus geen massaproductie) anders zou mogen verwachten.
Niet om nu te gaan klagen over een producent, maar heb ooit nog wel eens een vraag gesteld aan Seydel over Weltmeister dekplaten maar daar nooit antwoord op gekregen, niet echt netjes vind ik.
Heb in het grijze verleden betere ervaring met Hohner wat dat betreft.
Mogelijk kan Ben Bouman enig licht op werpen op kwaliteitscontrole in het algemeen en Seydel in het bijzonder?
Overigens zou mijns inziens een alu of kunststof body voor de Fanfare ook interessant kunnen zijn.
Kees